Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere flinke til å ta initiativ? For et par år siden var vi en gjeng som skulle på samme arrangement. Vi bestemte oss for å leie en hytte sammen etterpå og ha ferie en uke. Jeg ble med selv om jeg hadde et par dager jeg måtte jobbe fordi det var mulig å kombinere.

De andre tok ikke initiativ til noe. Jeg måtte foreslå aktiviteter, middag osv. De ble gladelig med, men det var ikke mulig å få dem til å foreslå noe selv. Det til tross for at en av dem var lommekjent i området. En dag måtte jeg gjøre et jobb-besøk og var da borte fra hytten. Da hadde de andre bare satt der. En ting hadde jo vært om det var dette de ønsket, men de synes det var kjedelig. Det er en hel masse å gjøre, men ettersom ingen tok initiativ satt de bare der. Det virker som om de har skrudd av hjernen. En annen dag skulle jeg ha møte en halv dag. Jeg sa at de ikke skulle vente på meg, gjøre akkurat det de ville og så kunne jeg komme etter. I stedet tittet de innom rommet der jeg jobbet med jevne mellomrom og lurte på når jeg kom slik at vi kunne finne på noe sammen...  

I fjor gjorde vi det samme og til tross for at vi hadde vært der før, la de alt initiativ på meg (også til niste på tur etc). Og de ventet utålmodig mens jeg jobbet. 

I år skulle vi på det samme. Men jeg orket ikke bli med på hyttetur etterpå. Jeg må fortsatt jobbe og jeg orker ikke være reiseleder og beslutningstager for en gruppe der jeg føler på et tidspress på å bli ferdig med jobb fordi de andre venter utålmodig på at jeg skal dra i gang noe. Da ble det ikke noe av. Når ikke jeg ble med så orket de ikke, for det var så mye som måtte organiseres, planlegges og avtales... 

Bare et lite hjertesukk. Er dere flinke til å ta initiativ?

Anonymkode: 64cf7...7e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok som deg. Drar kun sammen med mann og barn på ferie av samme grunn, etter å ha gått på noen smeller.

Skrevet

Med familien, ja.

Med venner, nei.

Drar ikke på ferie med venner.

Anonymkode: fbc3d...2c0

Skrevet

Ja, jeg er litt god på å ta initiativ, særlig med storfamilien, men jeg har blitt mer laber ettersom årene har gått og jeg har gjort meg samme erfaring som deg. Jeg har vært veldig tydelig ved noen anledninger på at om vi skal gjøre det igjen så må noen andre melde seg på eller ta over. Da sklir ting gjerne ut i sanda. 

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Med familien, ja.

Med venner, nei.

Drar ikke på ferie med venner.

Anonymkode: fbc3d...2c0

Har det helt motsatt, drar aldri med familie (utenom barna såklart) drar ofte med venner

Anonymkode: 13b4c...971

Skrevet

Jepp. Jeg har det som deg. Lite som skjer om ikke jeg tar tak. Jeg er blitt ekstremt selektiv på hvem jeg gidder å organisere og fikse for. Om det kommer kommentarer som «det hadde vært hyggelig å finne på noe» svarer jeg nå «det hadde vært hyggelig, jeg er med bare fortell hva og når». Blir aldri noe. 

Anonymkode: e3df9...766

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...