Anonym bruker Skrevet 5. juli #1 Skrevet 5. juli Når jeg ser ting på tise som jeg vil ha men som jeg syns er litt høyt priset ligger jeg inn et litt lavere bud. Aldri skambud, men om noe ligger ute til 600 kan det hende jeg byr 500. To av tre ganger velger selger å ikke responderer etter å ha sett budet, eller de avviser det. Når noen legger inn bud på mine annonser som jeg syns er for lavt, legger jeg inn et motbud som tilsvarer prisen jeg er villig til å selge for. Det ender så og si alltid med salg, og begge parter er fornøyde. Jeg passer på å ikke legge ut ting for den aller laveste prisen jeg ville solgt for, og den kan jo være lavere om noen kjøper flere plagg enn om de bare kjøper ett. Hvorfor spiller man ikke spillet? Anonymkode: c2af1...6ff
Anonym bruker Skrevet 5. juli #2 Skrevet 5. juli Det er ikke alle som ser på det som et spill, de legger ut til den prisen de vil selge for og vil ikke folk betale det selger de ikke. Anonymkode: 65fbf...aeb
Anonym bruker Skrevet 5. juli #3 Skrevet 5. juli Spillet? For meg er ikke Tise eller Finn et spill. Oftest så er det en prisen jeg har satt jeg vil selge til og den er dermed satt. Og motbud når du byr 100 under noe?? Anonymkode: 29f0b...333
Anonym bruker Skrevet 5. juli #4 Skrevet 5. juli Anonym bruker skrev (1 time siden): Når jeg ser ting på tise som jeg vil ha men som jeg syns er litt høyt priset ligger jeg inn et litt lavere bud. Aldri skambud, men om noe ligger ute til 600 kan det hende jeg byr 500. To av tre ganger velger selger å ikke responderer etter å ha sett budet, eller de avviser det. Når noen legger inn bud på mine annonser som jeg syns er for lavt, legger jeg inn et motbud som tilsvarer prisen jeg er villig til å selge for. Det ender så og si alltid med salg, og begge parter er fornøyde. Jeg passer på å ikke legge ut ting for den aller laveste prisen jeg ville solgt for, og den kan jo være lavere om noen kjøper flere plagg enn om de bare kjøper ett. Hvorfor spiller man ikke spillet? Anonymkode: c2af1...6ff Fordi man ikke gidder. Priser man det man vil selge riktig - altså prisen man vil selge for - er det jo bare støy med de som skal prute. Da velger man å ignorere dem. De fleste ønsker et enkelt salg, ikke mye diskusjon med bud og motbud før man kommer frem til enighet. De som er villig til å betale prisen man har satt, selger man til uten en masse styr og tidsbruk i forkant. Noen synes selvsagt det er gøy å prute og prøver seg på lavere priser. Treffer de selgere som har litt å gå på, kan de få tilslaget eller en forhandling, mens andre selgere, som du selv har observert, ignorerer budet. Anonymkode: ba136...4d1
Anonym bruker Skrevet 5. juli #5 Skrevet 5. juli Fordi det er pesete nok å selge ting i en verden full av temu og annet ræl, enn at jeg har tid til å diskutere pris på ting jeg skal selge. Anonymkode: 5a28b...d1e
Anonym bruker Skrevet 5. juli #7 Skrevet 5. juli Anonym bruker skrev (1 time siden): Fordi det er pesete nok å selge ting i en verden full av temu og annet ræl, enn at jeg har tid til å diskutere pris på ting jeg skal selge. Anonymkode: 5a28b...d1e Det er jo nøyaktig like mye jobb/pes å avvise som å legge inn motbud. Forskjellen er at med et motbud er det sannsynlig at du selger varen men med avvisning mister du interessenten helt og får kanskje ikke solgt. Jeg mener jo ikke at det faktisk er et spill eller noe en gjør for gøy, men funksjoner i appen som tjener både selger og kjøper nettop fordi en slipper diskusjon. For en tid tilbake hadde jeg ett plagg på tise som havnet i en liste som fikk mye oppmerksomhet. Det første budet la 100kr under, jeg la inn motbud på det jeg hadde lagt det ut for fordi jeg skjønte at den uansett ville bli solgt. Endte med salg det også. Om en ikke er villig til å diskutere pris tjener en på å gjøre det fremfor å avvise bud som ligger litt under. For meg fremstår det som om en gjør det fordi en blir fornærmet av pruting på en plattform som har det som en helt konkret funksjon. Jeg ser jo at noen skriver info om hvordan de vil selge (prisen er satt, kun betaling på vipps etc.) som er i mot hele konseptet til tise på profilen sin. Det kan en faktisk ikke forvente at noen som har søkt på «svart skjørt» leser før de byr. Da forholder en seg til annonsen. Anonymkode: c2af1...6ff
Anonym bruker Skrevet 5. juli #8 Skrevet 5. juli Anonym bruker skrev (4 timer siden): Spillet? For meg er ikke Tise eller Finn et spill. Oftest så er det en prisen jeg har satt jeg vil selge til og den er dermed satt. Og motbud når du byr 100 under noe?? Anonymkode: 29f0b...333 Hvorfor skal en ikke gjøre det? Det er et hav av annonser på tise, så det er grenser for hvor mange som er interessert i fjorårets sommerkjole fra Cubus som du prøver å selge for mer enn det den kostet på salg. Anonymkode: c2af1...6ff
Anonym bruker Skrevet 5. juli #9 Skrevet 5. juli Anonym bruker skrev (1 time siden): Fordi det er pesete nok å selge ting i en verden full av temu og annet ræl, enn at jeg har tid til å diskutere pris på ting jeg skal selge. Anonymkode: 5a28b...d1e Helse hensikten med bud og motbud er jo at en ikke trenger å gå i diskusjon. En trykker på en knapp. Jeg har langt mindre tålmodighet med de som vil jeg skal måle plagg som er tydelig beskrevet, garantere at det passer dem og ta ting i retur når det ikke er noe galt med det. Jeg er ikke Zalando. Anonymkode: c2af1...6ff
Anonym bruker Skrevet 7. juli #10 Skrevet 7. juli Anonym bruker skrev (På 5.7.2026 den 16.14): Helse hensikten med bud og motbud er jo at en ikke trenger å gå i diskusjon. En trykker på en knapp. Jeg har langt mindre tålmodighet med de som vil jeg skal måle plagg som er tydelig beskrevet, garantere at det passer dem og ta ting i retur når det ikke er noe galt med det. Jeg er ikke Zalando. Anonymkode: c2af1...6ff Og det står du jo fritt til å mene. Jeg svarte bare på spørsmålet ditt. Jeg syns det er pesete å selge ting i utgangspunktet, og har derfor gitt vekk klær i en årrekke, fordi jeg ikke orker styret med å selge. Nå har jeg solgt noe på tise da, og noe på finn, men folk flest vil jo helst ha ting gratis, med mindre det er skikkelig ekslusive varer, eller vintertøy til barn. Anonymkode: 5a28b...d1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå