Anonym bruker Skrevet 20. juni #1 Skrevet 20. juni Jeg er en voksen dame på snart 50 år. Jeg har alltid hatt en relativ stor vennekrets. To veldig nære og seks jeg setter stor pris på men ikke nær. I tillegg litt tilfeldig avtalt kaffe med de jeg gikk i klasse med hvis vi tilfeldigvis finner ut av vi f.eks. i jobb sammenheng skal samme sted. Krysser hverandre på en flyplass. Vi har en privat FB side der vi «annonserer» slikt og vi vet vi har tid til slikt. De siste årene har jeg merket at vennskapene ikke er som de var. En nær oppdaget jeg plutselig at hun var veldig «sånn kan du ikke gjøre» når jeg tenker etter har hun alltid vært slik. Da jeg var yngre kunne jeg si som fleip, det skal vel du drite i. Så var saken ferdig. De ti siste årene har jeg slutta å si slikt, jeg har bare sagt, ok, nytt tema. Men det har irritert meg mer og mer. Vennskapet har gradvis blitt svakere. Vi er fortsatt oppriktig glad for å se hverandre når vi treffes. Men jeg savner henne ikke. En av de som ikke har vært så nær har nå blitt det. Flere som har det slik? Det er jo naturlig å utvikle seg og at vennskap endrer seg. Men mine kvinnelige kollegaer sier de fortsatt er like gode venner nå som for tjue år siden. Hva er mest vanlig tenker dere? Anonymkode: e3e26...a9a
Anonym bruker Skrevet 20. juni #2 Skrevet 20. juni De fleste av mine venner har jeg kjent i 30-40 år Anonymkode: 83cdc...740
Anonym bruker Skrevet 21. juni #3 Skrevet 21. juni Venner har forskjellige funksjoner, og noen sklir fra venn til fjernere venn til gammel bekjent pga liv og endringer i dynamikk. Det er helt naturlig. Og noen vil man ikke ha lenger og gjør det slutt med eller lar gå stille inn i glemselen. Anonymkode: a3340...dc9
Anonym bruker Skrevet 23. juni #4 Skrevet 23. juni Kanskje du har forandret deg? For det høres ut som hun er som hun alltid har vært men at du har sluttet å respondere som du pleier. Det er helt ok å fase ut vennskap. Men gi det litt tid så du vet det ikke bare er «overgangsalderirritasjon» 🤗 (det er det mye av her og jeg er rundt din alder). Det har gått litt i faser med vennskap her også. Men jeg har ikke folk i livet mitt som jeg irriterer meg over, det gidder jeg ikke utsette meg for. Et par har jeg kuttet tvert men andre har jeg faset ut. Anonymkode: 970f5...523
Anonym bruker Skrevet 25. juni #5 Skrevet 25. juni Anonym bruker skrev (På 21.6.2026 den 1.20): De fleste av mine venner har jeg kjent i 30-40 år Anonymkode: 83cdc...740 Jeg har ingen venner som jeg har kjent mer enn 20 år. Jeg bytter dem tydeligvis ut etter hvor jeg bor og hva jeg jobber med. Jeg er nå 50. Det er greit å kutte ut folk som ikke tilfører noe i livet ditt. Anonymkode: 3646c...a31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå