Gå til innhold

Hvordan bli venner igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om det kommer til å skje noen gang? 

Vi skulle ut og hun kom for sent uten å si ifra, var ganske avvisend da vi endelig møttes ute. Satt å pratet med kjæreste sin på tlf i 15min. Det endte med at hun fikk sin søster og ei kollega av søsteren til å komme, for så si at jeg ikke må bli irritert på henne fordi hun har ADHD.

Uavhengig om dere har sett tråden tidligere om samme tema, er det helt ok av meg å være skuffet? Jeg har aldri vært langsur, men denne gangen kjenner jeg på en enorm skuffelse. Hun var frekk i munnen, å det etter at hun kom sent. Hun hadde bursdag igår og jeg sendte hilsen, uten å få takk tilbake. Hun hadde snakket med vår felles venninne, å hun sa da at hun var så heldig som hadde ei så god venninne i livet, det kom nemlig opp ei annen venninne av henne på døra hennes med blomster og gave. 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal føle, men føler meg veldig lite viktig. 

Anonymkode: 7fa83...ae2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo ingen god venn for deg. Hun ignorere deg, er frekk og får deg til å føle deg alt annet enn glad og bra. ADHD er ingen unnskyldning for å oppføre seg på dette viset. Om dette er alt hun har å stille opp med som venn og samtidig forventer all verdens forståelse og tilgivelse så hadde jeg droppet henne. Det er ikke verd slitet. 

Skrevet
Himmel og hav skrev (1 minutt siden):

Dette er jo ingen god venn for deg. Hun ignorere deg, er frekk og får deg til å føle deg alt annet enn glad og bra. ADHD er ingen unnskyldning for å oppføre seg på dette viset. Om dette er alt hun har å stille opp med som venn og samtidig forventer all verdens forståelse og tilgivelse så hadde jeg droppet henne. Det er ikke verd slitet. 

Takk som forstår. 🩷

Jeg har i 2 uker nå ventet på at hun skal ringe, det var hun som for det første kom 45 (!) min for sent, så var hun frekk, ba meg holde munn. Irritert egentlig hele kvelden før søsteren kom med din kollega og konfonterte meg med at hun ikke er som oss andre, at jeg må vite det at de med adhd kommer for sent. At jeg må finne meg i at hun plutselig vil hjem, som hun ville.

Trenger ikke unnskyldning, me æn forståelse for at jeg også reagerer på hennes måte. Det skal alltid gå utover meg. Går vi tre venninner sammen, er hun alltid frekk mot meg, ikke mot venninnen min. 

Nå er hun så fornøyd med at hun får gaver på døren. Akkurat som at jeg er gæl som ikke har gjort det. Jeg mener, jeg får aldri noen gaver på døren. Ikke forventer jeg det heller og blir vedig ydmyk av det. TS

Skrevet

Høres ikke ut som hun er så interessert i å være venn med deg. Let it go.

Anonymkode: 846cb...c19

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Om det kommer til å skje noen gang? 

Vi skulle ut og hun kom for sent uten å si ifra, var ganske avvisend da vi endelig møttes ute. Satt å pratet med kjæreste sin på tlf i 15min. Det endte med at hun fikk sin søster og ei kollega av søsteren til å komme, for så si at jeg ikke må bli irritert på henne fordi hun har ADHD.

Uavhengig om dere har sett tråden tidligere om samme tema, er det helt ok av meg å være skuffet? Jeg har aldri vært langsur, men denne gangen kjenner jeg på en enorm skuffelse. Hun var frekk i munnen, å det etter at hun kom sent. Hun hadde bursdag igår og jeg sendte hilsen, uten å få takk tilbake. Hun hadde snakket med vår felles venninne, å hun sa da at hun var så heldig som hadde ei så god venninne i livet, det kom nemlig opp ei annen venninne av henne på døra hennes med blomster og gave. 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal føle, men føler meg veldig lite viktig. 

Dette er som å lese om ei venninne av min datter. Jeg har gjentatte ganger bedt henne om å ta en pause fra henne. Hun er ikke bra for henne og denne er jo klin lik. Ikke bruk tid på sånne folk, de gir deg bare irritasjon og ergrelse. 

Anonymkode: 809c0...5fb

Skrevet

Det er en enkel ligning, et vennskap skal føles positivt i livet.

Om det bare fører negative ting med seg så er det ikke noe du trenger i livet ditt 

Det er ikke nødvendigvis sånn at hun er et dårlig menneske, men hennes og din personlighet passer ikke sammen 

Noen kan ha en venn som snakker rett fra levra og synes det bare er forfriskende og gøy, mens andre gjerne vil ha ting litt pakket inn i pent papir for ikke å bli lei seg og såret.

Sånn er det vel her også? ADHD kan forklare at hun er litt tidsblind, men personligheten hennes avgjør om hun sier unnskyld eller er det du kaller frekk i kjeften. Dere passer dårlig sammen.

Anonymkode: c5148...dbd

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det er en enkel ligning, et vennskap skal føles positivt i livet.

Om det bare fører negative ting med seg så er det ikke noe du trenger i livet ditt 

Det er ikke nødvendigvis sånn at hun er et dårlig menneske, men hennes og din personlighet passer ikke sammen 

Noen kan ha en venn som snakker rett fra levra og synes det bare er forfriskende og gøy, mens andre gjerne vil ha ting litt pakket inn i pent papir for ikke å bli lei seg og såret.

Sånn er det vel her også? ADHD kan forklare at hun er litt tidsblind, men personligheten hennes avgjør om hun sier unnskyld eller er det du kaller frekk i kjeften. Dere passer dårlig sammen.

Anonymkode: c5148...dbd

Hun kan godt være frekk i munnen, men settingen er avgjørende her, jeg vr fra før av lei av å vente. Hun var sur/frekk og ba meg holde kjeft da jeg spurte når hun kom, da var det gått 20min over tiden. Så ble en kjempedårlig start. Så vilke hun brått gå hjem 22.45. Hadde jeg visst det, ville jeg ikke gått ut. Hadde gledet meg lenge til denne kvelden. 

Dette er én av 5 jeg kan huske, som hun har såret meg på. 

Søsteren og kollegaen hennes var også imot meg, såklart. Det er 3 stk mot én, altså meg. Det verste var at kollegaen begynte å blande seg, jeg kjenner ikke henne. 

Er dere enig om at jeg ikke trenger å gjøre annet enn å glemme dette og fortsette å holde avstand? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Hun kan godt være frekk i munnen, men settingen er avgjørende her, jeg vr fra før av lei av å vente. Hun var sur/frekk og ba meg holde kjeft da jeg spurte når hun kom, da var det gått 20min over tiden. Så ble en kjempedårlig start. Så vilke hun brått gå hjem 22.45. Hadde jeg visst det, ville jeg ikke gått ut. Hadde gledet meg lenge til denne kvelden. 

Dette er én av 5 jeg kan huske, som hun har såret meg på. 

Søsteren og kollegaen hennes var også imot meg, såklart. Det er 3 stk mot én, altså meg. Det verste var at kollegaen begynte å blande seg, jeg kjenner ikke henne. 

Er dere enig om at jeg ikke trenger å gjøre annet enn å glemme dette og fortsette å holde avstand? 

Jeg trodde det var den andre venninna hun hadde bedt holde kjeft?

Uansett - umulig for oss å vite om du bør holde avstand eller ikke. Er jo du som må avgjøre hvor viktig eller lite viktig dette vennskapet er for deg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Jeg trodde det var den andre venninna hun hadde bedt holde kjeft?

Uansett - umulig for oss å vite om du bør holde avstand eller ikke. Er jo du som må avgjøre hvor viktig eller lite viktig dette vennskapet er for deg.

Nei var meg. 

Ja jeg må det. Når kroppen sier at jeg har det godt nå, da sier det ganske mye? Vel? 

Jeg som ofte sliter med dårlig samvittighet ofte, men ikke denne gang. 

Skrevet

Det der hadde jeg aldri orket. Å være ufin, sint, sur, frekk, utakknemlig og tro at verden dreier rundt seg selv, og skylde det på ADHD finnes ikke greit. ADHD er ingen unnskyldning for å ikke oppføre seg som folk.

Anonymkode: 06aa9...58a

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Det der hadde jeg aldri orket. Å være ufin, sint, sur, frekk, utakknemlig og tro at verden dreier rundt seg selv, og skylde det på ADHD finnes ikke greit. ADHD er ingen unnskyldning for å ikke oppføre seg som folk.

Anonymkode: 06aa9...58a

Nei, ikke nok med det, men det er ingen beklagelser eller antydning til å angre på noe. Kanskje hun ville avslutte venninne forholdet. Hun sendte ut takk til alle som skrev til henne på dagen og som kom med blomster og kake på døren. 

Skrevet

Jeg leste den forrige tråden og synes fremdeles ikke problemet her handler om ADHD. Dramatiske og sosialt inkompetente hele gjengen, finn dere andre venner.

Anonymkode: a0489...b37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...