Anonym bruker Skrevet 20. juni #1 Skrevet 20. juni Mitt barn ble mobbet nesten alle år på barneskole. I femte varslet andre foreldre uten min kunnskap om hva som foregikk. Det var grusomt å høre. Jeg hadde kjempet lenge men tvilen måtte komme den andre til gode. Da bobla sprakk ble det mye støy og jeg var klinkende klar, en episode til og det blir full oppvask Foreldrene måtte ta grep, det ble barnevern og hjemmebesøk. Mobbingen ble mindre, litt små stikk her og der. Jeg rapporterte skole hver gang. Syvende ble et greit år. På ungdomsskolen ble flere skoler slått sammen og mobberen mistet status. Nye grupperinger ble til og mobber og de tre vennene sto igjen. Vennene skled fra mobber. Så i niende ble mobber et offer. Det var stygge saker og foreldrene lagde leven og pratet HØYT. Så jeg fikk rede på det via lokalavis der de snakket om at mobbing var vondt. Spurte egen barn om hen hadde deltatt. Nei var svaret. Jeg var ekstremt på, ikke delta, ikke vær passiv mobber og le, gå bort og hold deg unna. Så tok foreldre kontakt med ALLE foreldre fra barneskolen, kan dere hjelpe, de hadde så fint miljø. Da det ble min tur så ble jeg målløs. Fint miljø? Jeg slet med dere i fire år fordi dere ikke ville samarbeide. Den eneste hjelpen jeg kan gi er at mitt barn ikke deltar. Det er mange år siden nå, men fikk i dag vite det ikke går så bra med barnet, nå i tjueåra. Jeg kjente på at jeg var for hard jeg har aldri villet barnet noe vondt, jeg var forbanna på foreldrene. Det var også på den tiden ikke mulig for eget barn å stole på mobber. Hadde dere gjort dette på en annen måte? Anonymkode: dd9c1...a34
Anonym bruker Skrevet 20. juni #2 Skrevet 20. juni Nei, hadde gjort akkurat det samme. Som man reder, ligger mann. Det har kunne vært ditt barn som ikke hadde det bra og de hadde garantert ikke brydd seg. Anonymkode: 21bb3...978
Anonym bruker Skrevet 20. juni #3 Skrevet 20. juni Hadde gjort som deg. Sørget for at mitt barn ikke deltok eller var en passiv tilskuer, uten å si fra. Men utover det hadde jeg ikke løftet en finger for disse menneskene Anonymkode: b2697...c8c
Anonym bruker Skrevet 20. juni #4 Skrevet 20. juni Synes du håndterte det aldeles glimrende. Med integritet. Bra jobba! Og veldig glad for å høre at det gikk bra med barnet ditt til slutt. Anonymkode: 8965b...275
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå