Anonym bruker Skrevet 12. juni #1 Skrevet 12. juni Skolen (9 kl) har lagt opp til klassetur med overnatting i skogen på tirsdag, samme dag som Norge spiller åpningskamp i VM ! Vi bor i ett området hvor 70 % av guttene spiller fotball på fritiden… Anonymkode: b91b8...cfe
Anonym bruker Skrevet 12. juni #2 Skrevet 12. juni Her vil jeg tro de har ikke sett på datoen. Min i samme alder hadde ikke dratt på den turen😅 Anonymkode: 939c2...3da
Anonym bruker Skrevet 12. juni #3 Skrevet 12. juni Ved tanke på at kampen går midt på natten, og det er skole dagen etter burde de i utgangspunktet ikke vært opp å sett kampen dersom de ikke hadde vært på tur. Ser virkelig ikke problemet Anonymkode: 6f1a2...f4d
Anonym bruker Skrevet 12. juni #5 Skrevet 12. juni Jeg ville spurt om de var klar over datoen. Men det kan jo være grunner til at det ble valgt da, det er jo ikke flust av dager igjen. Og da innretter man seg etter det. Anonymkode: b7e8c...afe
Anonym bruker Skrevet 12. juni #6 Skrevet 12. juni Jeg vil tro de ikke tenkte på den kampen i det hele tatt når de valgte dag for turen, slett ikke sikkert læreren er fotballentusiast... Anonymkode: b1d44...310
Anonym bruker Skrevet 12. juni #7 Skrevet 12. juni Anonym bruker skrev (2 timer siden): Skolen (9 kl) har lagt opp til klassetur med overnatting i skogen på tirsdag, samme dag som Norge spiller åpningskamp i VM ! Vi bor i ett området hvor 70 % av guttene spiller fotball på fritiden… Anonymkode: b91b8...cfe Hæ? Er det et problem inni der? Anonymkode: 5f6f5...184
Anonym bruker Skrevet 12. juni #8 Skrevet 12. juni Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ved tanke på at kampen går midt på natten, og det er skole dagen etter burde de i utgangspunktet ikke vært opp å sett kampen dersom de ikke hadde vært på tur. Ser virkelig ikke problemet Anonymkode: 6f1a2...f4d Tullball. Har du ikke lest hva søvneksperten har sagt om dette? La barna være oppe og se på kampen. Anonymkode: 16d0f...86b
Anonym bruker Skrevet 12. juni #9 Skrevet 12. juni Idiotisk å legge den turen til akkurat den datoen. Sukk. Anonymkode: 16d0f...86b
Anonym bruker Skrevet 12. juni #10 Skrevet 12. juni Tror jeg hadde bedt dem ta en runde til på om det MÅTTE være den dagen. Anonymkode: 8bc66...9c4
Anonym bruker Skrevet 12. juni #11 Skrevet 12. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Hæ? Er det et problem inni der? Anonymkode: 5f6f5...184 Hva tror du fotballfrelste gutter på 14-15 år hadde valgt? Telttur i skogen eller Norge sin åpningskamp i VM? Ser du virkelig ikke problemet? Anonymkode: b91b8...cfe
Anonym bruker Skrevet 13. juni #12 Skrevet 13. juni Vår åttendeklassing har en lærer som virker og de skal ha overnatting på skole med fotballkamp, pizza og kos. Det hadde blitt ramaskrik om en vm kamp hadde blitt forsaket for en skogstur. Anonymkode: 9ee57...e7a
Anonym bruker Skrevet 13. juni #13 Skrevet 13. juni Anonym bruker skrev (3 timer siden): Vår åttendeklassing har en lærer som virker og de skal ha overnatting på skole med fotballkamp, pizza og kos. Det hadde blitt ramaskrik om en vm kamp hadde blitt forsaket for en skogstur. Anonymkode: 9ee57...e7a Tenker du at læreren til his barn «ikke virker» fordi hen har lagt skogsturen på denne dagen? Anonymkode: 132a6...b13
Anonym bruker Skrevet 13. juni #14 Skrevet 13. juni Tenker det er helt greit at skolen ikke tar hensyn til hva som går på tv, og når, når de planlegger aktiviteter i regi av skolen. Anonymkode: bcdbf...45c
Anonym bruker Skrevet 13. juni #15 Skrevet 13. juni Anonym bruker skrev (2 timer siden): Tenker du at læreren til his barn «ikke virker» fordi hen har lagt skogsturen på denne dagen? Anonymkode: 132a6...b13 (Ikke meg du siterer) Det høres ikke ut som hen virker nei Anonymkode: 4113b...4fd
Anonym bruker Skrevet 13. juni #16 Skrevet 13. juni Jeg bryr meg katten om fotball, men er slett ikke idioti for det. Tenker det er litt tanketomt å legge opp til overnattingstur i skogen denne natten. Ville nok heller lagt opp til overnatting med kamp på skolen. Anonymkode: 50482...966
Anonym bruker Skrevet 13. juni #17 Skrevet 13. juni Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg bryr meg katten om fotball, men er slett ikke idioti for det. Tenker det er litt tanketomt å legge opp til overnattingstur i skogen denne natten. Ville nok heller lagt opp til overnatting med kamp på skolen. Anonymkode: 50482...966 Helt enig! Hvorfor i alle dager skal skolen absolutt legge en slik overnatting i skogen under VM i fotball? Det som mange fotball"gale" gutter, jenter, damer og menn har gledet seg til. Det er 18 år siden sist Norge var med i fotball-VM og ingen vet hvor mange år det er til neste gang. På skolen jeg jobber hadde vi "VM-åpning" i går. Man kan få masse læring av å legge de rette tingene opp mot VM. Geografi, samfunnsfag, musikk, kultur, mat, fysisk aktivitet, språk, historie ... og masse annet. Jeg tror ikke at jeg kan komme et eneste fag, enten det er på barneskolen eller videregående som ikke på en eller annen måte kan kobles opp mot fotball-vm - og skulle det finnes at og annet, så kan man ta det opp igjen senere. Det er forresten "mitt hjertebarn" det å koble undervisning opp mot det som skjer rundt oss. Både ved bruk av lek, opplevelser, aktiviteter, prat, språk, historie, geografi - you name it. Bare kreativiteten setter grenser. Skolen i dag er altfor lite kreativ, alt for lite "alternativ"- undervisning. Sånn jevntover. Det finnes sikkert unntak. Jeg håper i alle fall at det gjør det. Anonymkode: 7c8ac...dce
Anonym bruker Skrevet 14. juni #18 Skrevet 14. juni Anonym bruker skrev (18 timer siden): Tenker det er helt greit at skolen ikke tar hensyn til hva som går på tv, og når, når de planlegger aktiviteter i regi av skolen. Anonymkode: bcdbf...45c Jeg tenker at det er helt bak mål. Anonymkode: 16d0f...86b
Anonym bruker Skrevet 14. juni #19 Skrevet 14. juni Jeg tillater meg å bemerke at dette dog synes å være en skoletur, og ikke en større krenkelse av borgerlige rettigheter. Skolen kan neppe forventes å innrette sitt virke efter fjernsynsoverførte fotballkamper, hvor stor interesse disse enn måtte vekke hos enkelte. De unge mennesker vil formodentlig kunne utholde at én kamp forbigås, eller eventuelt gjøre seg bekjent med utfallet på et senere tidspunkt. Efter mitt ringe skjønn bør man derfor la reisen gå sin gang, og reservere sin harme til anliggender av noe større vekt. Anonymkode: 2ea40...9e7
Wicked_Witch_of_the_West Skrevet 14. juni #20 Skrevet 14. juni 3 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg tillater meg å bemerke at dette dog synes å være en skoletur, og ikke en større krenkelse av borgerlige rettigheter. Skolen kan neppe forventes å innrette sitt virke efter fjernsynsoverførte fotballkamper, hvor stor interesse disse enn måtte vekke hos enkelte. De unge mennesker vil formodentlig kunne utholde at én kamp forbigås, eller eventuelt gjøre seg bekjent med utfallet på et senere tidspunkt. Efter mitt ringe skjønn bør man derfor la reisen gå sin gang, og reservere sin harme til anliggender av noe større vekt. Anonymkode: 2ea40...9e7 De utholder nok også å droppe skoleturen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå