Gå til innhold

Drikke øl på sydenferie med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten har lagt ut på storie på snap to kvelder på rad at han drikker øl. Det er kun han og barna på tur.  Barna er 9, 12 og 14 år. Jeg reagerer på det. Hvordan hadde dere reagert?

Anonymkode: 90089...ac7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei huff da! En HEL øl to dager på rad?? De stakkars barna vil nok få traumer for resten V livet :P

Anonymkode: bde18...deb

Skrevet

Dreier det seg om en eller to øl, eller flere?  Har han alkoholproblemer?  Har han det og drikker han flere øl hadde jeg reagert, men da hadde jeg vel kanskje også nektet ham å ta ungene med på tur.  

Men har han ikke problemer og ikke drikker mer en enn øl eller to, hadde jeg ikke brydd meg. 

Anonymkode: 0305a...129

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Dreier det seg om en eller to øl, eller flere?  Har han alkoholproblemer?  Har han det og drikker han flere øl hadde jeg reagert, men da hadde jeg vel kanskje også nektet ham å ta ungene med på tur.  

Men har han ikke problemer og ikke drikker mer en enn øl eller to, hadde jeg ikke brydd meg. 

Anonymkode: 0305a...129

Rekner ikke med at han drikker mer. Men reagerer fordi han har sagt at han sjelden drikker sammen med barna og at alkohol og ferie med ungene ikke hører sammen og nå legger det ut på story. Kjenner han ikke igjen. HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Rekner ikke med at han drikker mer. Men reagerer fordi han har sagt at han sjelden drikker sammen med barna og at alkohol og ferie med ungene ikke hører sammen og nå legger det ut på story. Kjenner han ikke igjen. HI

Og det synes du ikke var vikrig å ha med i hovedinnlegget?

Anonymkode: 08077...dbe

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Han syns vel barna er store nok til at han kan ta seg en øl, da. Det er virkelig ikke noe problem 

Anonymkode: 575e6...394

Skrevet

Kan fint ta meg en drink når jeg er på ferie med ungene. Ser ingen problemer med det :)

Drikker man mye på ferie med barna, ja da er det et problem. Men en drink, ett glass vin eller en øl? Uproblematisk.

Anonymkode: 078ce...a7e

Skrevet

En eller to øl - helt ok.

Anonymkode: 3667f...c5d

Skrevet

Dette er virkelig null stress. 

Anonymkode: d90b1...85d

Skrevet

Han er vel ikke full?

En voksen mann tåler en øl til kvelden uten at ungene merker noe som helst, det hadde jeg ikke reagert på.

Mannen min kan fint ta seg en sånn liten glassflaske med øl, eller to, når roen senker seg etter en dag på ferie. Men ungene har aldri sett han beruset, han har aldri drukket så han kjenner rus sammen med familien.

Om kjæresten din har et alkoholproblem er selvfølgelig historien en annen, men her høres det jo ut som det er du som har et problem med alkohol?

Anonymkode: 0b380...0e0

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Kjæresten har lagt ut på storie på snap to kvelder på rad at han drikker øl. Det er kun han og barna på tur.  Barna er 9, 12 og 14 år. Jeg reagerer på det. Hvordan hadde dere reagert?

Seriøst? Du er bare misunnelig. 

Jeg fortalte 9 åringen her i går, han spurte litt om alkohol osv. Jeg sa at mange synes det er godt med en øl til maten. Man kan fint ta 1 eller 2 øl. 

Tar man 6 øl, blir man sjanglete og kan ta dårlige valg, så det er ikke greit- med barn til stede. 

Hvis du skal lage kvalm for en øl på verandaen i Syden.... uff. 

Anonymkode: cde83...04a

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Ungene er blitt eldre. Du drikker deg ikke full med unger, og du drikker ingen ting eller minimalt om ungene er så små at de krever mye av deg. Alderen på ungene dine er over dette nivået, da er det lov å kose seg med en øl.

Anonymkode: 53e8e...5ed

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Null problem så lenge ikke drikker seg synlig beruset

Anonymkode: 8c73c...50a

Skrevet

Jeg hadde ikke reagert. 

Anonymkode: aa7b2...84e

Skrevet

HI, hva tenker du når du ser alle svarene her? Håper du revurderer å kritisere ham for dette. 

Skrevet

HI?

Skrevet

Jeg kan ta ett glass vin til maten, eller en drink ved bassenget mens jeg er på ferie med barn ja. Kan tilogmed ta opptil flere i løpet av dagen. Det er vel ikke noe problem?

Anonymkode: 8a636...583

Skrevet

Jeg har reist mye med barn alene. Ikke rørt alkohol. Sagt det samme som din eks. 

Men nå er de store. Tenåringer. Tar meg da et glass vin til maten på ferie. Går helt fint. Og ingen som reager på det. 

Anonymkode: b67a9...e8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...