Gå til innhold

Mindre kåt av hormonspiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke jeg! Er 36 og hatt den i ett år, aldri vært så sexlysten. Er det bare tull at prevensjon kan påvirke? Eller er jeg bare kommet i riktig alder? 🙈

Anonymkode: a417f...3bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du er bare hekta på feil mann, har ingenting med spiralen din å gjøre.

Er det ikke snart på tide å lage en samletråd for alle dine tråder om

1) spiralen din 

2) sexlysten din

3) murringen i puppene

4) kan du være gravid

5) mann som ikke vil ha deg

De fyller hele forumet. 

Anonymkode: c2aa8...003

Skrevet

Kjære deg.

Jeg kan med rimelig trygghet si at hormonspiralen kan påvirke både humør, blødninger og lyst. Men dersom hele livsgnisten i underetasjen har forlatt bygget, ville jeg også sett nærmere på stress, søvn, forholdet, småbarn, partnerens innsats og generell livsleihet.

Med andre ord: Ikke skyld alt på spiralen før mannen også er undersøkt. Klinisk sett er enkelte av dem mer prevensjon enn selve prevensjonen.

Anonymkode: 9af24...720

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Men dersom hele livsgnisten i underetasjen har forlatt bygget

Hallo!

Denne dama utbroderer til det kjedsommelige om sin voldsomme kåthet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Kjære deg.

Jeg kan med rimelig trygghet si at hormonspiralen kan påvirke både humør, blødninger og lyst. Men dersom hele livsgnisten i underetasjen har forlatt bygget, ville jeg også sett nærmere på stress, søvn, forholdet, småbarn, partnerens innsats og generell livsleihet.

Med andre ord: Ikke skyld alt på spiralen før mannen også er undersøkt. Klinisk sett er enkelte av dem mer prevensjon enn selve prevensjonen.

Kan den påvirke humør også? Vurderer sterkt å ta den ut ettersom humøret går så fryktelig opp og ned. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Nei, du er bare hekta på feil mann, har ingenting med spiralen din å gjøre.

Er det ikke snart på tide å lage en samletråd for alle dine tråder om

1) spiralen din 

2) sexlysten din

3) murringen i puppene

4) kan du være gravid

5) mann som ikke vil ha deg

De fyller hele forumet. 

Hm hø? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Ikke skyld alt på spiralen før mannen også er undersøkt.

Mannen min er ikke i nærheten av meg akkurat nå😂 han var men jeg er helt ustyrlig. Voldsomt irritetende 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hm hø? 

Ja, seriøst, du lager jo aldri bare én tråd, det er alltid en hel drøss. Og i stedet for å finne frem en av de trådene du har opprettet så lager du stadig nye.

Og denne her tråden her?

Lage overskrift om manglende lyst for deretter (når man kommer inn i den) så begynner du å snakk om hvor kåt du er. Kan du virkelig ikke snart slutte å dele dette med oss, eller holde deg til den samme tråden, i det minste.

Samme greia med at du murrer sånn og kan du være gravid med en fyr (som ikke vil ha deg). 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Mannen min er ikke i nærheten av meg akkurat nå😂 han var men jeg er helt ustyrlig. Voldsomt irritetende 

You don’t say :glare:

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ja, seriøst, du lager jo aldri bare én tråd, det er alltid en hel drøss. Og i stedet for å finne frem en av de trådene du har opprettet så lager du stadig nye.

Og denne her tråden her?

Lage overskrift om manglende lyst for deretter (når man kommer inn i den) så begynner du å snakk om hvor kåt du er. Kan du virkelig ikke snart slutte å dele dette med oss, eller holde deg til den samme tråden, i det minste.

Samme greia med at du murrer sånn og kan du være gravid med en fyr (som ikke vil ha deg). 

Ja, det er helt åpenbart når hun skriver om murringer av spiral, at han som ikje er typen runker og alt mulig. Og så nektes det plent etterpå. 

Anonymkode: 305c7...6aa

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det er helt åpenbart når hun skriver om murringer av spiral, at han som ikje er typen runker og alt mulig. Og så nektes det plent etterpå. 

Glemte at han kommer etter kun ett jukk og!

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Kan den påvirke humør også? Vurderer sterkt å ta den ut ettersom humøret går så fryktelig opp og ned. 

Ja, jeg gråt mye på hormonspiral. Det ga seg da jeg tok den ut!

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg gråt mye på hormonspiral. Det ga seg da jeg tok den ut!

Jeg også gjør det. Eg kjenne meg ekstremt pemenstruell for ingentingen

Skrevet

Jeg har aldri brukt hormonspiral, så der har jeg ingen erfaring fra.  Men da jeg begynte på p-piller for noen år siden etter en god pause mistet jeg absolutt all sex-lyst.  Det var som å skru av en bryter.  Ikke bare at jeg mistet sexlysten, men jeg fikk grøsninger bare han tok på meg.  Hadde gått mye på p-piller før jeg traff ham, uten som som helst bivirkninger.  Så jeg skjønner fremdeles ikke hva som skjedde.  

Søsteren min fikk noen år senere påvist arvelig østrogensensitiv brystkreft, så av og til har jeg vært innom tanken på at det var kroppen min sitt varsel om jeg jeg ikke skulle ta p-piller. Men det vet man jo aldri. 

Anonymkode: e60eb...c2a

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg har aldri brukt hormonspiral, så der har jeg ingen erfaring fra.  Men da jeg begynte på p-piller for noen år siden etter en god pause mistet jeg absolutt all sex-lyst.  Det var som å skru av en bryter.  Ikke bare at jeg mistet sexlysten, men jeg fikk grøsninger bare han tok på meg.  Hadde gått mye på p-piller før jeg traff ham, uten som som helst bivirkninger.  Så jeg skjønner fremdeles ikke hva som skjedde.  

Søsteren min fikk noen år senere påvist arvelig østrogensensitiv brystkreft, så av og til har jeg vært innom tanken på at det var kroppen min sitt varsel om jeg jeg ikke skulle ta p-piller. Men det vet man jo aldri. 

Anonymkode: e60eb...c2a

Det kan jo være et tegn på at du ikke skulle bruke det, kroppen sier som regel ifra❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...