Anonym bruker Skrevet fredag kl 22:59 #1 Skrevet fredag kl 22:59 Har katt som skal være innekatt men den vil ut når døra åpner seg. Hvordan få den til å ikke gå ut? Den smyger seg så fort. Det finnes ikke en dør som jeg kan lukke. Og hvordan gjør dere det med luftinga når vindu er åpent? Anonymkode: 7b386...ca4
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 01:02 #2 Skrevet lørdag kl 01:02 Det er bare å gi opp, den vil aldri blir fornøyd med å være en innekatt. Anonymkode: c661d...8e7
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 06:19 #3 Skrevet lørdag kl 06:19 Chip den og vaksiner den. Katter som vil ut blir aldri lykkelige innekatter, de blir bare mer og mer desperate. Anonymkode: 95c24...a79
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 06:35 #4 Skrevet lørdag kl 06:35 Om du virkelig vil ha innekatt så må du holde vinduer og dører lukket. Katter er ment for å være ute, jakte, løpe, klatre, leke osv. Ønsker du ikke dette for katten din så må bopelen være helt lukket, så katten ikke stikker ut. En katt som ikke er vant til å være ute, og som har vent seg til på en god måte å finne veien hjem, vil gjemme seg raskt og kan være vanskelig å få tak i. Anonymkode: 4c723...6ef
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 07:04 #5 Skrevet lørdag kl 07:04 Det er jo totalt unormalt for en katt å være inne, den vil aldri slutte å ønske å faktisk være katt. Anonymkode: 7a6f9...614
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 08:03 #6 Skrevet lørdag kl 08:03 Hva slags rase er det? Jeg har en ragdoll, en rasekatt som mange har som innekatt, men mange av dem har for mye av kattens instinkter til å bli lykkelige innekatter. Min ville desperat ut, sto og klorte i den minste luftesprekk i vinduet, sto og lurte så den kunne smette ut når noen åpnet en dør osv Jeg installerte katteluke og lot den gå ut og inn som den ville. Den er ute hver dag, men går aldri langt. Roper jeg på den kommer den med én gang. Er gjerne et sted på tomten eller nabotomten (friområde/skog). Så hanvandrer ikke sånn som vanlige huskatter kan gjøre. Kjenner folk som har kattesikret en balkong med hønsenetting så innekatt kan få frisk luft. Men du kan aldri lufte eller åpne dører i et rom med en innekatt, da går den ut. Anonymkode: 95c24...a79
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 12:04 #7 Skrevet lørdag kl 12:04 Helt normalt at katten vil ut. Steriliser og chip den, og skaff deg katteluke er mitt råd. Har ein rasekatt, men den får vandre ut og inn som den vil. Er aldri langt unna, veldig fornøyd med å ligge å nyte sola ute i hagen på denne tiden av året. Anonymkode: 742da...6a8
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 12:13 #8 Skrevet lørdag kl 12:13 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Helt normalt at katten vil ut. Steriliser og chip den, og skaff deg katteluke er mitt råd. Har ein rasekatt, men den får vandre ut og inn som den vil. Er aldri langt unna, veldig fornøyd med å ligge å nyte sola ute i hagen på denne tiden av året. Anonymkode: 742da...6a8 Er ikke alle som har hage, kan fort være HI bor i 8 etg i en blokk Anonymkode: 30190...23c
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 14:37 #9 Skrevet lørdag kl 14:37 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Er ikke alle som har hage, kan fort være HI bor i 8 etg i en blokk Anonymkode: 30190...23c Da hopper den neppe ut av vinduet når hun lufter 😅 Men om man bor sånn at man overhodet ikke kan slippe katten ut må den aktiviseres inne. Den må ha noe å klatre på, den må lekes med hver dag, og lufting må bare skje med vinduer man har myggnetting eller katten stenges på et rom (f.eks badet) i 10 min mens man sjokklufter leiligheten. Det høres ikke ut som denne anskaffelsen av katt var særlig gjennomtenkt? Anonymkode: 95c24...a79
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 15:31 #10 Skrevet lørdag kl 15:31 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Da hopper den neppe ut av vinduet når hun lufter 😅 Anonymkode: 95c24...a79 Det kan den jo gjøre? Anonymkode: 30190...23c
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 16:30 #11 Skrevet lørdag kl 16:30 Min venninne bor i en leilighet på 40 kvm. Og hun har innekatt. Hun kan ikke ha veranda dør åpen om sommeren. Hun tar med seg katta på verandaen i bånd da Anonymkode: e6da6...5dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå