Anonym bruker Skrevet 10. juli #1 Skrevet 10. juli Jeg gjør med min snart 9åring. Han svømmer over til flåten som er 30m unna. Er nok 5-6m dypt. Jeg føler de lærer av det. Følger alltid med. Anonymkode: 1f8bd...4a4
Anonym bruker Skrevet 10. juli #2 Skrevet 10. juli Mine har svømt fra de var ca 4 år, så når de var 8-9 svømte de bedre enn meg. Det erjo svømmeegenskapene som avgjør om det er greit eller ikke... Anonymkode: a6edd...b12
Anonym bruker Skrevet 10. juli #3 Skrevet 10. juli Anonym bruker skrev (2 timer siden): Mine har svømt fra de var ca 4 år, så når de var 8-9 svømte de bedre enn meg. Det erjo svømmeegenskapene som avgjør om det er greit eller ikke... Anonymkode: a6edd...b12 Ja helt sant. Jeg kan la han svømme litt langt ut, å når jeg tenker på det er det jo dypt som bare det, men de øver seg godt ved å gjøre det. Gjorde jo dette selv. Anonymkode: 1f8bd...4a4
amandine Skrevet 10. juli #4 Skrevet 10. juli Det er jo ikke vanskeligere å svømme på dypt vann enn på grunna, kan du svømme så kan du svømme. Alder spiller ingen rolle men svømmeferdigheter betyr noe. Jeg tenker at man bør absolutt kunne svømme såpass godt som 8-9-åring at det ikke skulle være noe problem det du skisserer, men du vet jo best hvor godt ditt barn svømmer.
Anonym bruker Skrevet 10. juli #5 Skrevet 10. juli amandine skrev (3 timer siden): Det er jo ikke vanskeligere å svømme på dypt vann enn på grunna, kan du svømme så kan du svømme. Alder spiller ingen rolle men svømmeferdigheter betyr noe. Jeg tenker at man bør absolutt kunne svømme såpass godt som 8-9-åring at det ikke skulle være noe problem det du skisserer, men du vet jo best hvor godt ditt barn svømmer. Det skjer så mye drukning..🙀 Anonymkode: 1f8bd...4a4
amandine Skrevet 11. juli #6 Skrevet 11. juli Anonym bruker skrev (8 timer siden): Det skjer så mye drukning..🙀 Anonymkode: 1f8bd...4a4 Ja, dessverre så gjør det det. Men du kan like gjerne drukne på grunt vann. Det er utrolig viktig at vi lærer barna våre å svømme skikkelig, at vi lærer dem å vite hva det er å svømme i vanlig vann, i kulde og ikke i basseng, bare. Og også at vi lærer dem ALDRI å hoppe eller stupe om de ikke er helt helt sikre på hvordan bunnforholdene er og å passe på når mange bader sammen. Om du vet at ditt barn er trygg i vannet og har lært seg hva som er viktig å passe på er du så trygg som du kan være. Så slipper du taket og følger selvfølgelig med om du er der. Jeg ville ikke latt en 8-9-åring gått alene på stranden med venner, for eksempel. Men svømme på dypet? Null problem.
Anonym bruker Skrevet 11. juli #7 Skrevet 11. juli amandine skrev (26 minutter siden): Ja, dessverre så gjør det det. Men du kan like gjerne drukne på grunt vann. Det er utrolig viktig at vi lærer barna våre å svømme skikkelig, at vi lærer dem å vite hva det er å svømme i vanlig vann, i kulde og ikke i basseng, bare. Og også at vi lærer dem ALDRI å hoppe eller stupe om de ikke er helt helt sikre på hvordan bunnforholdene er og å passe på når mange bader sammen. Om du vet at ditt barn er trygg i vannet og har lært seg hva som er viktig å passe på er du så trygg som du kan være. Så slipper du taket og følger selvfølgelig med om du er der. Jeg ville ikke latt en 8-9-åring gått alene på stranden med venner, for eksempel. Men svømme på dypet? Null problem. Ja jeg har sagt akkurat dette til mine barn. Eldste liker ikke å stupe, men vi er ingen stupefamilie heller. Der må man være sikker på at vannet er dypt nok. Det er bare om det skjer noe på dypet så går det så sinnsykt galt også. Men jeg stoler på at han klarer det og han lærte seg å svømme ifjor. Han er flink, så jeg lar han svømme ut til flåten. Jeg har en regel for mine barn, ingen bading uten voksne tilstedet før 13års alder, da med god svømmekunnskaper. Anonymkode: 1f8bd...4a4
Anonym bruker Skrevet 11. juli #8 Skrevet 11. juli amandine skrev (29 minutter siden): Ja, dessverre så gjør det det. Men du kan like gjerne drukne på grunt vann. Det er utrolig viktig at vi lærer barna våre å svømme skikkelig, at vi lærer dem å vite hva det er å svømme i vanlig vann, i kulde og ikke i basseng, bare. Og også at vi lærer dem ALDRI å hoppe eller stupe om de ikke er helt helt sikre på hvordan bunnforholdene er og å passe på når mange bader sammen. Om du vet at ditt barn er trygg i vannet og har lært seg hva som er viktig å passe på er du så trygg som du kan være. Så slipper du taket og følger selvfølgelig med om du er der. Jeg ville ikke latt en 8-9-åring gått alene på stranden med venner, for eksempel. Men svømme på dypet? Null problem. Jeg er også veldig streng på dette med kaldt vann, de vil jo gjerne bade så fort sola varmer også er det bare 14 grader i vannet. Det å lære dem hvor lett det er å få krampe i kaldt vann, og hvor vanskelig det er å svømme til land med krampe er viktig. Og når det kommer til å bade alene er det flere ting en egen svømmeferdighet som må tas med i betrakningen. Når mine var 10 år var jeg ikke redd for at de skulle drukne, men hva om noe skjedde med en venn. En 10 åring skal ikke sitte med skyldfølelse for å ikke ha klart å redde en venn med problemer, eller bli dratt under av en venn med problemer. Så de har ikke fått gå alene på stranden før de var eldre. Anonymkode: a6edd...b12
amandine Skrevet 11. juli #9 Skrevet 11. juli Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Ja jeg har sagt akkurat dette til mine barn. Eldste liker ikke å stupe, men vi er ingen stupefamilie heller. Der må man være sikker på at vannet er dypt nok. Det er bare om det skjer noe på dypet så går det så sinnsykt galt også. Men jeg stoler på at han klarer det og han lærte seg å svømme ifjor. Han er flink, så jeg lar han svømme ut til flåten. Jeg har en regel for mine barn, ingen bading uten voksne tilstedet før 13års alder, da med god svømmekunnskaper. Anonymkode: 1f8bd...4a4 Det går like «sinnsykt galt» som du sier, om noe skjer på grunt vann også. Det skal ikke mange cm vann til for å dekke munn og nese om du blir liggende på magen på grunnen og noe skjer. Man må passe på uansett, men balansere mellom å passe på og å slippe løs. Som med alt annet. Svømming og lek i vann gir så mye glede! Å lære barn trygghet i vann er en stor gave både for å gi masse glede men også trygghet. Kos dere!
Leverpostei Skrevet 11. juli #10 Skrevet 11. juli amandine skrev (13 minutter siden): Det går like «sinnsykt galt» som du sier, om noe skjer på grunt vann også. Det skal ikke mange cm vann til for å dekke munn og nese om du blir liggende på magen på grunnen og noe skjer. Man må passe på uansett, men balansere mellom å passe på og å slippe løs. Som med alt annet. Svømming og lek i vann gir så mye glede! Å lære barn trygghet i vann er en stor gave både for å gi masse glede men også trygghet. Kos dere! Den store forskjellen er jo muligheten til å hente opp noen som har forulykket. Jeg kan uten problemer hente opp barnet mitt på 4-5 meters dyp, i alle fall om sikten er ok, men hvis det blir dypere enn det, eller dårlig sikt, får jeg trøbbel. Min 9-åring får svømme på dypet, men da svømmer jeg sammen med henne, og kan gripe inn raskt om noe skulle skje.
Anonym bruker Skrevet 11. juli #11 Skrevet 11. juli amandine skrev (29 minutter siden): Det går like «sinnsykt galt» som du sier, om noe skjer på grunt vann også. Det skal ikke mange cm vann til for å dekke munn og nese om du blir liggende på magen på grunnen og noe skjer. Man må passe på uansett, men balansere mellom å passe på og å slippe løs. Som med alt annet. Svømming og lek i vann gir så mye glede! Å lære barn trygghet i vann er en stor gave både for å gi masse glede men også trygghet. Kos dere! Ja, det er bare lettere å redde barnet om det er på helt grunt vann. Selfølgelig kan jo alt skje der også. Besvimelse, osv. Da har ikke høyden på vannet noe å si. Det er bare litt mer panisk om dybden er på 5m kontra 1m. Ja vi koser oss! Og jeg er glad han er trygg og svømmeferdighetene er gode. Anonymkode: 1f8bd...4a4
Anonym bruker Skrevet 11. juli #12 Skrevet 11. juli Leverpostei skrev (16 minutter siden): Den store forskjellen er jo muligheten til å hente opp noen som har forulykket. Jeg kan uten problemer hente opp barnet mitt på 4-5 meters dyp, i alle fall om sikten er ok, men hvis det blir dypere enn det, eller dårlig sikt, får jeg trøbbel. Min 9-åring får svømme på dypet, men da svømmer jeg sammen med henne, og kan gripe inn raskt om noe skulle skje. Ja, jeg svømmer også som regel med han. Igår satt jeg på land og fulgte nøye med når han svømte litt utover. Jeg ville latt merke til om han hadde fått problemer og hivet meg ut med en gang. Jeg syntes det egentlig er en uting å være mange voksne som kjadrer når barna bader, er lettere å holde oversikt når jeg er alene syntes jeg. Anonymkode: 1f8bd...4a4
Anonym bruker Skrevet 12. juli #13 Skrevet 12. juli Det sier seg selv at man ikke drukner like enkelt på grunna. Mye enklere å sette bena nedi hvis det er grunt. Det sagt, kan man svømme så kan man svømme og unger er ofte bedre enn voksne både på svømming og på redning. Anonymkode: 500a9...bdc
Anonym bruker Skrevet 12. juli #14 Skrevet 12. juli Anonym bruker skrev (16 timer siden): Jeg syntes det egentlig er en uting å være mange voksne som kjadrer når barna bader, er lettere å holde oversikt når jeg er alene syntes jeg. Anonymkode: 1f8bd...4a4 💯 Anonymkode: 500a9...bdc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå