Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt innkalt til møte på jobben. Men jeg har ferie. Det er ikke et krav om å stille men de ønsket det veldig. Jeg skal ikke være vanskelig for vi har ikke reist enda. Men så lurer jeg. Jeg kunne få betale eller avspasering. Møtet er ca en time. Jeg har reisevei en halvtime hver vei til jobb. En time avspasering er litt lite syns jeg for å «ødelegge» en feriedag da møtet er midt på dagen. Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: e82f7...a12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke møtt opp. Ferie er ferie, og det er ikke pålagt

Anonymkode: 1e4ea...e97

Skrevet

Om jeg hadde møtt hadde kommet helt an på hva møtet handlet om. Dplr sjef om du kan avspasere senere. 

Anonymkode: d811f...ef4

Skrevet

Hadde sagt jeg kunne delta på Teams.

Anonymkode: d5a68...53e

Skrevet

Jobber ikke i ferien av prinsipp.

Anonymkode: 5ccc0...4bd

Skrevet

Dustearbeidsplass. Nå kommer du til å bruke energi i ferien din til å vurdere om du skal dra på et møte eller ikke, og eventuelt bruke energi på å ha dårlig samvittighet for at du ikke deltok.

Anonymkode: bb8ad...d49

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Hadde sagt jeg kunne delta på Teams.

Anonymkode: d5a68...53e

Det hadde jeg også gjort. Bare det å legge et møte til ferieavviklingsperioden bør tilsi at dette er noe viktig. Da får de kjøre møte på Teams el. slik at folk kan sitte hjemme og få det med seg. Betalt eller avspasering skal du ha uansett. 

Anonymkode: 8068d...0b8

Skrevet

Jeg hadde dratt om jeg hadde mulighet. Det er fordi jobben aldri ville spurt om det ikke var noe viktig og fordi jobben har gitt meg fleksibilitet når jeg har trengt det. For tekniske møter er det ofte best med Teams, så jeg regner med dette møtet har en annen kvalitet ettersom Teams ikke er foreslått. Jeg har selv deltatt på et halvdagsmøte fra ferie (Teams). Da var det en plutselig omrokkering i et prosjekt og jeg måtte hjelpe til med å lande endringene. Den dagen endret jeg til arbeidsdag og tok feriedagen igjen senere. 

Jeg jobber fleksitid så jeg hadde tatt selve møtet ut i fleksitid, men ikke reisen til og fra. Tiden skal du ha tilbake og siden det antagelig ikke jevner seg ut av seg selv for deg, slik det som regel gjør hos meg, så tenker jeg du skal ha igjen reisetiden også. Her gir du selskapet mye så det bør de sette pris på. Har også venner som av prinsipp ikke toucher jobb i ferien på noe som helst måte. Men for min del er det enkelt - jeg hadde hatt mulighet, firmaet er fleksibel med meg og da er jeg fleksibel med dem også. 

Anonymkode: 116db...054

Skrevet

Om jeg hadde møtt et svært avhengig av hvordan sjefen min hadde vært til vanlig. Fikk jeg fleksibilitet når jeg trengte det hadde jeg ikke lagt noe nummer av å møte på jobb. Hadde det vært lite fleksibelt og sjefen var vanskelig når jeg trengte noe hadde jeg ikke møtt på jobb i ferien.

Anonymkode: 0e82d...b4a

Skrevet

Du kan jo dra inn om de erstatter en feridag. Jeg hadde selv ikke deltatt. 

Anonymkode: d546f...acf

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Om jeg hadde møtt et svært avhengig av hvordan sjefen min hadde vært til vanlig. Fikk jeg fleksibilitet når jeg trengte det hadde jeg ikke lagt noe nummer av å møte på jobb. Hadde det vært lite fleksibelt og sjefen var vanskelig når jeg trengte noe hadde jeg ikke møtt på jobb i ferien.

Anonymkode: 0e82d...b4a

Nettopp! Om det var viktig og jeg var hjemme og ikke hadde lagt noen spesielle planer for denne feriedagen, hadde jeg møtt opp. Men jeg har kort vei til jobb, og en fleksibel sjef / ledelse som alltid gjør det de kan for å tilrettelegge når det er noe vi  ansatte trenger noe ekstra. 

Anonymkode: a2a6e...f68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...