Anonym bruker Skrevet 7. juli #1 Skrevet 7. juli Se overskrift, hvilke butikker trives du i, hvilke synes du er fine og trivelige? Jeg tenker da på hvordan butikken er fysisk. Hvorfor tror du det er slik? Jeg tenker ikke bare på vareutvalget, varene kan du finne mange steder. Jeg tenker mer på interiøret, praktiske ting ved butikken, og de ansatte som jobber der. Anonymkode: ac268...057
Anonym bruker Skrevet 7. juli #2 Skrevet 7. juli Matbutikk tenker du på? Jeg har en kiwi jeg handler mest på, også er jeg en tibudsjeger så jeg er også innom meny, obs!, og extra. Alle kjedene har flere butikker her, bortsett fra Obs!, men jeg har favoritter som jeg handler i hver gang For meg handler det om at de er ryddige, rene og har fine frukt/grønt avdelinger. Koselige ansatte er et pluss. Derfor er den kiwi butikken jeg handler definitivt mest på min favoritt. Anonymkode: 80daa...aee
prekæs Skrevet 7. juli #3 Skrevet 7. juli IKEA. En butikk jeg liker å besøke. Alle andre er nødvendigheter.
amandine Skrevet 7. juli #4 Skrevet 7. juli Jeg trives i butikker som er rene og ryddige og hvor personalet legger merke til at jeg kommer inn men eller lar meg gå i fred frem til jeg ber om hjelp eller tydelig ser ut som om jeg leter etter noe. Jeg kan ikke fordra innpåslitne selgere som spør om de kan hjelpe meg med noe før jeg har rukket å komme innenfor døren, men at de møter blikket mitt og ser meg setter jeg pris på.
Anonym bruker Skrevet 7. juli #5 Skrevet 7. juli Jeg trivdes best på platebutikken. Der det var mulig å lytte til og oppdage mye nytt av musikk. Og så liker jeg godt å gå i antikvariat. Ja, det er viktig at det er rent og pent. Men altså, jeg går jo ikke i en butikk for å sette meg ned og kose meg der. Jeg går dit fordi jeg trenger noe eller ønsker å la meg inspireres. Platebutikkene var fine til det. Antikvariat er også fint til det. Anonymkode: 7ca49...8e6
Iiiiik Skrevet 7. juli #6 Skrevet 7. juli Jeg trives i bokhandel og i butikker som selger stationaries. Liker også garnbutikker. Generelt tror jeg det betyr at jeg liker å gå rundt og se på, ta på, og lete etter ting jeg synes er fine og interessante. Jeg liker ikke når ansatte «følger etter meg» og kommer med forslag eller gode tilbud. Jeg vil at de skal se meg, som amandine, men vil også at de skal vente til jeg spør om noe. Matbutikken skal være ryddig, ren og helst litt luftig.
Himmel og hav Skrevet 7. juli #7 Skrevet 7. juli Jeg liker butikker der det er ryddig, oversiktlig og rent. Om det er små butikker liker jeg at personalet hilser når jeg kommer inn, og ellers lar meg kikke på egenhånd, som Amandine sier. Jeg liker også at det er godt lys sånn at man kan se farger skikkelig og at det ikke lukter som parfymeavdelingen på tax free. Jeg liker butikker der varer i samme kategori er samlet på omtrent samme sted og at jeg ikke må leite butikken rundt for å finne alle steder de har plassert serviettene eller puslespillene. Sånn sett er garnbutikker et eksempel til etterfølgelse og egentlig de koseligste butikkene å handle i.
Anonym bruker Skrevet 7. juli #8 Skrevet 7. juli Anonym bruker skrev (9 timer siden): Se overskrift, hvilke butikker trives du i, hvilke synes du er fine og trivelige? Jeg tenker da på hvordan butikken er fysisk. Hvorfor tror du det er slik? Jeg tenker ikke bare på vareutvalget, varene kan du finne mange steder. Jeg tenker mer på interiøret, praktiske ting ved butikken, og de ansatte som jobber der. Anonymkode: ac268...057 Butikker som lukter godt med behagelig belysning Anonymkode: 797a9...e87
Anonym bruker Skrevet 7. juli #9 Skrevet 7. juli Rituals, bok og nisje/interiørbutikker som ikke er del av kjede har ofte deilig atmosfære Anonymkode: 797a9...e87
Anonym bruker Skrevet 9. juli #10 Skrevet 9. juli Nettbutikker. Jeg vet at det ikke er greit med netthandel. Men etter å ha jobbet 20 år pluss i butikk, er det ingen steder jeg mindre vil være.. Vi støtter nærmiljøet, men jeg går bare i butikk når jeg absolutt må, og er der så kort tid som mulig. Er veldig glad i klikk og hent ordninger. Anonymkode: 4493b...c3b
Anonym bruker Skrevet 9. juli #11 Skrevet 9. juli Rituals Utseendet på butikken er litt spesielt, men når det kommer til de ansatte, synes jeg det blir litt vel mye. Andre butikker ser ikke ut på den samme måten når det gjelder utseendet, bortsett fra Søstrene Grene. Men jeg hater den runden man må gå gjennom hele butikken. Anonymkode: c8eee...3ff
Anonym bruker Skrevet 9. juli #12 Skrevet 9. juli Liker ikke butikker der man er nødt til å gå en runde for å komme gjennom som søstrene Grene og Normal. Jeg elsker loppemarked og bruktbutikker, særlig i utlandet der det fortsatt er billig. Da kan det gjerne være rotete for det gir meg følelsen av skattejakt. Jeg vil at bruktklærne skal være så billige at jeg ikke trenger å prøve dem, men kan donere dem tilbake om de ikke passet. Da kjøper jeg alltid mer, siden det ofte går til en god sak også. Jeg prøver å unngå fast fashion om det ikke er brukt, så om jeg skal shoppe nytt får jeg for kvalitet. Da liker jeg ryddige, rene butikker med tydelig prising. Jeg vil ha hjelp om jeg ber om det, men absolutt ikke ellers Anonymkode: 4d5b3...4c7
Anonym bruker Skrevet fredag kl 09:28 #13 Skrevet fredag kl 09:28 Dollarstore. Anonymkode: 129bb...496
Anonym bruker Skrevet fredag kl 09:41 #14 Skrevet fredag kl 09:41 Jeg er helt motsatt og liker Søstrene Grene og Normal. Anonymkode: 129bb...496
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 07:25 #15 Skrevet lørdag kl 07:25 De fleste butikker, kanskje bortsett fra Rituals - det lukter så sinnsykt mye og de ansatte er stort sett svært pågående og slitsomme. Skal jeg ha Rituals produkter handler jeg det i vanlig parfymeri eller på tax-free. Er heller ikke stor fan av Kitch`n. Jevnt over rotete butikker med ALT for mye greier Anonymkode: cca29...217
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå