Anonym bruker Skrevet 10. juli #1 Skrevet 10. juli å tillate seg å bruke spørreordet hvem om f.eks bil i stedet for hvilken, det er tegn på språkfeil og at en er mindre intelligent. I tillegg faller øynene ut på enkelte. Hvorfor er «hvem bil» så innmari krise å si , mens andre språkforskjeller vi har kun er ansett som koselige dialektforskjeller? Anonymkode: 5938e...65c
MissSaigon Skrevet 10. juli #2 Skrevet 10. juli Det er forskjell på tale- og skriftspråk. I forumreglene står det at man ikke har lov å skrive på dialekt. Det er faktisk ikke vanskeligere å skjønne enn det. Personlig syns jeg at "hvem bil" er krise å si, uansett dialekt.
Anonym bruker Skrevet 10. juli #3 Skrevet 10. juli Hvem bil er krise å skive. Langt ifra en koselig dialekt. Det er språk- og skrivefeil. Anonymkode: ca8dc...a20
Anonym bruker Skrevet 10. juli #4 Skrevet 10. juli I innlegget du refererer til ble uttale av dialektord diskutert, og spørsmålet var om det var noen slike ord som gav deg grøsninger Det er noe helt annet enn å skrive et innlegg på dialekt. Forumreglene er klare der, man skal skrive innleggene sine på bokmål eller nynorsk, ikke dialekt. Det er ikke dermed sagt det ikke er lov å spørre hva et dialektord betyr f.eks. Anonymkode: be45b...bbd
Anonym bruker Skrevet 10. juli #5 Skrevet 10. juli Anonym bruker skrev (6 minutter siden): I innlegget du refererer til ble uttale av dialektord diskutert, og spørsmålet var om det var noen slike ord som gav deg grøsninger Det er noe helt annet enn å skrive et innlegg på dialekt. Forumreglene er klare der, man skal skrive innleggene sine på bokmål eller nynorsk, ikke dialekt. Det er ikke dermed sagt det ikke er lov å spørre hva et dialektord betyr f.eks. Anonymkode: be45b...bbd Dette! 👆 Det er uansett krise både å si og skrive hvem bil. Anonymkode: e58ce...ade
☆☆☆ Skrevet 10. juli #6 Skrevet 10. juli Anonym bruker skrev (4 timer siden): å tillate seg å bruke spørreordet hvem om f.eks bil i stedet for hvilken, det er tegn på språkfeil og at en er mindre intelligent. I tillegg faller øynene ut på enkelte. Hvorfor er «hvem bil» så innmari krise å si , mens andre språkforskjeller vi har kun er ansett som koselige dialektforskjeller? Anonymkode: 5938e...65c Det er heilt rett observert. Munnleg er alt av dialekt gangbart så lenge ein også legg vekt på å bli forstått av motparten. Skriftleg skriv ein berre dialekt i kontekstar der det er hensiktsmessig å skrive dialekt. Altså ikkje på eit forum der det spesifikt er presisert at ein held seg til normert skriftspråk.
Anonym bruker Skrevet 10. juli #7 Skrevet 10. juli Anonym bruker skrev (6 timer siden): I innlegget du refererer til ble uttale av dialektord diskutert, og spørsmålet var om det var noen slike ord som gav deg grøsninger Det er noe helt annet enn å skrive et innlegg på dialekt. Forumreglene er klare der, man skal skrive innleggene sine på bokmål eller nynorsk, ikke dialekt. Det er ikke dermed sagt det ikke er lov å spørre hva et dialektord betyr f.eks. Anonymkode: be45b...bbd Det var ett ord på dialekt. Hvem i stedet for hvilken. Poenget mitt var at hi i hvem-tråden ble kalt dum og uintelligent, mens ordet maneiter ble forsvart i den andre som helt legitimt og tidvis eksotisk fordi det var dialekt. Og det blir jo litt rart. At dialekt er uintelligent i en tråd, men eksotisk og kult i en annen. Anonymkode: 5938e...65c
Anonym bruker Skrevet 10. juli #8 Skrevet 10. juli Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det var ett ord på dialekt. Hvem i stedet for hvilken. Poenget mitt var at hi i hvem-tråden ble kalt dum og uintelligent, mens ordet maneiter ble forsvart i den andre som helt legitimt og tidvis eksotisk fordi det var dialekt. Og det blir jo litt rart. At dialekt er uintelligent i en tråd, men eksotisk og kult i en annen. Anonymkode: 5938e...65c Skjønner du ikke forskjellen? Helt på ekte? Anonymkode: f6bfc...878
Anonym bruker Skrevet 10. juli #9 Skrevet 10. juli Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Det var ett ord på dialekt. Hvem i stedet for hvilken. Poenget mitt var at hi i hvem-tråden ble kalt dum og uintelligent, mens ordet maneiter ble forsvart i den andre som helt legitimt og tidvis eksotisk fordi det var dialekt. Og det blir jo litt rart. At dialekt er uintelligent i en tråd, men eksotisk og kult i en annen. Anonymkode: 5938e...65c Dette er jo bare tull. og hvem bil tråden din er jo helt tydelig bare for å krangle og antageligvis prøve å statuere et poeng, sikkert det at alle er ute etter å ta hi.... Anonymkode: 06872...426
Anonym bruker Skrevet 10. juli #10 Skrevet 10. juli Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Dette er jo bare tull. og hvem bil tråden din er jo helt tydelig bare for å krangle og antageligvis prøve å statuere et poeng, sikkert det at alle er ute etter å ta hi.... Anonymkode: 06872...426 Jeg er ikke hi i hvem bil tråden. Men at alle prøver å ta hi, har du helt rett i. Det virker som det er det 90% er her inne for. Anonymkode: 5938e...65c
Anonym bruker Skrevet 10. juli #11 Skrevet 10. juli Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Jeg er ikke hi i hvem bil tråden. Men at alle prøver å ta hi, har du helt rett i. Det virker som det er det 90% er her inne for. Anonymkode: 5938e...65c Nei,alle prøver ikke å ta hi, å være uenig er ikke det samme som å ta hi. Tåler man ikke uenighet på et diskusjonsforum, så får man logge av. Anonymkode: 06872...426
Anonym bruker Skrevet 20. juli #12 Skrevet 20. juli Haha, måtte tenke på deg i dag, da jeg så 13 manæiter nedenfor hytta 🤣🤣 Anonymkode: ac27b...a6b
Anonym bruker Skrevet 20. juli #13 Skrevet 20. juli Anonym bruker skrev (1 time siden): Haha, måtte tenke på deg i dag, da jeg så 13 manæiter nedenfor hytta 🤣🤣 Anonymkode: ac27b...a6b Ntååå! Koselig da 😄 Anonymkode: 5938e...65c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå