Anonym bruker Skrevet 9. juni #1 Skrevet 9. juni Jeg har ca 31000,- utbetalt pr mnd, husleie på 10500,- inkl nett/strøm og billån på 150000,- Kan dette gå rundt for en voksen og en tenåring som har 50/50 samsvar? Anonymkode: cb065...ad0
Anonym bruker Skrevet 9. juni #2 Skrevet 9. juni Hvor mye betaler du på billånet? Hvilke utgifter har du på ungdommen? Aktiviteter/mobil/klær osv.? Kvitte deg med bilen eller kjøp noe billigere? Prøv å skriv et ganske nøyaktig budsjett med alle utgifter. Lev spartansk når du ikke har tenåringen. Det vil nok gå, men blir trangt. Tenåringen flytter vel kanskje ut snart, så vil jo bare bli for noen år. Anonymkode: bc9b7...8de
Anonym bruker Skrevet 9. juni #3 Skrevet 9. juni Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jeg har ca 31000,- utbetalt pr mnd, husleie på 10500,- inkl nett/strøm og billån på 150000,- Kan dette gå rundt for en voksen og en tenåring som har 50/50 samsvar? Anonymkode: cb065...ad0 Du har 16 000 igjen etter husleie, strøm og billån? Stemmer det? hva med andre faste kostnader som forsikringer mobil Anonymkode: 5141d...2ab
Anonym bruker Skrevet 9. juni #4 Skrevet 9. juni Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Jeg har ca 31000,- utbetalt pr mnd, husleie på 10500,- inkl nett/strøm og billån på 150000,- Kan dette gå rundt for en voksen og en tenåring som har 50/50 samsvar? Anonymkode: cb065...ad0 Får du ikke bostøtte? Jeg er alene med ett barn å har 30.000 kr utbetalt totalt i måneden,å jeg får 4500 kr i bostøtte. Anonymkode: 2d1f7...d99
Anonym bruker Skrevet 9. juni #5 Skrevet 9. juni Du må skrive budsjett. Jeg tenker det blir ganske trangt. Hvor gammel er tenåringen, forskjell på en 13 åring og en 17 åring.... Utigfter til forsikring, strømmetjenester, klær, lege/tannlege, drivstoff, mobil(er) osv. Hvordan blir utgiftene til tenåringen, månedslønn, klær/hygiene, månedskort osv. Hvordan er forventningene når det kommer til førerkort, frisørbesøk, fritidsaktiviteter, sporsutstyr osv. Det er så mange variabler her, så vanskelig å svare uten å ha sett hele budsjettet ditt. Anonymkode: 9f8cc...d2a
Anonym bruker Skrevet 9. juni #6 Skrevet 9. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har ca 31000,- utbetalt pr mnd, husleie på 10500,- inkl nett/strøm og billån på 150000,- Kan dette gå rundt for en voksen og en tenåring som har 50/50 samsvar? Anonymkode: cb065...ad0 Er 31 000kr pr måned inkludert barnetrygd og evt barnebidrag og bostøtte? Selv om dere har 50/50 kan du ha krav på barnebidrag hvis den andre foreldrene har høyere inntekt. Anonymkode: 15c3f...a62
Anonym bruker Skrevet 9. juni #7 Skrevet 9. juni Beklager at jeg ikke skrev mer utfyllende, jeg er i prosess med å avgjøre om det blir brudd eller ikke, så har ikke tenkt på eventuelle stønader. 31’ er kun utbetalt lønn. Barnetrygd, bidrag osv er ikke tatt med. Ungdommen er 14 år. Far tjener mye mer enn meg og kommer til å ta de største utgiftene mtp utstyr og andre behov, han vil ikke at barnet skal mangle noe. Jeg kommer til å ha ansvar for mat, utstyr og klær hos meg, busskort er ikke aktuelt da hn har sykkel. Jeg betaler ca 2000,-på billånet, så kommer forsikring og vedlikehold utenom. Lader gratis på jobb. Kommer ikke til å selge bilen da jeg trenger en driftssikker bil. hi Anonymkode: cb065...ad0
Anonym bruker Skrevet 9. juni #8 Skrevet 9. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Får du ikke bostøtte? Jeg er alene med ett barn å har 30.000 kr utbetalt totalt i måneden,å jeg får 4500 kr i bostøtte. Anonymkode: 2d1f7...d99 Jeg sjekket kravet for bostøtte og da må man ha mindre enn ca 32 000,- bruttoinntekt. Anonymkode: cb065...ad0
Anonym bruker Skrevet 9. juni #9 Skrevet 9. juni Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Beklager at jeg ikke skrev mer utfyllende, jeg er i prosess med å avgjøre om det blir brudd eller ikke, så har ikke tenkt på eventuelle stønader. 31’ er kun utbetalt lønn. Barnetrygd, bidrag osv er ikke tatt med. Ungdommen er 14 år. Far tjener mye mer enn meg og kommer til å ta de største utgiftene mtp utstyr og andre behov, han vil ikke at barnet skal mangle noe. Jeg kommer til å ha ansvar for mat, utstyr og klær hos meg, busskort er ikke aktuelt da hn har sykkel. Jeg betaler ca 2000,-på billånet, så kommer forsikring og vedlikehold utenom. Lader gratis på jobb. Kommer ikke til å selge bilen da jeg trenger en driftssikker bil. hi Anonymkode: cb065...ad0 Jeg ble ikke så mye klokere av dette svaret. Kan du ikke sette opp alle faste utgifter du må ha, og hva som er igjen og hva det skal gå til? De er det lettere å svare på det du spør om. Anonymkode: 5141d...2ab
Anonym bruker Skrevet 9. juni #10 Skrevet 9. juni https://www.oslomet.no/om/sifo/referansebudsjettet Dette er budsjettet bankene bruker når de skal avgjøre om du får lån. Det er for mange et litt romslig budsjett, men det skal være ganske gjennomsnittlig. Det gir en idé om hva du skal regne med ihvertfall Anonymkode: 9f8cc...d2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå