Gå til innhold

Gaming dagen lang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutt 15 år har kun et ønske for dagen sin, gaming. Han står opp og spiser frokost og deretter går det slag i slag. Jeg foreslår alle mulige andre alternativer og ruller ut den røde løpere. Han vil ingenting, ikke en gang Tusenfryd. Han trener ei økt om dagen, spiser frokost og middag med oss, ellers nada. Jeg blir gal og bekymret. Han gamer med noen stort sett, men kan også sitte alene. Innspill? 

Anonymkode: bb1c4...e73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La ham holde på. De er sosiale på den måten nå. Han trener jo, så da er det null stress. 

Anonymkode: 8ee9a...68f

Skrevet

Breivik gamet også en masse. Jeg bare nevner det.

Anonymkode: f190d...085

Skrevet

Gaming er jo en hobby som mange andre hobbyer.

Det er mange hobbyer som er stillesittende, lese en bok eller strikke er også ganske stasjonært.

Så lenge han står opp om morgenen, trener, spiser med familien og får dagslys hadde jeg ikke vært så bekymret. De lærer mye av gamingen, de prater ofte engelsk, de løser problemer osv.

De gamerne som lever bekymringsfulle liv er de som sitter i en mørk kjeller, aldri drar fra gardinene og lever på søplemat.

Anonymkode: 9251a...a44

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Og miljoner av andre gamer også mye, uten at de ble massemordere. 

Skrevet

Ingen av mine får sitte inne på data / mobil hele dagen. Og å takke nei til å være fysisk sosial med andre kun for å sitte inne på data / telefon er uaktuelt, med mindre de har vært på jobb eller vært sosiale med andre hele dagen. Ingen av oss voksne tilbringer hele dager med data / mobil, så dette gjelder for alle i huset.

En ungdom i 15-års alderen burde i det minste hatt en sommerjobb.

Anonymkode: 057ac...02f

Skrevet
11 minutes ago, Anonym bruker said:

Hitler leste veldig mye litteratur

Anonymkode: 5a3f7...c27

Skrevet
40 minutes ago, Anonym bruker said:

Gutt 15 år har kun et ønske for dagen sin, gaming. Han står opp og spiser frokost og deretter går det slag i slag. Jeg foreslår alle mulige andre alternativer og ruller ut den røde løpere. Han vil ingenting, ikke en gang Tusenfryd. Han trener ei økt om dagen, spiser frokost og middag med oss, ellers nada. Jeg blir gal og bekymret. Han gamer med noen stort sett, men kan også sitte alene. Innspill? 

La han game

Anonymkode: 5a3f7...c27

Skrevet

Gutt 14 her som er helt lik. Jeg lar han holde på noen dager, mens andre dager får han ikke noe valg. Han må være med på bytur, kino på kvelden, et par dager på hytta uten pc osv. Men det er jaggu meg ikke alltid like lett å få han med 🙈

Anonymkode: 87f04...364

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Gutt 14 her som er helt lik. Jeg lar han holde på noen dager, mens andre dager får han ikke noe valg. Han må være med på bytur, kino på kvelden, et par dager på hytta uten pc osv. Men det er jaggu meg ikke alltid like lett å få han med 🙈

Typisk foreldre som ikke skjønner at dette er deres sosiale arena.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Typisk foreldre som ikke skjønner at dette er deres sosiale arena.

Ungdommer, som barn og voksne, trenger uansett å være i noe fysisk aktivitet hver dag, man trenger fysisk menneskelig kontakt og man trenger å virke ute blant folk. Ingen trenger å oppholde seg på kun 1 sosial arena 24/7. Det er ikke sunt. Mennesker trenger nye og andre impulser, og ulike arenaer å ferdes på. Vi tåler å veksle og å utfordre oss selv. Det er slik vi blir virksomme mennesker :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Det er sånn jeg holder på også. Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Ungdommer, som barn og voksne, trenger uansett å være i noe fysisk aktivitet hver dag, man trenger fysisk menneskelig kontakt og man trenger å virke ute blant folk. Ingen trenger å oppholde seg på kun 1 sosial arena 24/7. Det er ikke sunt. Mennesker trenger nye og andre impulser, og ulike arenaer å ferdes på. Vi tåler å veksle og å utfordre oss selv. Det er slik vi blir virksomme mennesker :)

Det er jeg veldig enig i, og jeg sier til mine ungdommer at man trenger å møte blikket til noen, få og gi et smil osv hver dag. Mennesker er flokkdyr, og selv om vi er forskjellige med tanke på hvor mye menneskelig kontakt vi trenger, så trenger alle noe.

Men HI skriver at han står opp til frokost, spiser flere måltider med familien og trener hver dag, da er han kanskje innenfor hva han trenger av menneskelig kontakt på daglig basis.

Likevel tenker jeg det er helt greit å tvinge han med på noe med jevne mellomrom da, enten med venner eller med familien.

Anonymkode: 9251a...a44

Skrevet

Har en på 18 som gamet masse, i tillegg til jobb, skole og trening. Han var aldri sosial med venner på fritiden, annet enn på nett. Han er en liten særing, men han blomstra på vgs og var sosial med sine folk da. Han har og hatt kjæreste i 3 år så de er mye sammen. Han på 13 gamer og en del, men er også mye ute å herjer i hagen. Han liker seg best alene, fordi han fort blir overstimulert. Men han henger med venner innimellom. Ingen av de er spesielt keene på å henge med oss voksne og det er helt greit. 

Anonymkode: cd56d...316

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Breivik drakk også vann. Sikkert melk også. Jeg bare nevner det.

Anonymkode: 650eb...179

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...