Gå til innhold

Kollega som sliter meg så ut...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er veldig få, kun 4 stk. Sitter med 3 av de og hun ene er av utenlandsk opprinnelse med tyrkisk bakgrunn og temperement deretter. Hun prater altså i ett og hele tiden. Har jobbet med henne i 6år nå, å har måtte gå på tå for å ikke si noe feil omtrent. Jeg kommer ikke til ordet fordi hun vil prate hele tiden og høyt! Jeg kjenner den siste tiden at jeg er tappet... Jeg hører på henne, prøver å henge med og le når hun tilsynelatende skal fortelle noe morsomt. Hun kan til tider sku helt om å bli kvass, irritert. Om jeg ser på mobilen i 5sek så hører jeg " Eeehhh, hallå"... Noen som har det likt? Kan man ikke tillate å det litt stille uten å prate hele tiden ?🙉😵

Anonymkode: b1b49...901

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber dere ikke? Siden du sitter på mobilen og hun snakker mener jeg 

Anonymkode: 5f54c...1e3

Skrevet

Du skriver sitter. Da tolker jeg det til at det er en type kontorjobb. Men har dere lite å gjøre? En har tid til å sitte med mobil, en har tid til å skravle. Hva med å jobbe? 

Anonymkode: 79f15...1b6

Skrevet

Du kan ikke endre andre, men du kan tenke på deg selv 

Så istedenfor å si at hun må holde fred kan du stille krav for din egen del.

Du kan f.eks si at du er veldig sliten for tiden (og dra en hvit løgn om at du sliter med hodepine og søvn) så du har kjøpt noen støykanselerende hodetelefoner og må få jobbe litt i din egen bolle en stund 

Ikke angrip henne, men beklag at du er litt usosial for tiden, men for å ta vare på helsen må du være litt egoistisk nå 

Godtar hun ikke det går du til sjefen. 

Anonymkode: 2387a...9ca

Skrevet

Haha, dette forumet altså! De to første som hiver seg inn i tråden gjør det kun for å ta hi. «Sitter på mobilen?» «Jobber dere ikke?» Det singler i glasshuset her!

Hi. Kjenner følelsen. Har det ganske likt. Jeg går, jeg. Tar med meg laptopen og setter meg et annet sted. Har du mulighet til det?

Anonymkode: f67e5...5c5

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Haha, dette forumet altså! De to første som hiver seg inn i tråden gjør det kun for å ta hi. «Sitter på mobilen?» «Jobber dere ikke?» Det singler i glasshuset her!

Hi. Kjenner følelsen. Har det ganske likt. Jeg går, jeg. Tar med meg laptopen og setter meg et annet sted. Har du mulighet til det?

Jeg lurte og på hvordan de får jobbet noe når hun jabber i ett sett. Jeg hadde ikke fått gjort mye hvis jeg hadde en kollega som gnagde meg i øret hele tiden,

Anonymkode: 39318...fe8

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Ja akkurat som vi ikke får sitte litt på tlf i pausen😅 ja jeg har heldigvis mulighet. Så får gjøre det. Er ikke hver dag jeg er sånn, men fortiden er jeg bare ikke helt der. Er så sliten 

Skrevet

Jeg lurer også på hvilken jobb HI har der det er mulig å prate hele tiden. De fleste jobber krever jo litt konsentrasjon og noen jobber krever kontakt med kunder eller brukere. Jeg kan ikke se for meg en enste jobb som kan gjøres fullgod om en prater hele tiden. I tillegg til å prate hele tiden virker jo kollegaen å ha full fokus på HI slik at hun reagerer når HI er på telefonen og krever da HI sin oppmerksomhet. Synes det er rart at man kan ha en slik fokus på prat og hva andre gjør og samtidig klare å gjøre en god jobb. 

Jeg tenker HI må gi beskjeder som er jobbrelatert f.eks. "Vi må snakke om dette i pausen. Nå ønsker jeg å konsentrere meg om/fokusere på <oppgave>". 

Anonymkode: 53043...bce

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er vel et legitimt spørsmål når HI skriver om denne kvinnen:

Hun prater altså i ett og hele tiden." 

Skrevet

Ja akkurat som vi ikke får sitte litt på tlf i pausen😅 ja jeg har heldigvis mulighet. Så får gjøre det. Er ikke hver dag jeg er sånn, men fortiden er jeg bare ikke helt der. Er så sliten 

Du skriver ikke noe om at dette gjelder i pauser. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du skriver ikke noe om at dette gjelder i pauser. 

Skjønte du ikke problemstillingen til hi?

Anonymkode: 483e1...b03

Skrevet

Alt i alt så er vi heldige å ha en jobb som ikke krever at vi er i jobbmodus hele tiden. Jobber ikke på kontor eller med mennesker. Vi har en halv time pause som mange andre og det er da det er slitsomt. (Det er snakk om 30min hver dag) Vi prater ikke bare jobbrelatert nei. 

Jeg må nok gå i et annet rom når det blir for ille. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hvordan skulle folk vite at du bare mente i bare pausen, du skrev ikke et ord om det. Merkelig å bli furt for at folk svarer på det du skriver.

Skrevet

Hvordan skulle folk vite at du bare mente i bare pausen, du skrev ikke et ord om det. Merkelig å bli furt for at folk svarer på det du skriver.

Jeg er ikke furten? 

Trodde jeg skrev pausen. Men det er kun pausen vi har tid til å prate med hverandre, det utgjør uansett et såpass stort problem kjenner jeg. Hun er voldsom, kvass og mye. 😏

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er ikke furten? 

Trodde jeg skrev pausen. Men det er kun pausen vi har tid til å prate med hverandre, det utgjør uansett et såpass stort problem kjenner jeg. Hun er voldsom, kvass og mye. 😏

Haff ... Høres slitsomt ut! Skjerm deg!

Skrevet

Det hadde jeg ikke maktet.. hadde nok tunet ut. Må være hyggelig for dere andre også få snakket litt sammen .

Anonymkode: 00126...175

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det hadde jeg ikke maktet.. hadde nok tunet ut. Må være hyggelig for dere andre også få snakket litt sammen .

Anonymkode: 00126...175

Det tillater hun ikke. Hun skal ha ordet hele tiden. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Vi er veldig få, kun 4 stk. Sitter med 3 av de og hun ene er av utenlandsk opprinnelse med tyrkisk bakgrunn og temperement deretter. Hun prater altså i ett og hele tiden. Har jobbet med henne i 6år nå, å har måtte gå på tå for å ikke si noe feil omtrent. Jeg kommer ikke til ordet fordi hun vil prate hele tiden og høyt! Jeg kjenner den siste tiden at jeg er tappet... Jeg hører på henne, prøver å henge med og le når hun tilsynelatende skal fortelle noe morsomt. Hun kan til tider sku helt om å bli kvass, irritert. Om jeg ser på mobilen i 5sek så hører jeg " Eeehhh, hallå"... Noen som har det likt? Kan man ikke tillate å det litt stille uten å prate hele tiden ?🙉😵

Store kulturforskjeller. Sukk. Kjenner meg igjen. Hun burde lese rommet . Kan du ikke si at du er norsk og liker å ha det stille. Vi bare er laget sånn. Haha. Hmm. Kan ikke hjelpe, men gjett om jeg forstår! 💗

Anonymkode: 18648...bb9

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Du skriver sitter. Da tolker jeg det til at det er en type kontorjobb. Men har dere lite å gjøre? En har tid til å sitte med mobil, en har tid til å skravle. Hva med å jobbe? 

Tid til å sitte på mobil? Hun så på den i noen sekunder.  Årsak trenger man ikke spekulere i. Eier du empati? Eller går du med lupe for å finne feil hos folk? 

Anonymkode: 18648...bb9

Skrevet

Kunne du bedt om å få et annet kontor/jobbsted? Hjemmekontor? Det er et ork å jobbe rundt slike folk, og som sagt, jeg har det likt. Min kollega jobber heller ikke, han surrer bare rundt. Vi andre forsøker iallfall, men blir stadig forstyrret. Vi har sjelden mulighet for hjemmekontor da vi er avhengig av en maskin på jobben. Det er et pes. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Kan du ikke si at du er norsk og liker å ha det stille. Vi bare er laget sånn.

Ja, typisk mennesker som ikke evner å sette grenser at når dere omsider gjør det, så er det overdrevet og upassende. Sier du noe sånt som dette så kan du faktisk risikere å miste jobben pga rasisme.

Det riktige er så klart å enten gå ut eller sette på seg støykansellerende hodetelefoner og si «jeg må ha fred». Respekterer hun ikke det, er det hun selv som får problemer, ikke du. 

Anonymkode: 44f65...99f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...