Anonym bruker Skrevet 27. juni #1 Skrevet 27. juni Mange av kompisene til sønnen min spiller fotball, og nå har han lyst til å begynne selv. Han er nettopp ferdig med 8. klasse, og har sagt flere ganger at det er for sent å begynne nå, og at han er for gammel😂😅 jeg sier dette er bare tull, og at det aldri er for sent! Hva tenker dere? Anonymkode: 298ba...de7
Anonym bruker Skrevet 27. juni #2 Skrevet 27. juni Nei, aldri for sent. Mange av de beste startet når de var ganske store. Kjør på! Anonymkode: d4d1c...115
Anonym bruker Skrevet 27. juni #3 Skrevet 27. juni Har han spilt fotball tidigere? Organisert eller ikke.. Evt har han holdt på med annen ballsport? Det er vanskelig å lære alt de andre har lært fra de var 5-6-7 år når man er 14, men hvis han "kan ball" fra før, er det fullt mulig. Det kommer også an på hvor høyt nivå kompisene har, om det blir gøy eller ikke. Er det lag på to nivåer og kompisene er på øverste nivå, vil han uansett ikke få spille med de andre (hvis ikke han er et naturtalent). Er det et lag med høyt nivå, vil han mest sannsynlig få lite spilletid og han vil mest sannsynlig ikke føle på mestring. Er det derimot et lag som spiller bare fordi det er gøy å henge med kompiser og de spiller på et lavt nivå, vil han antagelig ha det gøy med de andre. Anonymkode: 1a851...14b
Anonym bruker Skrevet 27. juni #4 Skrevet 27. juni Om han har spilt lite fotball frem til nå så er det nok i seneste laget. Han kan selvsagt bynne, men han vil neppe få så mye spilletid om han ikke har spilt endel før eller skulle vise seg å ha store, skjulte, talenter innen fotball. Kampen om plassene og om spilletid er stor i den alderen. Anonymkode: 49f7e...0b8
Anonym bruker Skrevet 27. juni #5 Skrevet 27. juni Det er aldri for sent å begynne på fotball De fleste steder er det en del forfall i den alderen så ofte vil det være fin mulighet for spilletid etter hvert. Har de et toppet satsningslag som ligger høyt eller er på vei oppover i divisjonene, kan det bli vanskelig, men de fleste klubber er ikke der. Noe har flere lag, mens andre ikke har et satsningslag i det hele tatt. Der er spillerne med for å ha det kjekt, men samtidig investere litt i sporten ved noen treninger i uken. Slike lag er takknemlig for nye spillere og prøver å finne plass til dem der de får utfordringer og kan vokse seg inn i laget. Anonymkode: dc9e1...2f7
Anonym bruker Skrevet 27. juni #6 Skrevet 27. juni Det er da aldri for sent, med mindre det kun er satselag. Jeg begynte selv med en idrett da jeg var i begynnelsen av tjueårene, og endte på elitelaget noen år senere. Så alt er mulig 😊 Anonymkode: 78914...e47
Anonym bruker Skrevet 27. juni #7 Skrevet 27. juni Det er aldri for sent! Min jente går på håndball og det begynte nye i 7. klasse. Er det et fornuftig og inkluderende idrettslag skal det være rom også for de nye. Gøy med fotball-VM, men breddefotball det er det beste! Flinke trenere som ser alle og ikke bare de beste er noe av det fineste jeg vet. Håper din sønn begynner og får en fin opplevelse😊 Anonymkode: 561c8...373
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå