Gå til innhold

Dette synes jeg er ganske dårlige foreldre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreldre som «legger» en 11 åring? Voksentid om kvelden med en 11 åring? Disse foreldrene er jo helt på bærtur….. Skulle tro det var en 6 åring de snakket om. Har selv en 13 åring. Mange år siden det var alenetid om kvelden. 

Anonymkode: d7b94...52d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Foreldre som «legger» en 11 åring? Voksentid om kvelden med en 11 åring? Disse foreldrene er jo helt på bærtur….. Skulle tro det var en 6 åring de snakket om. Har selv en 13 åring. Mange år siden det var alenetid om kvelden. 

Anonymkode: d7b94...52d

Ikke sant!

Anonymkode: 5bb63...219

Skrevet

Enig, har en 11-åring selv og da jeg leste denne saken ble jeg et øyeblikk bekymret for om det var vi som praktiserer alt for sen leggetid. Men jeg tror ikke egentlig man kan forvente voksentid om kvelden med så store barn, nei.

Anonymkode: 27c0c...7b7

Skrevet

Enig i at man ikke kan forvente noe særlig alenetid på kvelden med så store barn. Men jeg er ikke enig i at man ikke kan "legge" barn på den alderen. Vi hjelper våre med å pusse tenner helt til de fyller 12, slik tannlegen anbefaler. Og vi ligger på sengekanten til hvert av barna i iallefall 10 minutter og snakker om dagen. Det er jo kjempekoselig. 

Anonymkode: 17653...f94

Skrevet

Min tiåring må legge seg halv åtte når han skal på skolen. Nå i ferien kan han være opp litt lenger. 

Anonymkode: d11f2...4bb

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Min tiåring må legge seg halv åtte når han skal på skolen. Nå i ferien kan han være opp litt lenger. 

Det klarer jeg ikke å tro er sant. Det er jo som en treåring. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Halv åtte??

Mine var knapt nok ferdig på trening da de var i den alderen

Anonymkode: a94c1...3f9

Skrevet

Jeg abonnerer ikke på Aftenposten så jeg får ikke lest artikkelen, men jeg synes det er veldig rart å bruke en time på å legge en 11 åring uansett når ungen legger seg...

Jeg fulgte ungene i seng lenge, men det tok aldri mer enn 3 til max 15 min liksom. Noen dager ønsket de prate litt på sengekanten, andre dager ikke så da ble det bare natta og sov godt.

Alenetid i stua forsvinner etterhvert som ungene vokser til, før det plutselig blir umulig å få de til å sitte i stua for de har andre planer. Det er forskjellige faser i det å oppdra barn det.

Anonymkode: 7aacd...549

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Halv åtte?! Da hadde ikke min tiåring spist kveldsmat etter trening enda. Han var stort sett i seng til 21. 

Anonymkode: 8e626...0d5

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det klarer jeg ikke å tro er sant. Det er jo som en treåring. 

Er det som er anbefalt. Vår blir 10 nå i høst og hun er i seng mellom 1930 og 2000, da leser hun litt. Står opp hver morgen når hun skal på skolen kl 0615. Sånn har vi praktisert med de 2 andre og som er tenåringer. De går frivillig og legger seg rundt 2130, og de er 18 og snart 16 år. En 9-10 åring skal ikke være oppe halve natta. Vi har alltid fått skryt og gode ord når vi har fortalt om leggerutinene våres, av både helsestasjonen og lærerer, så det er nok ikke helt feil.

Anonymkode: f14c6...aa7

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Er det som er anbefalt. Vår blir 10 nå i høst og hun er i seng mellom 1930 og 2000, da leser hun litt. Står opp hver morgen når hun skal på skolen kl 0615. Sånn har vi praktisert med de 2 andre og som er tenåringer. De går frivillig og legger seg rundt 2130, og de er 18 og snart 16 år. En 9-10 åring skal ikke være oppe halve natta. Vi har alltid fått skryt og gode ord når vi har fortalt om leggerutinene våres, av både helsestasjonen og lærerer, så det er nok ikke helt feil.

Anonymkode: f14c6...aa7

Tommelfingerregelen er at 8 åringer skal legge seg kl åtte også kan man legge til et kvarter for hvert år. Det lærte jeg på helsestasjonen også.

Men mye avhenger jo av når de må opp om morgenen.

Vi bor 300 meter unna skolen og de begynner 8.30. Så mine går hjemmefra 8.15. De står opp kl 7.30, så mine sover jo mer enn en time lenger enn dine om morgenen. 

Anonymkode: 7aacd...549

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...