Gå til innhold

Det å ta valg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere enn meg som ofte får høre at valg man tar er dumt, negativ, enn å høre at det er ett fint valg, positiv?

Jeg får omtrent kun negativ respons og har gjort det fra jeg var barn og ungdom og voksen også nå.

Når jeg kun får negativ respons så blir jeg bare enda mere utrygg på valgene jeg tar.

Ja det gjelder alle valg.

Kanskje det ikke er vanlig å si; ‘Så bra du gjør sånt.’ Og ‘Lurt å gjøre sånn’ 

Dette har resultert i at jeg er usikker på å gjøre valg.

Jeg får ofte sånne kritikk; ‘Det var ett impuls og dumt valg. Du må tenke mere før du tar sånne valg’. Da svarer jeg at jeg har tenkt på dette i 5 år. 

Jeg er i tillegg veldig rørt og gråter lett. Da hører jeg ofte ‘Du trenger ikke å late som du gråter, hvorfor gjør du det?’ Når jeg sliter med å holde alle følelsene inne i meg men jeg er kun veldig følsom av meg som person. Og jeg hater det. Og jeg later virkelig ikke som om jeg gråter.

Da blir jeg også usikker på følelsene mine.

Anonymkode: 13be7...9d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som du har feil folk rundt deg, og siden de har underminert din tro på at dine valg er dine egne fra du var ung, har de lett match nå. Ingen kommenterer mine valg - det ville de aldri tort. Hva de sier seg i mellom er ikke mitt problem. Men det er fordi jeg har blitt oppdratt til å tenke selv og ta valg og stå for dem. Du har fått det motsatte. Jeg lurer på om du kan fokusere på å stenge dem ute?

Anonymkode: 5598b...1d9

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er det flere enn meg som ofte får høre at valg man tar er dumt, negativ, enn å høre at det er ett fint valg, positiv?

Jeg får omtrent kun negativ respons og har gjort det fra jeg var barn og ungdom og voksen også nå.

Når jeg kun får negativ respons så blir jeg bare enda mere utrygg på valgene jeg tar.

Ja det gjelder alle valg.

Kanskje det ikke er vanlig å si; ‘Så bra du gjør sånt.’ Og ‘Lurt å gjøre sånn’ 

Dette har resultert i at jeg er usikker på å gjøre valg.

Jeg får ofte sånne kritikk; ‘Det var ett impuls og dumt valg. Du må tenke mere før du tar sånne valg’. Da svarer jeg at jeg har tenkt på dette i 5 år. 

Jeg er i tillegg veldig rørt og gråter lett. Da hører jeg ofte ‘Du trenger ikke å late som du gråter, hvorfor gjør du det?’ Når jeg sliter med å holde alle følelsene inne i meg men jeg er kun veldig følsom av meg som person. Og jeg hater det. Og jeg later virkelig ikke som om jeg gråter.

Da blir jeg også usikker på følelsene mine.

Anonymkode: 13be7...9d4

❤️

Hvem er det som sier disse tingene til deg? Venner, foreldre, søsken? 

Anonymkode: 35fd6...62e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det høres ut som du har feil folk rundt deg, og siden de har underminert din tro på at dine valg er dine egne fra du var ung, har de lett match nå. Ingen kommenterer mine valg - det ville de aldri tort. Hva de sier seg i mellom er ikke mitt problem. Men det er fordi jeg har blitt oppdratt til å tenke selv og ta valg og stå for dem. Du har fått det motsatte. Jeg lurer på om du kan fokusere på å stenge dem ute?

Anonymkode: 5598b...1d9

Se der ja! "Valget du har tatt med å ha de vennene dine er dumt, negativt"

Anonymkode: efb49...f2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...