Gå til innhold

Rema 1000 kutter ut bonus i kroner, går over til Spenn.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spenn startet vel med  Norwegian Reward + Strawberry hotellkjede, men inkluderer nå mange flere  butikker. 

For meg så betyr det at de 1800 kroner jeg har på Spenn kan jeg enten bruke på Rema eller jeg kan bruke de til en flybillet. 

Skrevet

Jeg bruker allerede Rema så lite som mulig, foretrekker Kiwi.

Dette høres utrolig komplisert ut, selv om det sikkert ikke er det. Men jeg er veldig fornøyd med Trumf, får poeng både på Kiwi, Meny, Apoteket og en del nettbutikker. Bruker pengene jeg sparer der til jul.

Anonymkode: 3995e...71c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Dette høres utrolig komplisert ut, selv om det sikkert ikke er det. Men jeg er veldig fornøyd med Trumf, får poeng både på Kiwi, Meny, Apoteket og en del nettbutikker. Bruker pengene jeg sparer der til jul.

Spenn blir vel en slags konkurent til Trumf da tenker jeg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

https://www.nettavisen.no/okonomi/rema-1000-kutter-ut-bonus-i-kroner/s/5-95-3081740

Hva i all verden er Spenn, har aldri hørt om det engang. Er det noen her som bruker Spenn fra før, som synes  det fungerer greit? Hva synes dere om at Rema 1000 nå går over til dette? Vil det få deg til å bruke Rema 1000 mer?

Er dette noe kundene har ønsket altså.

Anonymkode: de49a...351

det har jo nettopp blitt lansert da, det er faktisk noe mannen min har jobbet med 

man kan bruke det flere steder enn på rema 1000. 

Anonymkode: 74412...ca8

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvilket apotek da? 

Hi

Skrevet

Hvilket apotek da? 

Hi

Apotekhjem nå.

I fysiske apotek var det Apotek 1, men de avsluttet vel samarbeidet?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Apotekhjem nå.

I fysiske apotek var det Apotek 1, men de avsluttet vel samarbeidet?

Ja, apotek 1 sluttet i Trumf desverre. Visste ikke at apotekhjem var i Trumf.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

det har jo nettopp blitt lansert da, det er faktisk noe mannen min har jobbet med 

man kan bruke det flere steder enn på rema 1000. 

Men Spenn er jo ikke nylig lansert, det er bare meg som ikke har hørt om det før. Utenom at man kan bruke bonusen flere steder, så kan jeg ikke se noen fordeler for rema 1000 kundene. med dette.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Men Spenn er jo ikke nylig lansert, det er bare meg som ikke har hørt om det før. Utenom at man kan bruke bonusen flere steder, så kan jeg ikke se noen fordeler for rema 1000 kundene. med dette.

Hi

Tja ser du fordelen med Trumf så blir jo dette det samme. 

Skrevet

Hi

jeg tror jeg vet litt bedre enn deg hva min mann jobber med og det var lansering fest i går 

rema 1000 kom ut med det litt tidligere enn det dem skulle og fikk beskjed om å fjerne det med en gang ellers så fikk dem sparken 

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

jeg tror jeg vet litt bedre enn deg hva min mann jobber med og det var lansering fest i går 

rema 1000 kom ut med det litt tidligere enn det dem skulle og fikk beskjed om å fjerne det med en gang ellers så fikk dem sparken 

Lanseringen var jo for at Rema gikk inn i Spenn. Spenn som egen app har allerede eksistert i flere år. 

Skrevet
TheWitch skrev (26 minutter siden):

Trumf kan du ta ut som penger, det kan du vel ikke med spenn?

Jeg storhandler den dagen i måneden det er trippeltrumf og sparer mange tusen kr i året. Så overfører jeg pengene til min vanlige konto før jul og bruker pengene på julegaver.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Spenn ble lansert i 2024. Rema1000 tok den i bruk i går. Skulle de sparke Rema da eller?

Anonymkode: e2748...3f0

Skrevet
TheWitch skrev (8 timer siden):

Tja, men nå så er jo ikke 100 kroner 100 kroner lenger, men kanskje 100 spond etter hva og hvor man har handlet.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Trumf kan du ta ut som penger, det kan du vel ikke med spenn?

Jeg storhandler den dagen i måneden det er trippeltrumf og sparer mange tusen kr i året. Så overfører jeg pengene til min vanlige konto før jul og bruker pengene på julegaver.

Nettopp!  Det gjør jeg også.  Med jevne mellomrom går jeg inn på Trumf og overfører pengene til bankkontoen min, enten til sparekonto eller brukskonto alt etter hva som passer best.  Dette Spenn-greiene synes jeg høres ganske slitsomt ut.   Minner meg på at det er lenge siden jeg har vært inne og sjekket Rema-appen nå.

Anonymkode: 10091...8eb

Skrevet

Spenn er rotete og innviklet. Jeg har nesten 3000 spenn, men forstår ikke hvordan jeg får brukt dem. Det er jo sikkert fordi jeg har så lite, men likevel. Trumf er mye enklere og REMA sitt bonussystem syntes jeg var kjekt. 

Anonymkode: 94f37...efd

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Spenn er rotete og innviklet. Jeg har nesten 3000 spenn, men forstår ikke hvordan jeg får brukt dem. Det er jo sikkert fordi jeg har så lite, men likevel. Trumf er mye enklere og REMA sitt bonussystem syntes jeg var kjekt. 

Anonymkode: 94f37...efd

Var det jeg gikk inn igjen i tråden for å spørre om, hvordan bruker man disse "spenna"?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Var det jeg gikk inn igjen i tråden for å spørre om, hvordan bruker man disse "spenna"?

Spenn brukes i praksis ved at du aktiverer og bruker bonusen direkte i appen når du handler hos samarbeidspartnere. Det gir deg ganske god fleksibilitet, fordi du kan velge når og hvor du vil bruke oppspart bonus, i stedet for at det alltid trekkes automatisk.

Sammenlignet med andre systemer som Trumf, som ofte er mer automatisk og låst til én kjede, gir Spenn litt mer frihet siden det kan brukes flere steder og styres mer aktivt av deg selv.

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Spenn brukes i praksis ved at du aktiverer og bruker bonusen direkte i appen når du handler hos samarbeidspartnere. Det gir deg ganske god fleksibilitet, fordi du kan velge når og hvor du vil bruke oppspart bonus, i stedet for at det alltid trekkes automatisk.

Sammenlignet med andre systemer som Trumf, som ofte er mer automatisk og låst til én kjede, gir Spenn litt mer frihet siden det kan brukes flere steder og styres mer aktivt av deg selv.

Trumf er da ikke låst til en kjede, du velger om bonusen skal trekkes fra ved neste handel i hvilken som helst av stedene du samler bonus, eller får pengene overført til konto.

Jeg har alltid valgt å få pengene overført til konto.

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Trumf er da ikke låst til en kjede, du velger om bonusen skal trekkes fra ved neste handel i hvilken som helst av stedene du samler bonus, eller får pengene overført til konto.

Jeg har alltid valgt å få pengene overført til konto.

Du har rett i at Trumf ikke er helt låst til én løsning, og at man kan velge utbetaling til konto – det gjør det mer fleksibelt enn jeg fikk det til å høres ut som.

Poenget mitt var egentlig mer at Spenn er bygget for å samle og bruke bonus på tvers av flere aktører i én og samme løsning, mens Trumf i større grad er knyttet til én kjede og deres system (selv om man kan velge utbetaling der også).

Så forskjellen ligger kanskje mer i hvordan det er strukturert og brukt i praksis, enn i selve muligheten til å få ut pengene.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Du har rett i at Trumf ikke er helt låst til én løsning, og at man kan velge utbetaling til konto – det gjør det mer fleksibelt enn jeg fikk det til å høres ut som.

Poenget mitt var egentlig mer at Spenn er bygget for å samle og bruke bonus på tvers av flere aktører i én og samme løsning, mens Trumf i større grad er knyttet til én kjede og deres system (selv om man kan velge utbetaling der også).

Så forskjellen ligger kanskje mer i hvordan det er strukturert og brukt i praksis, enn i selve muligheten til å få ut pengene.

Men trumf er jo ikke kun knyttet til en kjede.  I tillegg til de som hører under norgeskjeden, så får man og trumf på Esso, ,Mester grønn, Norli,  Fjordkraft, og 250 nettbutikker. 

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Det er Trumf også, og de har veldig mange flere butikker knyttet til seg enn Spenn har.

Skrevet
TheWitch skrev (På 9.6.2026 den 11.37):

Trumf kan du få ført over på konto

Anonymkode: 5b6fa...555

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det er Trumf også, og de har veldig mange flere butikker knyttet til seg enn Spenn har.

per nå ja, trunf hadde ogås bare noen få i starten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...