Anonym bruker Skrevet 30. juni #1 Skrevet 30. juni Jeg angrer på så mye i livet. Hva gjør man da? Angrer på ting jeg bruker penger på. Angrer på ting jeg skaffer meg. Hvorfor kan ikke livet komme med en slags angreknapp? Anonymkode: 45247...08c
Anonym bruker Skrevet 30. juni #2 Skrevet 30. juni Hva er egentlig poenget med å angre? Da kommer du i fremtiden til å angre på at du brukte så unødvendig tid på å angre. ❤️ Man kan ikke gjøre noe som helst med fortiden. Null. Eneste er at man kan lære av den. Se fremover, ikke bakover. Eller det viktigste er faktisk å leve i nuet. Samme hva det er, du må legge det fra deg. ❤️❤️ Jo, det er så enkelt. Hjernen lytter til det du sier. Så begyn å si :" Gjort er gjort, og spist er spist. " Nå mater du hjernen din med negativitet. Og gjett om den lytter! Så snu helt om på det. Hvis du angrer ang. valg av mannfolk, så er det en grunn til at det ble slutt. Se fremover. Det er dit vi skal. Anonymkode: a011b...9da
Anonym bruker Skrevet 30. juni #3 Skrevet 30. juni Så bra 😀 Anger er den beste lærdommen, nå vet du hvordan du kan få det mye bedre framover Anonymkode: ccc34...e4c
Anonym bruker Skrevet 30. juni #4 Skrevet 30. juni For mennesker som har en tendens til å angre seg, så tror jeg angre-knappen på PCen har gjort ting verre. Der er det ctr-z og så er man tilbake til forrige resultat. Med versjonsstyring, kan man til og med gå tilbake flere versjoner. Men slik er jo ikke livet. Ikke i det små (der man skifter fra en bluse til den andre og ombestemmer seg. Da må man fint gjøre hele prosessen med skifte tilbake) eller i de store valgene. Men det er få ting som er kuttet i sten. Har man brukt penger på noe og angrer seg etter en stund, kan man selge det. Man taper gjerne litt på det fremfor å ikke ha kjøpt det, men får igjen litt og sparer gjerne oppfølgingsutgifter, plass etc. Det viktigste man gjør er å ikke ta impulsbeslutninger om man har en tendens til å ikke ta gode beslutninger om man ikke tenker seg om. Så må man kvitte seg med den feilslutningen om at andre valg hadde vært riktig. Jeg har en venninne som sliter litt med det. E.eks. hun ønsker å kjøpe en leilighet og lurer på om det er lurt å gå opp med 50 000 i budet eller 100 000 for å få andre budgivere å gi seg (vs å ikke betale unødvendig mye om hun vinner budrunden). Hun går opp med 50 000 og de gir seg ikke. Da tror hun automatisk at de hadde gitt seg om hun hadde gått opp med 100 000. Det er selvsagt slett ikke sikkert. Samme med andre beslutninger, det at man ikke oppnår det man ønsker med en fremgangsmåte, betyr ikke at det alternativet med tenkte mest på ville ført til at man oppnådde det man ønsker. Noen mennesker bruker tiden på et valg, før valget. Etter valget aksepterer de utfallet og går videre. Andre gjør motsatt. De bruker mye tid i ettertid på å evaluere og da blir man aldri ferdig. Etterpåklokskapen er en mye mer eksakt vitenskap enn når man tok beslutningen i utgangspunktet. Tar man feile valg er det greit å lære av dem, men overtenknin0g og aldri slå seg til ro med valg er utmattende. Det meste kan omgjøres eller endres litt, men ikke alltid. Det er lurt å ikke trakte etter noe som er perfekt for da får man det sjelden til. Aksepter det som er godt nok. Aksepter at du ikke viste alt da du tok beslutningen og aksepter den og legg den bak deg. Her er et utdrag fra en sinnsrobønn. Den er skrevet av en teolog, men den fungerer fint for alle. Det er bare å overse referansene til Gud og Jesus. Gud, gi meg sinnsro til å godta de ting jeg ikke kan forandre. Mot til å forandre de ting jeg kan, og forstand til å se forskjellen. Hjelp meg å leve én dag om gangen, glede meg over ett øyeblikk om gangen, og å akseptere besværligheter som en vei til fred. Hjelp meg å ta, slik som Jesus gjorde, denne syndige verden slik den er, og ikke slik jeg ønsker at den skulle være Det jeg synes noe av det viktigst her er å se verden (en selv, sine nærmeste og andre) slik den er og ikke slik man ønsker at den skal være. Da slipper man mange skuffelser. Om mannen din ikke er romantisk så kommer han sjelden hjem med en bukett blomster selv om du ønsker det i ditt indre. Da må du faktisk si noe og ikke vente på at det skjer av seg selv, Og det er ikke sikker det skjer selv om man sier det heller. Livet er besværlig. Det inneholder sorg og lidelse, men mest av alt glede. Noe kan man forandre og det kan man bruke tid på. Om man aksepterer glede i de små tingene, vil man finne mer glede underveis. Glede og sinnsro er ikke noe som ramler ned i fanget. Det er noe man aktivt skaper. Anonymkode: 2819b...5b5
Anonym bruker Skrevet 30. juni #5 Skrevet 30. juni Om overforbruk og impulshandling er hovedproblemet ditt må du rett og slett lære av det. Ingen vits å bruke negativ energi på å angre, vi har alle tatt noen dårlige valg i livet, det viktige er å lære av dem så man tar bedre valg neste gang. Mange gode tips å finne mot impulshandling, google 😊 Veldig vanlig problematikk ved f.eks ADHD og for bipolare, så mange gode strategier er laget. Anonymkode: 05cd3...031
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå