Anonym bruker Skrevet søndag kl 20:56 #1 Skrevet søndag kl 20:56 Hvor lenge kan dere ha ferie eller svigers/egne foreldre boende hos dere? Min far bor en annen plass, men har nettverk her vi bor. Han kommer 1-2 måneder med noen års mellomrom. Det er helt greit. Han lever sitt eget liv, er litt med oss, har planer med andre og klarer å underholde seg selv. Han har behov for egentid og vi har det. Så har vi min venninnes svigermor. Hun kunne satt oppå dem 24 timer i døgnet om hun fikk lov. De skulle på hyttetur sammen og hun synes det var så hyggelig at hun ble hele tiden de var der (en mnd). Hun slang seg med på alt og selv om de hadde vært mange timer sammen på formiddagen ville hun være med på alt de skulle på kvelden. Vi var der 2 uker sammen med dem. Vi bodde i egen hytte, og var sammen innimellom og svigermoren var med på alt. Hun hadde ikke behov for et eneste sekund med egentid. Hun oppførte seg som gjest og bidro ikke så mye. Det var ikke plass i bilen deres til alle dem (de var 5 og med svigermoren ble det 6). Hun kjørte da med oss når vi var der og skulle i samme retning og hun pratet hele turen på innpust og utpust. Når vi ikke var der eller var opptatt med noe annet måtte de kjøre flere ganger. Vi snakket litt om det i bilen en gang og da kunne hun fortelle at det bare var flott å være med dem. Hun forventet at de synes det var supert å være med henne (det var da familie!). Ingen forståelse for at de var annerledes, sliten etter et år med jobb, at de trengte å slappe av i ferien og at de trengte alenetid. Hun ble kjempefornærmet da vi sa at det trengte de nok trengte litt alene tid og tid sammen med kjernefamilien. Vi kjente henne da hun var yngre også og da var hun er driftig dame som fant på ting selv, så dette må ha endret seg med alderen. Hvor lenge kan dere være sammen med svigers eller egne foreldre? Har de et annet behov enn dere og tar de hensyn til de behovene dere har? Hvor vanlig er det at svigers/foreldre blir fornærmet/skuffet om dere setter grenser for hvor lange man kan være sammen? Anonymkode: d2abe...9a6
Anonym bruker Skrevet søndag kl 22:17 #2 Skrevet søndag kl 22:17 Jeg orker bare 4-5 dager med mamma i samme hus, hun snakker også fra hun våkner til hun legger seg. Jeg er introvert og trenger tid for meg selv (ungene er noe annet, nå er de i tillegg tenåringer og er mye med venner eller på rommet). Jeg passer som regel på å ha planer en kveld. Mamma er den eneste, i tillegg til en kompis som er like ens, som klarer å gi meg hodepine 😄 Pappa liker selv ikke å være mer enn et par dager hjemmefra (de er skilt), så han er ikke noe problem. Jeg har som regel sendt ungene (to greie, rolige jenter) opp til mamma og samboeren (han er veldig hyggelig, han må være verdens mest tålmodige menneske) en ferie i ny og ne , og så har hun kommet 2-3 ganger i året til oss. Er skilt så ingen svigers lenger, men de var/er verdens triveligste mennesker. Anonymkode: 58af3...e16
Anonym bruker Skrevet mandag kl 07:40 #3 Skrevet mandag kl 07:40 Jeg er maks en uke hos mine foreldre, de er svært aktive pensjonister og har ikke tanke for at jeg er utslitt når ferien kommer pg trenger litt tid å omstille meg på. Anonymkode: 48dac...468
Anonym bruker Skrevet mandag kl 08:30 #4 Skrevet mandag kl 08:30 Mamma orker jeg 2 dager, maks. Samme med svigermor egentlig, men pga avstand blir det lenger. Når jeg har ferie orker jeg ikke være aktivitetsleder for andre voksne mennesker Anonymkode: 08e72...dd4
Anonym bruker Skrevet mandag kl 08:39 #5 Skrevet mandag kl 08:39 Kan bo med svigers i en knøttliten fjellhytte i en uke uten å plages. Kunne nesten hatt min far boende, men da med forutsetning at han ikke tok med min mor. Hun kan jeg tåle et par timer så lenge det er lenge mellom besøkene. Anonymkode: d0ede...838
Anonym bruker Skrevet mandag kl 08:44 #6 Skrevet mandag kl 08:44 Mamma bor 10 min unna i bil, og er veldig hjemmekjær så henne er jeg aldri sammen med mer en et par timer om gangen. Svigermor bor 600 meter fra oss, så ser henne et par ganger i uken, men sjelden veldig lenge om gangen. Aldri vært på ferie med noen av dem, de har null interesse for sånt. Nå har jeg blitt bestemor og temaet har blitt tatt opp av dem, ta en tur til Legoland sammen, syden o.l. Jeg gleder meg, og får passe på at jeg blir bestemor/svigermor i akkurat passe store mengder 😅 Anonymkode: 0c17c...f1e
Anonym bruker Skrevet mandag kl 16:38 #7 Skrevet mandag kl 16:38 Mamma orker jeg knapt 1 time med. Pappa kan jeg fint være sammen med over mange dager Samme med svigers. De er helt topp og er gjerne sammen med dem ofte Hele familien til mannen min er helt super! Anonymkode: da703...d79
Anonym bruker Skrevet mandag kl 16:48 #8 Skrevet mandag kl 16:48 Dere som klarer egne foreldre/svigers i små doser. Er de innforstått med det? Eller blir de fornærmet om dere begrenser det? Og forstår de det eller mener de selv dere kunne vært sammen 24/7? Anonymkode: d2abe...9a6
Anonym bruker Skrevet mandag kl 17:04 #9 Skrevet mandag kl 17:04 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Dere som klarer egne foreldre/svigers i små doser. Er de innforstått med det? Eller blir de fornærmet om dere begrenser det? Og forstår de det eller mener de selv dere kunne vært sammen 24/7? Anonymkode: d2abe...9a6 Mamma er innforstått med det. Hun liker det ikke, men hun aksepterer det. Hun får heller aldri passe ungene eller være alene med dem. Hun får sjelden treffe dem. Mamma er psykisk syk og drikker endel. Har vært slik helt siden barndommen min. Hun innser det ikke selv, men det får noen andre streve med Anonymkode: da703...d79
Anonym bruker Skrevet mandag kl 21:08 #10 Skrevet mandag kl 21:08 Egne foreldre kan jeg lett være med en uke i strekk. Svigerfar et par dager. Svigermor max ett minutt. Anonymkode: ebafb...3ec
FruGa Skrevet 10 timer siden #11 Skrevet 10 timer siden Anonym bruker skrev (På 13.7.2026 den 19.04): Mamma er innforstått med det. Hun liker det ikke, men hun aksepterer det. Hun får heller aldri passe ungene eller være alene med dem. Hun får sjelden treffe dem. Mamma er psykisk syk og drikker endel. Har vært slik helt siden barndommen min. Hun innser det ikke selv, men det får noen andre streve med Anonymkode: da703...d79 🩷
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå