Anonym bruker Skrevet 14. juni #1 Skrevet 14. juni Barne våres har aldri vært i Syden. Vi pleier å leie feriehus enten i Danmark, eller Sverige i 2-3 uker og koser oss masse. Velger områder med masse mulige aktiviteter, og har det gøy. Snakket med noen her om dagen og det var visst helt forferdelig at barna våres aldri har vært i Syden, eller tatt fly. Hva tenker dere, er vi forferdelige foreldre? Anonymkode: a48bb...611
Anonym bruker Skrevet 14. juni #2 Skrevet 14. juni Jeg tenker at du selv er helt klar over at dere ikke er forferdelige foreldre. Anonymkode: 27639...3f1
Anonym bruker Skrevet 14. juni #3 Skrevet 14. juni Ingen menneskerett å dra til syden. Og nei dere er ikke forferdelige foreldre. Anonymkode: 11079...d5b
Anonym bruker Skrevet 14. juni #4 Skrevet 14. juni Nå vet jeg ikke hvor gamle barna deres er, men etter hvert tenker jeg det er fint å både oppleve mer av verden og fly. Det er ikke sånn at man trenger å dra til «Syden», men det er f.eks. fint at unger ser hvordan andre lever, vet hvordan man skal gå gjennom sikkerhetskontrollen på en flyplass, snakke engelsk i utlandet osv. Jeg er oppvokst med en mor som ikke flyr, og vi var kun i Sverige og Danmark på familieferier. Selvsagt hadde vi det hyggelig, men jeg synes også som 17 åring at det var flaut å si at jeg aldri hadde flydd. Jeg ante ikke hvordan man sjekket inn en koffert eller lignende da jeg skulle på min første jentetur til utlandet. Derfor har jeg vært obs på å ta med egne unger ut på tur, både med fly og bil og til storby og sol. Dere er ikke forferdelige foreldre, men det er kjipt å være tenåring som aldri har opplevd fly, sol og varme. Det synes ihvertfall jeg. Anonymkode: 4de71...24a
Anonym bruker Skrevet 14. juni #5 Skrevet 14. juni Grusomme. Hvorfor spør du? Så tåpelig. Anonymkode: fa603...c63
Anonym bruker Skrevet 14. juni #7 Skrevet 14. juni Barna er forresten 11, 14 og 19. Det er 2 grunner til at vi ikke drar til syden. 1. Jeg tåler varmen veldig dårlig 2. Vi har alltid hatt hund, ingen til å passe den/dem mens vi har vært på ferie, og stoler ikke på kennelen. Anonymkode: a48bb...611
Anonym bruker Skrevet 14. juni #8 Skrevet 14. juni Jeg er 52 år gammel og har aldri vært på chartertur 😅 Så det har ikke ungene mine heller. Men de har kjørt fly da, og vært i Spania, Italia og Frankrike. Vi har ca hvert femte år reist på den type ferie, leid hus/leilighet og flydd til land de må snakke engelsk, lære seg å sjekke inn på flyplass osv. For jeg også har vært litt bevisst at slike ting må læres det også. Jeg tåler heller ikke varme, så å steke i 40 pluss på et charter-hotell er bortkastede penger. Vi har reist i mai ellrg oktober. Alle de andre årene har vi feriert i Norge, Danmark og et par ganger i Sverige. Ungene er nå 17, 19 og 22 år, de to eldste har vært charter med venner Anonymkode: a1948...05f
Anonym bruker Skrevet 14. juni #9 Skrevet 14. juni Det er da helt ok. Samtidig er det fint å utforske andre plasser i verden, og bli kjent med andre kulturer. Trenger ikke chartertur for det, men litt utforskning er noe jeg foretrekker. Men hey, min sønn på nitten har aldri vært i Sverige 😅 Anonymkode: 5195b...181
Anonym bruker Skrevet 14. juni #10 Skrevet 14. juni Anonym bruker skrev (5 timer siden): Barne våres har aldri vært i Syden. Vi pleier å leie feriehus enten i Danmark, eller Sverige i 2-3 uker og koser oss masse. Velger områder med masse mulige aktiviteter, og har det gøy. Snakket med noen her om dagen og det var visst helt forferdelig at barna våres aldri har vært i Syden, eller tatt fly. Hva tenker dere, er vi forferdelige foreldre? Anonymkode: a48bb...611 Var heller ikke i syden før jeg var 19/20 år. Vi var på ferie på sørlandet, danmark og tyskland og har mange gode barndomsminner. Barna dine er heldige å få REISE på ferie og kose seg, mange barn som ikke får det en gang. Anonymkode: 52623...785
Anonym bruker Skrevet 14. juni #11 Skrevet 14. juni Du virker usikker på dine egne beslutninger, og som om du tar deg nær av andres meninger. Det gjør deg til en litt mindre god forelder enn du kunne vært om du ikke brydde deg om slike ting. Så om du vil bli en bedre forelder, stå støtt i valgene dine Anonymkode: 3cba9...7c8
Anonym bruker Skrevet 16. juni #12 Skrevet 16. juni Det er tross alt en ganske liten prosentdel av verdens befolkning som har råd og anledning til å ta med barna sine på ferie i utlandet. Å ikke reise er ikke verre for norske barn enn det er for andre barn i andre deler av verden. Anonymkode: 1131a...1f1
Anonym bruker Skrevet 16. juni #13 Skrevet 16. juni Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det er tross alt en ganske liten prosentdel av verdens befolkning som har råd og anledning til å ta med barna sine på ferie i utlandet. Å ikke reise er ikke verre for norske barn enn det er for andre barn i andre deler av verden. Anonymkode: 1131a...1f1 Den store forskjellen er at norske barn har mange venner og skolekamerater som drar til Syden, de barn i andre land som du snakker om har ikke det. Det ikke som at vi ikke har råd, reise med feriehus i Sverige eller Danmark koster ofte litt mer enn en tur til Syden. Grunnen til at vi ikke drar til Syden er at jeg ikke tåler varmen, og vi vet ikke helt hvor vi skulle ha plassert hunden mens vi var borte HI Anonymkode: a48bb...611
Anonym bruker Skrevet 16. juni #14 Skrevet 16. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Den store forskjellen er at norske barn har mange venner og skolekamerater som drar til Syden, de barn i andre land som du snakker om har ikke det. Det ikke som at vi ikke har råd, reise med feriehus i Sverige eller Danmark koster ofte litt mer enn en tur til Syden. Grunnen til at vi ikke drar til Syden er at jeg ikke tåler varmen, og vi vet ikke helt hvor vi skulle ha plassert hunden mens vi var borte HI Anonymkode: a48bb...611 Det finnes jo mange kulere steder å reise til enn Syden. Sett bikkja på kennel og dra til Japan, Island, Grønland, Færøyene, Alaska… masse muligheter. Syden er strengt tatt ganske dølt. Anonymkode: 1131a...1f1
Anonym bruker Skrevet 16. juni #15 Skrevet 16. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Det finnes jo mange kulere steder å reise til enn Syden. Sett bikkja på kennel og dra til Japan, Island, Grønland, Færøyene, Alaska… masse muligheter. Syden er strengt tatt ganske dølt. Anonymkode: 1131a...1f1 Kjenner så alt for mange med dårlig erfaring med kennel, og har selv jobbet på en for noen år siden. Mine dyr kommer ALDRI på kennel Anonymkode: a48bb...611
Anonym bruker Skrevet 16. juni #16 Skrevet 16. juni Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Kjenner så alt for mange med dårlig erfaring med kennel, og har selv jobbet på en for noen år siden. Mine dyr kommer ALDRI på kennel Anonymkode: a48bb...611 Ok, da må dere bli hjemme. Fint å feriere i Norge også. Anonymkode: 1131a...1f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå