Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 18:09 #1 Skrevet tirsdag kl 18:09 En ungdomsklubb må fikse klubbhuset på dugnad. De har ikke råd til å leie inn hjelp. Dette har vært gjort på dugnad "alltid". Der er flere der med dårlig råd, så mye gjøres frivillig for å holde kostnadene nede. Noen melder seg til dugnad, men mange gjør det ikke. Så endrer været seg og de får dårligere tid. De treger flere hender. De som allerede hjelper til, tromler sammen hele familien, men det er ikke nok selv om de har jobbet lange dager. Noen av de som ikke har meldt seg, sier at de kan hjelpe til mot slutten for å komme i mål, men kun om de får betalt. De som ber om betalt, bruker tilbudet i klubben like mye eller mer enn de som allerede hjelper til så de får allerede mye verdi fra klubben i form av tilbud. Arbeidet er påbegynt, så man kan ikke bare stoppe. Klubben har ikke råd til å betale alle. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: ebcf2...aa7
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 18:20 #2 Skrevet tirsdag kl 18:20 Jeg hadde spurt om de ikke eide skjemmevett. Anonymkode: db2f6...603
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 18:55 #3 Skrevet tirsdag kl 18:55 Jeg hadde nok sagt at ingen kan få betalt for dugnad....i så fall så må vi begynne med inngangspenger til klubbhuset. Anonymkode: 09694...233
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 19:12 #4 Skrevet tirsdag kl 19:12 Anonym bruker skrev (1 time siden): En ungdomsklubb må fikse klubbhuset på dugnad. De har ikke råd til å leie inn hjelp. Dette har vært gjort på dugnad "alltid". Der er flere der med dårlig råd, så mye gjøres frivillig for å holde kostnadene nede. Noen melder seg til dugnad, men mange gjør det ikke. Så endrer været seg og de får dårligere tid. De treger flere hender. De som allerede hjelper til, tromler sammen hele familien, men det er ikke nok selv om de har jobbet lange dager. Noen av de som ikke har meldt seg, sier at de kan hjelpe til mot slutten for å komme i mål, men kun om de får betalt. De som ber om betalt, bruker tilbudet i klubben like mye eller mer enn de som allerede hjelper til så de får allerede mye verdi fra klubben i form av tilbud. Arbeidet er påbegynt, så man kan ikke bare stoppe. Klubben har ikke råd til å betale alle. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: ebcf2...aa7 Husk at ikke alle har lov til å gjøre den type arbeid gratis Anonymkode: 6ee50...898
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 19:16 #5 Skrevet tirsdag kl 19:16 Man kan gjerne spørre om de ikke har skamvett eller si at man ikke betaler for dugnad, men uten betaling er de ikke ville til å bidra. Da kommer man ikke i mål. Man risikerer at ting som er gjort blir ødelagt og at jobben blir dyrere om mer omfattende. Jeg har ikke inntrykk av at de ikke har lov. Disse vil bare ikke gjøre noe arbeid uten å få betalt. Men hvem er det som ikke har lov til å gjøre dugnad? Anonymkode: ebcf2...aa7
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 19:49 #6 Skrevet tirsdag kl 19:49 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Husk at ikke alle har lov til å gjøre den type arbeid gratis Anonymkode: 6ee50...898 Hvem har ikke lov til å være med på dugnad? Anonymkode: a1fdd...de1
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 20:28 #7 Skrevet tirsdag kl 20:28 Anonym bruker skrev (1 time siden): Husk at ikke alle har lov til å gjøre den type arbeid gratis Anonymkode: 6ee50...898 Hvem er det som ikke har lov til å være med på dugnad? Anonymkode: d4699...f8a
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 20:48 #8 Skrevet tirsdag kl 20:48 Hadde sakt at hadde vi hatt penger til å betale hadde vi leid inn profersjonelle. Dugnad betales i bedre tilbud til sine nærmeste og resten av nabolaget. Anonymkode: cc49d...9a0
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 22:03 #9 Skrevet tirsdag kl 22:03 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg hadde spurt om de ikke eide skjemmevett. Anonymkode: db2f6...603 Dette! 👆 Fy f**n, for noen råtne egg. Anonymkode: bfbbd...29e
Anonym bruker Skrevet 5 timer siden #10 Skrevet 5 timer siden Hmm Betale de som krever betaling for dugnad. Øke prisene på tilbudet, slik at det som betales ut for dugnad dekkes av at de man betalte til betaler treningsavgift/medlemskap eller hva man nå har. Kungjøre at fordi man ikke har råd til å betale alle som deltok på dugnad, og at man derfor "betaler" de som ikke fikk betalt, ved å gi dem gavekort på prisreduksjon. (Slik at de bare betaler den opprinnelige prisen) Anonymkode: c8d09...4d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå