Anonym bruker Skrevet torsdag kl 21:04 #1 Skrevet torsdag kl 21:04 Jeg er på ferie i utlandet med mann og barn. Jeg opplever mye uro. Synes alt er ekkelt, er redd for veggedyr (har ikke funnet spor, men hvem vet), synes ingenting er rent nok, er mange ukjente lyder… jeg trives rett og slett ikke på ferie. Slik er det hver gang vi drar noe annet sted enn vår egen hytte. Jeg vil aller helst være hjemme hele tiden 😔 ferie for meg er å være i egen by og eget hus, ordne i hagen, ta dagsturer hit og dit, holde meg i form med å gå turer, spise den vante maten… men jeg skjønner jo at jeg må ta meg sammen for familiens skyld. Jeg bare synes det er så tungt å tenke på at jeg skal være her en hel uke. Jeg teller ned nettene til vi kan dra hjem igjen. Det er dog bedre på dagtid når vi kan ligge på stranden eller gå rundt i byen. Er det andre som har det slik, eller har tips å komme med for å klare dette greit? Er redd for å få panikk. Anonymkode: df25c...88e
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 21:25 #2 Skrevet torsdag kl 21:25 Jeg har det ikke slik, men jeg forstår deg. Kanskje hadde vært en idé å dra Norge på langs og tvers med bobil i stedet? Hytte er jo til for å hvile i ferien, jeg synes mannen din burde ha vist mer forståelse og støttet at dere dro på hytta i stedet. Men jeg kan også forstå dem, at det kan være kjedelig for de å gjøre samme sak hver dag, spise samme mat de spiser ellers, ikke oppleve noe nytt når det er ferie. Det er derfor jeg tenker bobil kanskje hadde vært noe? Anonymkode: dd3ef...176
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 21:26 #3 Skrevet torsdag kl 21:26 1 uke går fort Anonymkode: 10868...95c
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 23:20 #4 Skrevet torsdag kl 23:20 Hjelpes... Neste gang anbefaler jeg at du sender far og barn i vei på tur, og selv blir hjemme. Du er syk! Anonymkode: 54df1...795
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 23:26 #5 Skrevet torsdag kl 23:26 Det er faktisk ganske vanlig å føle seg nedstemt på reiser. Det høres jo rart ut siden man reiser på ferie for å kose seg, men alle endringene er en ganske stor påkjenning for hjernen og kroppen. Jeg har reist svært mye og elsker det, men noen ganger kan jeg oppleve litt uforklarlig reise-blues. Prøv å rasjonalisere litt. Det er ikke farlig å være utenfor komfortsonen sin. Angst er helt harmløst, bare fryktelig ubehagelig. Ikke tenk så mye på at det er ferie, og da må man gjøre de og de tingene. Prøv å slapp av og gjør det du liker. Angående veggedyr har jeg dratt med meg det hjem en gang og det var faktisk fra et hotell i Norge. Forsikringen dekket kostnadene med å bli kvitt dem. Og forresten om det er veggedyr på hotellet der dere er merker man det. De biter helt sinnsykt, ikke mulig å overse. Anonymkode: 1bbb7...2c3
Anonym bruker Skrevet fredag kl 07:06 #6 Skrevet fredag kl 07:06 Jeg er heller ikke noe glad i å reise, men jeg gjør det en gang i året for å glede partner og barn. Etterpå liker jeg å ha vært på reise da 😅 Jeg synes det er fint å ha sett og opplevd noe mer enn hjembyen liksom. Hadde jeg vært enslig og barnløs hadde jeg aldri vært noen steder 🙈 Jeg vet jo at tingene jeg frykter kan skje, at jeg blir syk, matforgiftet e.l eller enda verre at mannen min skulle bli syk og jeg ta ansvar alene og han må på sykehus e.l. Men jeg vet også at OM det skulle skje så går det bra, jeg er voksen og vi reiser ikke til slummen i India liksom. Skulle noe skje i f.eks Italia så går det bra. Anonymkode: 3a664...abe
Anonym bruker Skrevet fredag kl 08:05 #7 Skrevet fredag kl 08:05 Takk for trøst, det hjelper litt å lese hva dere skriver. Og til du som mener jeg er syk: det kan det godt hende jeg er. Mann og barn ønsker imidlertid å være sammen med meg på ferie, og jeg vil ikke skuffe dem. Derfor sier jeg ikke noe til dem om hvordan jeg føler meg, jeg vil jo at de skal ha en fantastisk ferie selv om jeg ikke klarer det. Anonymkode: df25c...88e
Iiiiik Skrevet fredag kl 08:22 #8 Skrevet fredag kl 08:22 Har du angstsymptomer hjemme også? Kanskje det hadde vært lurt å få hjelp? Angst er relativt enkelt å behandle hvis du er motivert for endring. Det høres slitsomt ut å ha det sånn, fint at du reiser allikevel siden det er noe familien ønsker.
Gladjente00 Skrevet fredag kl 19:34 #9 Skrevet fredag kl 19:34 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Hjelpes... Neste gang anbefaler jeg at du sender far og barn i vei på tur, og selv blir hjemme. Du er syk! Anonymkode: 54df1...795 Fy for en stygg kommentar 😡
Gladjente00 Skrevet fredag kl 19:39 #10 Skrevet fredag kl 19:39 Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver. Sliter selv med angst og det å reise vekk på ukjente plasser er ikke mye gøy. Er alltid værst de første dagene og så får det seg litt mer til. Jeg og teller alltid dagene til å komme hjem. Er nok en person som liker litt mer trygge uforutsigbare tider enn miljøendringer. Og det er det ingenting gale med. Folk er forskjellige og har ulike behov. Jeg synst at du er tøff som trosser din egen angst for å glede din familie💖 det skal du være stolt av 👏🏻👍🏻 håper du vil få noen bedre dager der du er
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå