Anonym bruker Skrevet søndag kl 07:23 #1 Skrevet søndag kl 07:23 Skjønner at det er store forskjeller her, og at man gir etter egen lommebok, men hva tenker dere er innenfor normalen når vi foreldre er helt vanlige arbeidsfolk i lavtlønnsyrker. Vi har vel en samlet inntekt på rundt 900.000 i året og har 3 mill i gjeld. Nå skal eldste barnet gifte seg og vi må begynne spare opp gavekontoen. Gubben mener 10.000 er litt knegent, men er det det? De betaler bryllupet sitt selv. Anonymkode: bf348...9bb
Anonym bruker Skrevet søndag kl 17:12 #2 Skrevet søndag kl 17:12 Jeg er nok litt gammeldags men om dere ikke bidrar med noe som helst til selve bryllupet så er jeg litt enig med din mann. Da ville jeg dratt på litt med gave. Men, beløpet må jo selvfølgelig harmonere med hva dere har råd til. Anonymkode: d6e6f...c3d
Anonym bruker Skrevet søndag kl 17:18 #3 Skrevet søndag kl 17:18 Jeg betalte fly og hotell til bryllupsreisen. Kom på ca.40 000,- Det var noe de ønsket seg og de fikk velge reisemålet selv Anonymkode: 53b77...51f
Anonym bruker Skrevet mandag kl 07:02 #4 Skrevet mandag kl 07:02 Hos oss satte min eldste søsken standard, mine foreldre sa de ville betale 1/3 del av bryllupet deres, og etter det gav de oss samme sum. Tror vi fikk ca 20000-25000kr var for 12 år siden. Anonymkode: f4468...715
Anonym bruker Skrevet mandag kl 08:21 #5 Skrevet mandag kl 08:21 Siden de betaler festen selv, ville jeg strukket meg en god del lenger. Det er i denne fasen av livet de virkelig trenger penger. Jeg ville "ofret" litt for at de skulle få en god sum med penger. Det koker jo ned til hva dere har råd til, så diskuter det med mannen og kjenn på det Anonymkode: cf0b0...c90
Anonym bruker Skrevet mandag kl 10:53 #6 Skrevet mandag kl 10:53 Vi ga akkurat sønnen og svigerdatteren 10000 i bryllupsgave, samt at jeg fotograferte og lagde brudebukett. Men her er sønnen vår voksen, 30, så de er ferdige med all etablering og har bedre økonomi enn oss. Er barnet deres i etableringsfasen og mangler sofa og utstyr til huset kan dere jo selvfølgelig spare opp litt til. Anonymkode: 49532...51e
Anonym bruker Skrevet mandag kl 22:01 #7 Skrevet mandag kl 22:01 Vi ga den summen til våre i konfirmasjon så til bryllup syns jeg det er litt lite. Anonymkode: 929f0...473
Anonym bruker Skrevet 21 timer siden #8 Skrevet 21 timer siden det er mer enn nok. vi fikk ca det av svigers og ikke en drit av faren min vi betalte hele bryllupet selv Anonymkode: 9ce10...a3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå