Gå til innhold

Katt og hund sammen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hunder fra før av og har skaffet meg kattunger. Jeg har hatt kattungene på eget rom. Bytta tepper sånn at de skulle lukte hverandre. Latt hundene være i bånd. Dette funka bra i 2 måneder. Nå på den 3.måneden så har alt snudd. Hundene blir ville når kattungene kommer ut. De bjeffer. Jeg tør ikke å la de gå løs. De gjorde dette først og da var de rolige. Men nå hopper de og bjeffer og er mye mere på. Hva bør jeg gjøre nå? Jeg har gått gradvis frem men kattungene er redde og det er ikke greit. 

Er det lurt å ta inn kattungene på ett eget rom ennå? Eller å slippe de løs sammen med løse hunder? Redd hundene blir mere ivrig når de har på bånd på. Og at forventningene da blir skyhøye hver gang de kommer ut. Hvis de var ute og løse sammen hele tiden hadde dem da synes det er mere kjedelig? Vil at de skal godta dem. 

Jeg har sikkert gjort noe galt siden folk får jo hunder og katter til å gå sammen når de tar det gradvis. Det har jeg gjort også. Hva bør jeg gjøre nå?

Jeg har prøvd å brukt kompostgrinder men hundene bare bryter de opp og kommer seg gjennom så det funka ikke.

Anonymkode: 05a71...99e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ingen som har hatt katt og hund sammen her? Er det bare å gi opp?

Anonymkode: 05a71...99e

Skrevet

Jeg har alltid hatt både katter og hunder så jeg har aldri opplevd det du beskriver 

Når jeg har fått en valp eller kattunge har jeg bare tatt de rett inn i flokken også har de blitt kjent med hverandre 

Litt fresing fra kattunger, respekt og redsel fra hundene osv har det jo vært, men det har fort gått seg til.

Jeg tenker at nye medlemmer til flokken er en veldig naturlig ting for hunder som jo er flokkdyr, så jeg har alltid hatt veldig lave skuldre og aldri drevet gradvis tilvenning, avstengning, bånd inne osv

Erfaringsmessig er hundene rolige om eieren er rolig 

Men ingen regel uten unntak, så vanskelig å vite hva du evt kunne gjort annerledes. 

Anonymkode: 7ab7b...770

Skrevet

Regner med at du har prøvd å introdusere kattene til en og en hund hvor hunden er alene.

Anonymkode: 69190...c7b

Skrevet

Høres ut som du har flere dyr en du klarer å håndtere?

Anonymkode: fe1a3...cfd

Skrevet

Har katter og hunder og aldri trengt å skjerme de fra hverandre. Voksne hunder skjønner kattunger er barn og vokse katter med valper. Her har jeg skjermet av en del av stua slik at katten kan komme seg unna. Etter 5-6 dager er de venner. 
Hvordan hunder har du? Jakthunder?

Om hundene blir gale må de irettesettes.  Jeg ville også lagt de i bur, sperret de inne og latt pus være løs mens de kan se den. Er de rolige får de komme ut, blir de ville inn i bur igjen. 

Anonymkode: 194ac...91e

Skrevet

Stakkars bikkjene dine. De må gå med bånd inne…? Høres ut som en dårlig løsning. Her har du nok tatt deg vann over hodet, kanskje du skal finne et nytt hjem til kattene.

Anonymkode: 28054...121

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...