Anonym bruker Skrevet 8. juni #1 Skrevet 8. juni Hei, Jeg lurer på hva dere ville ha gjort. Ville dere fjernet en person som er død fra vennelisten på FB og hvorfor/hvorfor ikke eventuelt? Personlig, synes jeg det er kaldt å gjøre noe slik. Ser at flere søskenbarn og familiemedlemmer av vedkommende har fjernet en jeg er glad i og som er død. Jeg blir lei meg når jeg ser det. Anonymkode: 3d3ac...ed8
Anonym bruker Skrevet 8. juni #2 Skrevet 8. juni Jeg har ikke gjort det. Men hva andre gjør er helt opp till de, tenker ikke noe dårlig om de gjør det. Anonymkode: 722ee...f40
TheWitch Skrevet 8. juni #3 Skrevet 8. juni Både og. Om det opprettes som en minneside så er det greit å beholde. Men har sett eksempel på at folk som ikke viste at personen var død legger ut bursdagshilsner. Hvordan stiller pårørende seg til det?
Iiiiik Skrevet 8. juni #4 Skrevet 8. juni TheWitch skrev (23 minutter siden): Både og. Om det opprettes som en minneside så er det greit å beholde. Men har sett eksempel på at folk som ikke viste at personen var død legger ut bursdagshilsner. Hvordan stiller pårørende seg til det? En liten avsporing her, men hva gjør man når avdøde personer ønskes gratulerer med dagen med fanfare og jubel? En av mine venninner tok livet sitt for ti år siden, og fortsatt gratuleres hun med dagen. Jeg har sendt mld til noen av dem og informert om at hun er død. Tanker fra noen her inne?
Anonym bruker Skrevet 8. juni #5 Skrevet 8. juni Iiiiik skrev (8 minutter siden): En liten avsporing her, men hva gjør man når avdøde personer ønskes gratulerer med dagen med fanfare og jubel? En av mine venninner tok livet sitt for ti år siden, og fortsatt gratuleres hun med dagen. Jeg har sendt mld til noen av dem og informert om at hun er død. Tanker fra noen her inne? Synes du skal fortsette å gjøre det. Facebook kunne gjerne gjort det mye mer synlig at det er Minne- facebookprofiler Anonymkode: 64612...f3f
Anonym bruker Skrevet 8. juni #6 Skrevet 8. juni Iiiiik skrev (40 minutter siden): En liten avsporing her, men hva gjør man når avdøde personer ønskes gratulerer med dagen med fanfare og jubel? En av mine venninner tok livet sitt for ti år siden, og fortsatt gratuleres hun med dagen. Jeg har sendt mld til noen av dem og informert om at hun er død. Tanker fra noen her inne? Det beste hadde jo vært om de pårørende fikk ansvar for kontoen for da kan man vel sette det opp som en minneside i stede for og eventuelt skjule bursdag. Man kan få tilgang på ulike måter mener jeg, men det enkleste er jo om personen på forhånd har satt hvem som skal ta over eierskap av profilen om noe skjer. Anonymkode: 982ff...4e4
Anonym bruker Skrevet 8. juni #7 Skrevet 8. juni TheWitch skrev (1 time siden): Både og. Om det opprettes som en minneside så er det greit å beholde. Men har sett eksempel på at folk som ikke viste at personen var død legger ut bursdagshilsner. Hvordan stiller pårørende seg til det? Hvordan ser man om det er en minneside? Anonymkode: 722ee...f40
Anonym bruker Skrevet 8. juni #8 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hvordan ser man om det er en Minneside Anonymkode: 722ee...f40 Det står Anne Hansens Minnekonto. Anonymkode: cdab4...db4
Anonym bruker Skrevet 8. juni #9 Skrevet 8. juni Facebook Hjelpesenter for minnekontoer Anonymkode: cdab4...db4
Anonym bruker Skrevet 8. juni #10 Skrevet 8. juni Iiiiik skrev (2 timer siden): En liten avsporing her, men hva gjør man når avdøde personer ønskes gratulerer med dagen med fanfare og jubel? En av mine venninner tok livet sitt for ti år siden, og fortsatt gratuleres hun med dagen. Jeg har sendt mld til noen av dem og informert om at hun er død. Tanker fra noen her inne? Du må gi beskjed til facebook Anonymkode: a8907...4ea
Anonym bruker Skrevet 8. juni #11 Skrevet 8. juni Fjerner de som er døde. Facebook er et sosialt medium. Døde kan ikke være sosiale Anonymkode: 333d5...ab1
Anonym bruker Skrevet 8. juni #12 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Du må gi beskjed til facebook Anonymkode: a8907...4ea Det synes jeg ikke du skal gjøre. Om familien har valgt å la profilen stå som vanlig profil så tror jeg ikke de ville satt pris på at noen kontaktet Facebook slik at den ble endret, stengt eller slettet. Du kan gi beskjed til familien om at flere gratulerer slik at de eventuelt kan endre siden selv eller gi beskjed til de som gratulerer. Jeg beholder de som er døde. Vi har opplevd mye sammen og der ligger bilder av opplevelser, der er samtaler og gode minner. Anonymkode: 3cbe7...518
Anonym bruker Skrevet 8. juni #13 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Du må gi beskjed til facebook Anonymkode: a8907...4ea Nei, det skal man ikke blande seg i. Anonymkode: 722ee...f40
Iiiiik Skrevet 8. juni #14 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (5 timer siden): Du må gi beskjed til facebook Anonymkode: a8907...4ea Det kunne jeg gjort hvis jeg var hennes pårørende. Hun hadde imidlertid både kjæreste, foreldre i live og en bror. Når de har valgt å la siden være aktiv, så respekterer jeg selvfølgelig det.
Iiiiik Skrevet 8. juni #15 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (7 timer siden): Det beste hadde jo vært om de pårørende fikk ansvar for kontoen for da kan man vel sette det opp som en minneside i stede for og eventuelt skjule bursdag. Man kan få tilgang på ulike måter mener jeg, men det enkleste er jo om personen på forhånd har satt hvem som skal ta over eierskap av profilen om noe skjer. Anonymkode: 982ff...4e4 Gjør man det? Siden min venninne tok livet sitt, kunne hun jo planlagt på en måte som få av oss andre kan. Jeg har fremtidsfullmakt for min mor, men ingenting om sosiale kontoer i den. Har sagt til mann og barn at jeg er registrert som organdonor, at jeg vil kremeres og at jeg egentlig ikke ønsker en grav. Blir vel en fremtidsfullmakt en gang for meg også, får vel vurdere om den også skal omfatte sosiale kontoer.
TheWitch Skrevet 8. juni #16 Skrevet 8. juni Iiiiik skrev (44 minutter siden): Gjør man det? Siden min venninne tok livet sitt, kunne hun jo planlagt på en måte som få av oss andre kan. Jeg har fremtidsfullmakt for min mor, men ingenting om sosiale kontoer i den. Har sagt til mann og barn at jeg er registrert som organdonor, at jeg vil kremeres og at jeg egentlig ikke ønsker en grav. Blir vel en fremtidsfullmakt en gang for meg også, får vel vurdere om den også skal omfatte sosiale kontoer. Her er en oppskrift for Instagram og Facebook:
Anonym bruker Skrevet 9. juni #17 Skrevet 9. juni Innlegget mitt handler ikke om hvordan man skal slette kontoen. Les gjerne spørsmålet mitt på ny, den handler om andre som sletter avdøde på FB. Anonymkode: 3d3ac...ed8
TheWitch Skrevet 9. juni #18 Skrevet 9. juni Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Innlegget mitt handler ikke om hvordan man skal slette kontoen. Les gjerne spørsmålet mitt på ny, den handler om andre som sletter avdøde på FB. Anonymkode: 3d3ac...ed8 Jeg svarte på det lenger oppe, men sendte en oppskrift siden man det ble spurt om hvordan.
Anonym bruker Skrevet 9. juni #19 Skrevet 9. juni Anonym bruker skrev (21 timer siden): Hei, Jeg lurer på hva dere ville ha gjort. Ville dere fjernet en person som er død fra vennelisten på FB og hvorfor/hvorfor ikke eventuelt? Personlig, synes jeg det er kaldt å gjøre noe slik. Ser at flere søskenbarn og familiemedlemmer av vedkommende har fjernet en jeg er glad i og som er død. Jeg blir lei meg når jeg ser det. Anonymkode: 3d3ac...ed8 Jeg har et familiemedlem og en god venn som er død. Jeg vil ikke fjerne de. Er inne å ser ofte fordi jeg finner en liten en trøst i det. Eneste som er dumt er at de fortsatt får bursdagshilsner og at folk ikke vet de er døde. Anonymkode: 08736...ea7
Anonym bruker Skrevet 9. juni #20 Skrevet 9. juni hvorfor blir du lei deg for det, det er jo ikke som at den døde personen kommer til å legge ut noe eller sende mld det er også veldig vanelig og slette kontoen til den døde så det er godt mulig den er slettet å det ser man ikke før man går inn på kontoen Anonymkode: bbaf7...1bd
Anonym bruker Skrevet 9. juni #21 Skrevet 9. juni Jeg gir opp. Selv etter at jeg har presisert hva jeg spør om, fortsetter flere å diskutere slettede kontoer og andre ting som ikke er tema. Da blir det vanskelig å ha en meningsfull diskusjon. Anonymkode: 3d3ac...ed8
Anonym bruker Skrevet 9. juni #22 Skrevet 9. juni Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg gir opp. Selv etter at jeg har presisert hva jeg spør om, fortsetter flere å diskutere slettede kontoer og andre ting som ikke er tema. Da blir det vanskelig å ha en meningsfull diskusjon. Anonymkode: 3d3ac...ed8 Hvorfor det? Anonymkode: 84d2e...ab5
Anonym bruker Skrevet 9. juni #23 Skrevet 9. juni Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg gir opp. Selv etter at jeg har presisert hva jeg spør om, fortsetter flere å diskutere slettede kontoer og andre ting som ikke er tema. Da blir det vanskelig å ha en meningsfull diskusjon. Anonymkode: 3d3ac...ed8 Strengt tatt så deltar jo ikke du i diskusjonen i det hele tatt, kan ikke se at du har respondert på et eneste innlegg bortsett fra å klage på hva folk svarer. Anonymkode: 722ee...f40
Anonym bruker Skrevet 9. juni #24 Skrevet 9. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg gir opp. Selv etter at jeg har presisert hva jeg spør om, fortsetter flere å diskutere slettede kontoer og andre ting som ikke er tema. Da blir det vanskelig å ha en meningsfull diskusjon. Anonymkode: 3d3ac...ed8 Helt utrolig at folk ikke forstår ja. Anonymkode: 08736...ea7
TheWitch Skrevet 9. juni #25 Skrevet 9. juni Men hvorfor synes du det er kaldt å slette en person som er død? Denne personen bryr seg ikke lenger og det må være greit om folk ikke ønsker at minne om bursdag skal dukke opp hvert år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå