Anonym bruker Skrevet 2. juli #1 Skrevet 2. juli Jeg er sulten og har lyst på mat døgnet rundt. Ingenting hjelper bortsett fra å shoppe på en kjøpesenter. Men da må jeg handle i fire timer fra klokka tre til klokka åtte før jeg kan kjøre hjem igjen. Blir helt utslitt av å handle fordi prøver å gå ned i vekt. Men det er sånn at det ikke kan være samme kjøpesenter hver gang så må være forskjellig. Blir litt rar av å kjøre rundt fra handlesenter til handlesenter for å ikke kunne spise og jeg mister da litt av matlysta og det er helt vidunderlig. Hvorfor er det sånn? Det er ingenting annet jeg kan gjøre. Hjelper ikke å gå turer eller gå i skogen eller noe som helst annet noe som er veldig rart. Ikke se på film eller serier eller gjøre noe annet for å ta vekk fokuset. Det blir en slags shopping rus av å shoppe så da glemmer jeg å spise noe som er bra. Men det hjelper ikke å handle fra 09.00 til klokka 14.00:da. Da er matlysten og suget like ille om jeg er hjemme. Dette hjelper heller ikke på lommeboka at jeg shopper så mye. Anonymkode: 7ec3e...a96
Anonym bruker Skrevet 2. juli #2 Skrevet 2. juli Du trenger ikke å være sulten for å ha lyst på mat. Still deg selv spørsmålet om hva som gjør at du må spise eller shoppe. Kanskje ligger løsningen her. Som en drahjelp, kan det for noen hjelpe å gi seg selv noen regler. Min hovedregel var at at jeg puttet inn i munnen ble loggført i vektklubb.no. Da fikk jeg oversikt, og det ble lettere å følge neste regel, som besto av sukkeravrusing. Min store svakhet er sjokolade, det løste jeg ved å lage proteinpudding, toppet bakekakao. Dette ble litt lengre enn jeg hadde tenkt, men kanskje noe av dette passer for deg. Anonymkode: 38f7b...604
Anonym bruker Skrevet 2. juli #3 Skrevet 2. juli Hva spiser du i løpet av en dag da? Spiser du veldig lite? Anonymkode: bd6d3...9ce
Anonym bruker Skrevet 3. juli #4 Skrevet 3. juli Jeg har spisevindu fra klokka 08.00 til klokka 18.00. Spiser ikke etter klokka 18.00. Prøver med faste da jeg er overvektig. Men jeg blir alltid så ekstra sulten etter klokka 15.00-20.00 Etter det så roer kroppen seg etter jaget på mat og det er så herlig. Jeg spiser for mye fordi går ikke ned i vekt. Anonymkode: 7ec3e...a96
Anonym bruker Skrevet 3. juli #5 Skrevet 3. juli Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hva spiser du i løpet av en dag da? Spiser du veldig lite? Anonymkode: bd6d3...9ce Spiser for mye. Prøver å spise lite men er sulten. Det hjelper virkelig å gå på shoppingsenter for å unngå å spise. Men kan jo ikke det hver eneste dag heller. Hvis jeg er hjemme så spiser jeg mere. Anonymkode: 7ec3e...a96
Anonym bruker Skrevet 3. juli #6 Skrevet 3. juli Finn på andre ting, lag deg aktiviteter, gå tur, jobb, finne en hobby! Anonymkode: 68fa1...94a
Anonym bruker Skrevet 3. juli #7 Skrevet 3. juli Anonym bruker skrev (3 timer siden): Spiser for mye. Prøver å spise lite men er sulten. Det hjelper virkelig å gå på shoppingsenter for å unngå å spise. Men kan jo ikke det hver eneste dag heller. Hvis jeg er hjemme så spiser jeg mere. Anonymkode: 7ec3e...a96 At du sier du spiser for mye sier meg ingenting.. Tenker på om du spiser for ubalansert, om du får i deg det du trenger, om det er noe som kan justeres for at dagene skal bli bedre og du ikke konstant er sulten.. Men du å finne på noe annet enn å bruke penger, det blir bare en ond sirkel. Anonymkode: bd6d3...9ce
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 05:25 #8 Skrevet torsdag kl 05:25 Anonym bruker skrev (På 3.7.2026 den 9.55): At du sier du spiser for mye sier meg ingenting.. Tenker på om du spiser for ubalansert, om du får i deg det du trenger, om det er noe som kan justeres for at dagene skal bli bedre og du ikke konstant er sulten.. Men du å finne på noe annet enn å bruke penger, det blir bare en ond sirkel. Anonymkode: bd6d3...9ce Jeg spiser for mye siden jeg går opp i vekt når jeg prøver å gå ned i vekt. Anonymkode: 7ec3e...a96
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 06:25 #9 Skrevet torsdag kl 06:25 Du sier ingenting om hva du spiser. Det er ikke så enkelt som kalorier inn og kalorier ut. Spisevinduet ditt bør inneholde næringstett mat som metter. Hvis du spiser mye raske karbohydrater og mange raske og lette løsninger i spisevinduet ditt, er det ikke rart du sprekker. Anonymkode: 38f7b...604
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 06:55 #10 Skrevet torsdag kl 06:55 Anonym bruker skrev (På 2.7.2026 den 22.28): Jeg er sulten og har lyst på mat døgnet rundt. Ingenting hjelper bortsett fra å shoppe på en kjøpesenter. Men da må jeg handle i fire timer fra klokka tre til klokka åtte før jeg kan kjøre hjem igjen. Blir helt utslitt av å handle fordi prøver å gå ned i vekt. Men det er sånn at det ikke kan være samme kjøpesenter hver gang så må være forskjellig. Blir litt rar av å kjøre rundt fra handlesenter til handlesenter for å ikke kunne spise og jeg mister da litt av matlysta og det er helt vidunderlig. Hvorfor er det sånn? Det er ingenting annet jeg kan gjøre. Hjelper ikke å gå turer eller gå i skogen eller noe som helst annet noe som er veldig rart. Ikke se på film eller serier eller gjøre noe annet for å ta vekk fokuset. Det blir en slags shopping rus av å shoppe så da glemmer jeg å spise noe som er bra. Men det hjelper ikke å handle fra 09.00 til klokka 14.00:da. Da er matlysten og suget like ille om jeg er hjemme. Dette hjelper heller ikke på lommeboka at jeg shopper så mye. Anonymkode: 7ec3e...a96 Du har én forstyrrelse og pålegger deg selv enda en forstyrrelse, (shopping), for å bli kvitt den første. Høres meget usunt ut det du driver med. Du kan få hjelp hos legen din med slankemedisin. Prøv det istedenfor. Håper du får hjelp og lykke til. 🤞 Anonymkode: 16a36...649
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 08:31 #11 Skrevet torsdag kl 08:31 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg spiser for mye siden jeg går opp i vekt når jeg prøver å gå ned i vekt. Anonymkode: 7ec3e...a96 Ok,du er tydeligvis ikke interessert i hjelp, så da skjønner jeg ikke hva du vil med tråden. Anonymkode: bd6d3...9ce
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 09:25 #12 Skrevet torsdag kl 09:25 snakk heller med legen du, her får man bare helse messige råd som faktisk er mer farlige enn til hjelp Anonymkode: 5e844...e11
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 09:44 #13 Skrevet torsdag kl 09:44 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): snakk heller med legen du, her får man bare helse messige råd som faktisk er mer farlige enn til hjelp Anonymkode: 5e844...e11 Hvilke råd i tråden mener du er farlige? Anonymkode: 16a36...649
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå