Anonym bruker Skrevet 30. juni #1 Skrevet 30. juni Magesmerter, oppblåsthet, slapp, blødninger fra endetarm, plutselig vekttap, tidligere fjernet polypper fra tarm… Anonymkode: b6437...e92
Anonym bruker Skrevet 30. juni #2 Skrevet 30. juni Av alle ting som kan skje i tarmen er det flere ufarlige ting enn farlige, men siden de farlige tingene er så veldig farlig (som kreft i tarmen) må det sjekkes opp umiddelbart. Anonymkode: e95f2...5ea
Anonym bruker Skrevet 30. juni #3 Skrevet 30. juni Sjekk det så fort som mulig. Anonymkode: 3161f...f87
Anonym bruker Skrevet 30. juni #4 Skrevet 30. juni Henvisning er mottatt forrige uke og time er neste uke, ergo anser de dette som ganske kritisk. Symptomene har også vart i over ett halvt år, så jeg er bekymra Anonymkode: b6437...e92
Anonym bruker Skrevet 1. juli #5 Skrevet 1. juli Anonym bruker skrev (5 timer siden): Magesmerter, oppblåsthet, slapp, blødninger fra endetarm, plutselig vekttap, tidligere fjernet polypper fra tarm… Anonymkode: b6437...e92 Hvor lenge har det vart? Anonymkode: 28445...f9d
Anonym bruker Skrevet 1. juli #6 Skrevet 1. juli Oi… det er farlig å spekulere i sånt, det kan være alt fra ufarlige ting til inflammatorisk tarmsykdom til tarmkreft. Jeg forstår at du er veldig bekymret og sender deg de beste ønsker og tanker ❤️ Oppdater oss da om du orker. Ps: Hadde de vært veldig veldig bekymret tror jeg du hadde kommet inn raskere enn uka etter. Ved to tilfeller har det vært mistanke om kreft hos meg og da har jeg fått time en til to virkedager etter. Så pust med magen fram til du har vært der ❤️ Anonymkode: 3140e...7c8
Anonym bruker Skrevet 1. juli #7 Skrevet 1. juli Anonym bruker skrev (4 timer siden): Hvor lenge har det vart? Anonymkode: 28445...f9d Halvt års tid Anonymkode: b6437...e92
Anonym bruker Skrevet 1. juli #8 Skrevet 1. juli Det kan potensielt være noe alvorlig, derfor vil de ha deg inn kjapt, men sjansen er likevel største for at det er noe ufarlig. Lykke til❤️ Anonymkode: 53862...5b6
Anonym bruker Skrevet 1. juli #9 Skrevet 1. juli Anonym bruker skrev (2 timer siden): Oi… det er farlig å spekulere i sånt, det kan være alt fra ufarlige ting til inflammatorisk tarmsykdom til tarmkreft. Jeg forstår at du er veldig bekymret og sender deg de beste ønsker og tanker ❤️ Oppdater oss da om du orker. Ps: Hadde de vært veldig veldig bekymret tror jeg du hadde kommet inn raskere enn uka etter. Ved to tilfeller har det vært mistanke om kreft hos meg og da har jeg fått time en til to virkedager etter. Så pust med magen fram til du har vært der ❤️ Anonymkode: 3140e...7c8 Sykehuset her kunne ikke love rask nok time så henvisninga ble sendt ett annet sykehus i går. De ringte og ga time så fort henvisninga kom. Så mistenker jo at de mistenker noe… Anonymkode: b6437...e92
Anonym bruker Skrevet 1. juli #10 Skrevet 1. juli Anonym bruker skrev (1 time siden): Sykehuset her kunne ikke love rask nok time så henvisninga ble sendt ett annet sykehus i går. De ringte og ga time så fort henvisninga kom. Så mistenker jo at de mistenker noe… Anonymkode: b6437...e92 Håper at det går fint ❤️ Anonymkode: 3140e...7c8
Anonym bruker Skrevet 1. juli #11 Skrevet 1. juli Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Håper at det går fint ❤️ Anonymkode: 3140e...7c8 ❤️ Anonymkode: b6437...e92
Anonym bruker Skrevet 1. juli #12 Skrevet 1. juli Anonym bruker skrev (2 timer siden): Sykehuset her kunne ikke love rask nok time så henvisninga ble sendt ett annet sykehus i går. De ringte og ga time så fort henvisninga kom. Så mistenker jo at de mistenker noe… Anonymkode: b6437...e92 De tar symptomene på alvor fordi det potensielt kan være veldig alvorlig Det er bra Det er ikke sånn at de mistenker noe, men de vet at symptomene kan bety noe alvorlig og undersøker deg videre så fort som mulig Lykke til. Anonymkode: e95f2...5ea
Anonym bruker Skrevet 1. juli #13 Skrevet 1. juli Anonym bruker skrev (19 minutter siden): De tar symptomene på alvor fordi det potensielt kan være veldig alvorlig Det er bra Det er ikke sånn at de mistenker noe, men de vet at symptomene kan bety noe alvorlig og undersøker deg videre så fort som mulig Lykke til. Anonymkode: e95f2...5ea Takk! Det er ikke meg, men nær familie. Jeg har skikkelig dårlig magefølelse. Vært så symptomatisk i mange omganger, og nå dette. Bare raste ned 5 kilo på 2 uker uten grunn (på grensa til undervektig fra før) og veier nå 12-15 kilo mindre enn optimalt Anonymkode: b6437...e92
Anonym bruker Skrevet 1. juli #14 Skrevet 1. juli Anonym bruker skrev (1 time siden): Takk! Det er ikke meg, men nær familie. Jeg har skikkelig dårlig magefølelse. Vært så symptomatisk i mange omganger, og nå dette. Bare raste ned 5 kilo på 2 uker uten grunn (på grensa til undervektig fra før) og veier nå 12-15 kilo mindre enn optimalt Anonymkode: b6437...e92 Skjønner at frykten sitter der da ja, for alvorlig sykdom kan ramme alle. Men prøv å ikke male fanden på veggen, det som kommer må man bare ta, når det kommer. Det er jo en grunn til at slike symptomer oppstår, men det er slett ikke sikkert det er noe dødelig. Det må uansett kjempes og bekjempes etter beste evne, og helsevesenet er som regel helt fantastisk når noe oppstår. Du blir pårørende til noen som uansett grunn må kjempe mot sykdom i kroppen, så finn styrken i deg og vær den støtten den syke trenger. Anonymkode: e95f2...5ea
Anonym bruker Skrevet 1. juli #15 Skrevet 1. juli Anonym bruker skrev (5 timer siden): Skjønner at frykten sitter der da ja, for alvorlig sykdom kan ramme alle. Men prøv å ikke male fanden på veggen, det som kommer må man bare ta, når det kommer. Det er jo en grunn til at slike symptomer oppstår, men det er slett ikke sikkert det er noe dødelig. Det må uansett kjempes og bekjempes etter beste evne, og helsevesenet er som regel helt fantastisk når noe oppstår. Du blir pårørende til noen som uansett grunn må kjempe mot sykdom i kroppen, så finn styrken i deg og vær den støtten den syke trenger. Anonymkode: e95f2...5ea Vi mistet ett annet familiemedlem til tarmkreft for 6 år siden, så alt kommer tilbake. Jeg er jo livredd for at det er det nå også, symptomene stemmer på en prikk. Og det hjelper ikke at hn blir flyttet til ett annet sykehus for å få kjapp time, mens jeg venta ved samme sykehus i 2 mnd da jeg hadde kul i brystet… gastro på sykehuset her er den avdelinga med lengst ventetid og de velger sjeldent å flytte pasienter til andre sykehus… Anonymkode: b6437...e92
Anonym bruker Skrevet 1. juli #16 Skrevet 1. juli Anonym bruker skrev (6 timer siden): Vi mistet ett annet familiemedlem til tarmkreft for 6 år siden, så alt kommer tilbake. Jeg er jo livredd for at det er det nå også, symptomene stemmer på en prikk. Og det hjelper ikke at hn blir flyttet til ett annet sykehus for å få kjapp time, mens jeg venta ved samme sykehus i 2 mnd da jeg hadde kul i brystet… gastro på sykehuset her er den avdelinga med lengst ventetid og de velger sjeldent å flytte pasienter til andre sykehus… Anonymkode: b6437...e92 Nå vet jeg ikke hvilket sykehus det er, men der jeg jobber må vi av og til sende andre steder for å overholde frist. Og det kan jo virke som at denne personen er i pakkeforløp og skal raskt inn. I utgangspunktet skal man inn innen 9 dager fra henvisningen blir sendt hvis det er pakkeforløp,men det blir oftest innen 14 dager. Anonymkode: e48a1...b5a
Anonym bruker Skrevet 2. juli #17 Skrevet 2. juli Anonym bruker skrev (8 timer siden): Nå vet jeg ikke hvilket sykehus det er, men der jeg jobber må vi av og til sende andre steder for å overholde frist. Og det kan jo virke som at denne personen er i pakkeforløp og skal raskt inn. I utgangspunktet skal man inn innen 9 dager fra henvisningen blir sendt hvis det er pakkeforløp,men det blir oftest innen 14 dager. Anonymkode: e48a1...b5a Ja, jeg tror og at hn er innlemma i pakkeforløp, uten at det er informert om. Kun basert på tiden det tok fra henvisning var mottatt til time var gitt - da på ett annet sykehus. Og de starter jo ikke pasienter i pakkeforløp om de tror det er ufarlig.. Anonymkode: b6437...e92
MissSaigon Skrevet 2. juli #18 Skrevet 2. juli Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, jeg tror og at hn er innlemma i pakkeforløp, uten at det er informert om. Kun basert på tiden det tok fra henvisning var mottatt til time var gitt - da på ett annet sykehus. Og de starter jo ikke pasienter i pakkeforløp om de tror det er ufarlig.. Anonymkode: b6437...e92 Det mistenker nok at det er noe som bør behandles, men at de starter pakkeforløp betyr ikke at det er det. Jeg har to i nær familie som startet på det, men som ble erklært friske etter innledende undersøkelser. Det er skummelt, men også veldig bra at det blir tatt tak kjapt. De beste ønsker om gode nyheter ❤️
Anonym bruker Skrevet 2. juli #19 Skrevet 2. juli MissSaigon skrev (5 timer siden): Det mistenker nok at det er noe som bør behandles, men at de starter pakkeforløp betyr ikke at det er det. Jeg har to i nær familie som startet på det, men som ble erklært friske etter innledende undersøkelser. Det er skummelt, men også veldig bra at det blir tatt tak kjapt. De beste ønsker om gode nyheter ❤️ Takk for litt betryggende informasjon ❤️ Anonymkode: b6437...e92
Anonym bruker Skrevet 2. juli #20 Skrevet 2. juli Jeg har to ganger blir henvist med "pakkeforløp". Helt uskyldig og ufarlig begge gangene. Hvis symptomene man har kan være kreft, skal man i prinsippet henvises som pakkeforløp, selv om det ofte er noe ufarlig. Anonymkode: 1eac4...43c
Anonym bruker Skrevet 2. juli #21 Skrevet 2. juli Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Hvis symptomene man har kan være kreft, skal man i prinsippet henvises som pakkeforløp, selv om det ofte er noe ufarlig. Anonymkode: 1eac4...43c Det er viktig å vite at det ikke må være farlig selv om en blir nevist til pakkeforløp, jeg var ikke klar over det. Takk for at du delte det. Anonymkode: 99f5c...b97
Anonym bruker Skrevet 2. juli #22 Skrevet 2. juli Jeg har en kusine som fikk kreft i tykktarmen, men det var bare en ondartet svulst uten spredning. De fjernet den svulsten og ingenting annet. Trengte ikke cellegift eller noen ting. Litt kortere tarm, men ellers ingen andre ting. To år siden nå og fremdeles kreftfri. Kjenner også andre som ting har skjedd med, kompisen til mannen min var passert 30 da han fikk en akutt betennelse i tarmen og det viste seg å være chrons. Var visst litt uvanlig at man merket sykdommen for første gang etter 30 år, men det kunne skje. En kollega fikk store plager med tarmen etter svangerskap. Hun var i slutten av 20 årene. Viste seg å være cøliaki. Hun ante ikke at hun kunne ha det, hadde aldri hatt plager som kunne tilsi det, men svangerskapet hadde visst trigget noe. Så selv om det kan være kreft kan det også være andre ting, og skulle det være kreft er der ikke alltid dødelig. Anonymkode: e95f2...5ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå