Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste dagene har tre nye mennesker lagt meg til på snap. Voksne karer jeg ikke har felles venner med og aldri har møtt. Er ikke det veldig sært? 

Anonymkode: dea2a...a0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får flere hundre i uka. Har et band navn i epost adr mi. Folk søker opp og legger meg til. 

spurte AI At ukjente legger deg til på Snapchat skyldes som oftest at profilen din dukker opp i funksjonen "Legg til raskt" hos andre. Dette skjer vanligvis fordi dere har felles venner, eller fordi Snapchat foreslår deg basert på at du har lagt til personen i kontaktlisten din. [1, 2, 3]

Her er de vanligste årsakene:
  • Hurtigtillegg: De har funnet deg i "Legg til raskt"-listen, ofte uten at de egentlig vet hvem du er.
  • Svindel og roboter: Det finnes mange falske profiler og bots som legger til tilfeldige brukere for å spre reklame, spam eller linker.
  • Delt brukernavn: Hvis du har delt Snap-koden din eller brukernavnet ditt på en offentlig plattform, kan hvem som helst legge deg til. [1, 2, 3]
Du kan enkelt forhindre at fremmede tar kontakt ved å endre personverninnstillingene dine: [1, 2]
  1. Gå til profilen din og trykk på Innstillinger (tannhjulet øverst i høyre hjørne).
  2. Bla ned til Personvernkontroller og trykk på «Kontakt meg».
  3. Endre innstillingen fra «Alle» til «Mine venner».
  4. Gå tilbake og åpne «Se meg i Hurtigtillegg» og fjern haken. [1, 2, 3]
Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med å:
  • Forstå hvordan du kan blokkere og rapportere brukere som sender deg ubehagelige meldinger.
  • Sjekke om du bør ta forholdsregler for å sikre kontoen din bedre.

Anonymkode: 01536...f17

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg får flere hundre i uka. Har et band navn i epost adr mi. Folk søker opp og legger meg til. 

spurte AI At ukjente legger deg til på Snapchat skyldes som oftest at profilen din dukker opp i funksjonen "Legg til raskt" hos andre. Dette skjer vanligvis fordi dere har felles venner, eller fordi Snapchat foreslår deg basert på at du har lagt til personen i kontaktlisten din. [1, 2, 3]

Her er de vanligste årsakene:
  • Hurtigtillegg: De har funnet deg i "Legg til raskt"-listen, ofte uten at de egentlig vet hvem du er.
  • Svindel og roboter: Det finnes mange falske profiler og bots som legger til tilfeldige brukere for å spre reklame, spam eller linker.
  • Delt brukernavn: Hvis du har delt Snap-koden din eller brukernavnet ditt på en offentlig plattform, kan hvem som helst legge deg til. [1, 2, 3]
Du kan enkelt forhindre at fremmede tar kontakt ved å endre personverninnstillingene dine: [1, 2]
  1. Gå til profilen din og trykk på Innstillinger (tannhjulet øverst i høyre hjørne).
  2. Bla ned til Personvernkontroller og trykk på «Kontakt meg».
  3. Endre innstillingen fra «Alle» til «Mine venner».
  4. Gå tilbake og åpne «Se meg i Hurtigtillegg» og fjern haken. [1, 2, 3]

Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med å:
  • Forstå hvordan du kan blokkere og rapportere brukere som sender deg ubehagelige meldinger.
  • Sjekke om du bør ta forholdsregler for å sikre kontoen din bedre.

Anonymkode: 01536...f17

Tusen takk!

Anonymkode: dea2a...a0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...