Gå til innhold

På bussen..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du kommer på bussen med sekk, nett osv, og du setter deg på et helt ledig dobbeltsete, hva gjør du? Setter deg innerst og bagasjen ytterst, eller bagasjen innerst og deg ytterst? Og hvorfor?

Anonymkode: 1ed48...9ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg setter meg alltid ytterst på venstre side hvis det er plass, for jeg har så vonde knær og må strekke de litt, spesielt det høyre kneet. Så da setter jeg tingene mine innerst. Før jeg slet med knærne satt jeg meg alltid innerst, som regel med tingene på gulvet foran meg.

Anonymkode: 98b18...fab

Skrevet

Innerst med tingene mine på fanget om det er mulig. 

Anonymkode: a8fce...9d1

Skrevet

Innerst, med tingene mine ytterst. Med en gang der er én på hver av de andre setegruppene tar jeg tingene mine på fanget slik at jeg frigjør dette setet til andre reisende. Mellom busstoppene kan jeg sette dem tilbake om ingen har satt seg der. 

Anonymkode: e680a...429

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Innerst, med tingene mine ytterst. Med en gang der er én på hver av de andre setegruppene tar jeg tingene mine på fanget slik at jeg frigjør dette setet til andre reisende. Mellom busstoppene kan jeg sette dem tilbake om ingen har satt seg der. 

Anonymkode: e680a...429

Samme her.

Er kun hvis jeg har diger oppakning at jeg forventer å ha to seter for meg selv, det er neste alltid utenom rushtrafikken. Om jeg da må frigjøre det ene setet, så blir det jeg som reiser meg, ikke sekken.  

Anonymkode: ded05...352

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Og hvorfor?

Anonymkode: 1ed48...9ab

Glemte å svare på dette. Men det jeg skrev gjelder kun de gangene der er to og to seter. Er det to seter mot hverandre, og én sitter der, setter jeg meg på motsatt side og det andre setet. Sitter det en innerst, setter jeg meg ytterst, og vice versa.

For å gi alle mest mulig rom. 

Anonymkode: ded05...352

Skrevet

Jeg setter med innerst, med tingene mine på fanget. 

Anonymkode: 9f047...bb0

Skrevet

På vinteren sitter jeg ytterst. Rett og slett fordi det er varmeapparat ved vinduet og helt ulidelig varmt. Hvis det er god plass tar jeg en toseter. Er det dårlig plass tar jeg posene på fanget eller ved bena.

Anonymkode: 367e6...aee

Skrevet

Innerst med sekk ytterst. Grunnen til det er at det er lettere å flytte sekken ved behov. 

Anonymkode: 1cbb3...bca

Skrevet

Hva gjør du da hi?

Anonymkode: 98b18...fab

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 20.6.2026 den 11.16):

Innerst med tingene mine på fanget om det er mulig. 

Anonymkode: a8fce...9d1

Dette. Eneste riktige hvis bussen ikke på det nærmeste er folketom. 

Skrevet

Jeg setter meg innerst.  Hvor jeg setter eventuell bagasje kommer an på hvor full bussen er.  Er det mange ledige plasser, har jeg baggasjen min på setet ved siden av meg.  Men tar det på fanget om det kommer en som vil sitte der. Er bussen forholdsvis full, tar jeg alt på fanget. 

Anonymkode: 59e35...54e

Skrevet

Innerst. Da slipper den som kommer på og trenger plass å signalisere til meg at jeg må flytte meg, og jeg slipper å reise meg for å slippe forbi. Synes de som setter seg ytterst signaliserer at de helst ikke vil ha noen ved siden av seg.

Veska tar jeg på fanget.

Anonymkode: cdf0d...5ae

Skrevet

Setter meg ytterst med veska på fanget, hater å sitter innesperret

Anonymkode: 81646...28e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...