Anonym bruker Skrevet 4. juli #1 Skrevet 4. juli Mange av vennene vår har barn i barnehage eller skole og må ta litt ferie hver for seg for å få det til å gå opp. For en stund siden var jeg sammen med en gruppe mennesker som hadde barn som var ungdommer, unge voksne eller eldre. Det som overrasker meg er at ganske mange av disse fortsetter med separate ferier når barna var over 16-17. Da oppmuntrer de (spesielt far) ungdommen til å ikke være med på ferie og vil helst at det skjer raskest mulig. Deretter drar far på ferie alene eller med sine venner og mor det samme. Kanskje har de en uke samme. Til og med om de har hytte eller feriehus. Da drar den ene der med venner eller alene, så har de kanskje et overlapp i midten på en uke og så overtar den andre og er der alene eller med venner. I noen av tilfellene hadde mor venner som hadde små barn og synes det var stusselig med ferie alene, men far var ikke interessert i å endre noe. Dette er mennesker med full kontroll på når de har ferie så dette velger de helt selv. Av de vi kjenner til er det flere og flere som gjør dette og jeg ser at noen av mennene med små barn ser på dette som sin andre ungdom og gleder seg til de også kan reise slik. Jeg synes dette høres så trist ut. Jeg synes det er kjekt at barna er med på ferie selv om de er over 18 og for meg ville det føles trist om mannen ikke ville dratt på ferie med meg heller med en gang ungdommene er store. For meg høres det nesten ut som de lever parallelle liv, og deler seg slik i stedet for skilsmisse, men det er jo ikke sikkert det er slik i det hele tatt. Noen her som har barn som er ungdom/voksne som nesten ikke reiser på ferie med partner eller som kjenner til dette? Er dette vanlig eller er det bare en gjeng med slike preferanser som har funnet hverandre? Anonymkode: cb49f...87d
Anonym bruker Skrevet 4. juli #2 Skrevet 4. juli Vi er i begynnelsen av 50 årene og har barn på 18 og 20 år Vi reiser gjerne på en weekend i løpet av året med venner, men sommeren har vi alltid sammen. Ungdommene vil ikke på ferie med oss, de har sommerjobber og den lille tiden med fri de har bruker de med venner. Anonymkode: eeaa0...f96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå