Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke vært syk i det hele tatt i år, jobbet og stått på, vært på randen flere ganger pga et umenneskelig press og arbeidsmengde, men har stått i det og tenkt at det ikke er lenge til ferien. Skal overleve til da. Vel, 1 uke inn i ferie er jeg og mannen sengeliggende, feber, hoste og snørr. Er det mulig. Vi orker ikke å gjøre noen ting, heldigvis er ungene såpass store så de trenger ikke å undeholdes, men det blir kjedelige dager. Tenker å ta en telefon til legen i morgen for å høre om sykemelding noen dager. Er det innafor? Hadde jeg ikke hatt ferie så kunne jeg uansett ikke dratt på jobb sånn jeg er.

Andre som har blit sykmeldt i ferien? Får man da de dagene tilbake? Har aldri vært det før. 

Anonymkode: 94ba8...036

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sykemeldt nå, når jeg egentlig skulle ha ferie da jeg måtte opereres. Får de feriedagene igjen ja.

Anonymkode: f07cb...cdd

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Jeg er sykemeldt nå, når jeg egentlig skulle ha ferie da jeg måtte opereres. Får de feriedagene igjen ja.

Takk for svar og god bedring.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar og god bedring.

Hi

God bedring! 

Skrevet

Ring legen og få sykmelding. Da får du ferie tilbake, men husk å gi beskjed til arbeidsgiver at du skal ha ferien tilgode 

Anonymkode: 8e26b...2e5

Skrevet

Det er ganske typisk, at når man endelig kan senke skuldrene og slappe av så kollapser man helt. Det er ikke et ukjent fenomen.

Men ring legen, det er noen regler for å kunne bli sykemeldt og få ferien tilbake, men det høres ut som du innfrir der.

Litt usikker på alle reglene, men det er forskjell på å bli syk før ferien starter og å bli det i ferien. Så må du være så syk at du ikke får nyttiggjort deg ferien så du kan ikke ligge på stranda i syden og kreve ferien tilbake liksom. Det er regler for om du kan reise på ferie eller ikke.

Men ligger du i senga med feber og er syk er jo ikke det noe problemstilling, da blir du sykemeldt, melder ifra til sjefen din, og får ferien tilgode.

Anonymkode: 643c0...505

Skrevet

Jeg hadde aldri i verden ringt legen for en sykmelding midt i ferien fordi jeg var forkjøla. Selv om jeg var sengeliggende. På den andre siden hadde jeg heller ikke sykmeldt meg om jeg var på jobb. Da tar man egenmelding noen dager og så er man på jobb igjen. Jeg hadde faktisk syns det var pisseflaut å ringe arbeidsgiver og bare «du - de tre ukene jeg hadde ferie, jeg var forkjøla i fire av dem så da fikk jeg en sykemelding så de skal jeg ha igjen». Aldri i verden. 

Anonymkode: 840f9...461

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...