Gå til innhold

Styggere og styggere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor blir jeg bare styggere og styggere med årene? Hater kroppen og utseende bare mer og mer.

Anonymkode: 18d8e...681

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At kroppen eldes er jo helt naturlig...

Klisjeer som at alternativet er verre er helt sanne, vi kan dø unge eller vi kan akseptere at kroppen eldes.

Vi kan velge å gjøre det vi kan for å holde oss freshe, trene, holde vekten, stelle håret, kanskje sminke seg litt, kjøpe klær som er flatterende på fasongen vår osv, men å stoppe eldingen kan vi ikke. 

Skjønner ikke helt hva som er så galt med å eldes heller jeg da?

Anonymkode: 789ac...d7a

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

At kroppen eldes er jo helt naturlig...

Klisjeer som at alternativet er verre er helt sanne, vi kan dø unge eller vi kan akseptere at kroppen eldes.

Vi kan velge å gjøre det vi kan for å holde oss freshe, trene, holde vekten, stelle håret, kanskje sminke seg litt, kjøpe klær som er flatterende på fasongen vår osv, men å stoppe eldingen kan vi ikke. 

Skjønner ikke helt hva som er så galt med å eldes heller jeg da?

Jeg liker bare ikke å trene på treningsstudio eller i gymsal? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg liker bare ikke å trene på treningsstudio eller i gymsal? 

Hvem sier at du må det da?

Jeg går tur med hunden hver dag og har kjøpt noen manualer på Biltema som jeg trener med hjemme to ganger i uka. Trenger ikke gjøre ting så avansert.

Du kunne vært syk, lam, blind, fått kreft og allverdens annet drit, hvorfor i alle dager ikke bare være glad for den kroppen du har og bruke tiden på ting du liker og som gir deg glede.

Livet blir ikke bra når man går rundt og sturer og er misfornøyd. Kjøp en fin blomst og sett på bordet, gå en tur og hør på fuglekvitteret, nyt at det er sommer.

Skrevet

Forsøk å finn deg en annen identitet enn utseende ditt. Utseende vil endre seg med alderen og eventuelt opplevelser man har. Alvorlige ulykker kan endre det mer drastisk enn andre ting. Knytter du identiteten mot hvem du er som person så vil det være mye enklere å eldes og å akseptere at man går gjennom faser. Det er mange som knytter sin identitet opp mot utseende eller roller og får problemer når det endres. F.eks. er det noen som knytter sin identitet tett mot det å være mor og som får problemer når barna flytter ut. Så finn ut hvem DU er. Hva liker du å gjøre? Hva gjør deg glad. Og om det at du er i form betyr noe for deg, så må du jo trene. Det er jo ingenting slikt som kommer gratis. 

Anonymkode: a05d1...786

Skrevet

Jeg har flere sykdommer som er medfødte.

Prøver å gå ned i vekt men sliter og er på livsvarig slankekur.

Skrevet

Men hvorfor blir jeg bare styggere og styggere? Hvorfor er man laga sånn?

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Man blir ikke styggere og styggere, man blir annerledes. Det er du som tilegner yngre trekk skjønnhet. I vår kultur er det vanlig å forherlige ungdommens kroppslige trekk, fremfor erfaringens visdom. I andre tider og i andre kulturer var/er det andre ting som kjennetegner skjønnhet enn det vi legger i det nå.

Det er ikke så lenge siden vi ikke tenkte på kroppshår for kvinner. Så fant Gilett ut at om de kunne få endret dette, så ville de doble kundemassen sin. De kjørte på med kampanjer der de knyttet kvinnelighet og skjønnhet opp mot barberte legger og armhuler. De klare det de de ønsket og selger nå godt med barberprodukter til damer...

Anonymkode: a05d1...786

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor synes du at du blir styggere?

Synes du dine foreldre og besteforeldre er stygge?

Den søte eldre damen i nabolaget, er hun stygg?

Ungdommelig skjønnhet har i i en fase av livet, i neste fase må vi finne andre ting.

Jeg er 52 år gammel og føler meg ikke stygg. Jeg har åreknuter, rynker, grå hår, mageskinnet henger etter fire svangerskap og puppene har mistet sin elastitet. Men det er jo ikke disse tingene som forteller hvem jeg er og hvorfor folk liker meg.

Jeg er blid og sosial, lett å prate med, gøyal å være sammen med. Jeg er et hyggelig samlingspunkt i storfamilien, jeg er flink til å lage mat og flink til å bake. Jeg elsker barna mine og partnerne deres, og barnebarnet mitt får hjertet mitt til å svulme.

Jeg er elsket og likt, fordi folk liker meg.

Du må finne andre ting som definerer deg enn speilbildet ditt altså, det er ikke meningen vi skal se ut som vi er 25 år hele livet.

Skrevet

Alle blir styggere og styggere, mens de som er yngre ser penere og penere ut sammenlignet med oss gamle. Kontrasten blir større og større, da bør en glede seg over alle de unge pene menneskene du er med. Og heller bidra med det du har mer av, dvs klokskap og erfaring. Det fine med å bli gammel og stygg er at de unge tenker ikke at du er stygg, du er bare gammel. De har ikke dine forventninger. Det bør ikke du ha heller.

Anonymkode: a76e6...768

Skrevet

Jeg og hi. Ser andre rundt meg som blir endre og vakrere, men jeg … nopp. Dobbelthaker og skjegg. Ingenting er sjarmerende med det. Rynker og grått hår, ja, men dobbelthaker og skjegg. Nei. 

Anonymkode: 7cf9f...ef7

Skrevet

Det handler om å være grunnleggende glad i deg selv. Da slipper du å tenke på deg selv som "stygg".

Anonymkode: 162f1...8a3

Skrevet

Deilig med sånne folk som skriver en setning i hvert svar

Du blir styggere og styggere fordi du lar det selv forfalle. Ingen BLIR smellvakre og godt trente jo eldre de blir uten å gjøre en innsats. Skjegg kan nappes og hår kan farges. 

Anonymkode: 39641...559

Skrevet

Jeg er en sånn. En sånn som er penere som 50 åring enn som 20 åring. Ingen gutter var interessert i meg som ung. Alle venninnene hadde kjærester, men ikke meg, (og nei det hadde ikke med personlighet å gjøre). 

Men det kommer jo ikke gratis. Man kan jobbe med og pynte på mye. Mange som klager på grått hår i tråden. Det er jo verdens enkleste å gjøre noe med, hvis man vil. 

Anonymkode: 615ee...ad2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...