Anonym bruker Skrevet søndag kl 20:14 #1 Skrevet søndag kl 20:14 Er koffein like skadelig som røyking og alkohol? Hvordan skader koffein deg? Er det mere farlig å drikke sukkerfri energidrikk enn å drikke sukkerfri brus? Anonymkode: df4cd...03c
Anonym bruker Skrevet søndag kl 20:22 #2 Skrevet søndag kl 20:22 Koffeinkonsentrasjonen i energidrikk er skyhøy. iFor høyt inntak av koffein kan føre til hjertearytmi, høyt blodtrykk og i ekstreme tilfeller hjertestans. I tillegg påvirker det hjernen - ikke minst som søvnforstyrrelser. Anonymkode: b5094...e89
Anonym bruker Skrevet 14 timer siden #3 Skrevet 14 timer siden Det er ikke på langt nær like skadelig, og kaffe har en del positive helseeffekter også, https://nhi.no/for-helsepersonell/fra-vitenskapen/kaffe-kaffein-og-helse Problemet med energydrikk er at den inneholder ganske mye koffein, og det går an å få i seg for mye også. Dessuten kan det forstyrre søvnmønsteret. Anonymkode: 50178...4a3
Anonym bruker Skrevet 14 timer siden #4 Skrevet 14 timer siden Det er mer koffein i kaffe enn i energidrikk altså, men energidrikkene inneholder i tillegg vannvittig mange andre stoffer. Anonymkode: c46ed...077
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå