Anonym bruker Skrevet 13 timer siden #1 Skrevet 13 timer siden Vi bor i rekkehus, og alle boenhetene har en liten hageflekk foran ved inngangene. Disse hageflekkene er enten delt med et gjerde, eller en hekk. Jeg bruker mye tid (og penger) for at vår skal se fin ut. Masse blomster, busker, velstelt plen og så videre. Så var det dette med plenen og bedene. Luker ugress, og prøver å fjerne alt av blant annet løvetann. Vår nabo som har plen rett inntil vår steller ikke hagen sin. Per nå har de mer løvetann enn gress. Dette gjør selvfølgelig at frø blåser over til oss, og vi får et mye større problem med løvetann enn hva vil ellers ville hatt. Kjenner det irriterer meg veldig. Hadde dere blitt irritert av det? Og jo, de har gressklipper, og de er friske så det er ikke det det går på Anonymkode: 0c9b6...3f2
MissSaigon Skrevet 12 timer siden #2 Skrevet 12 timer siden Hadde kanskje irritert meg i det stille, men aldri sagt noe. Det er en del av pakken når man lever så tett på andre.
Anonym bruker Skrevet 12 timer siden #3 Skrevet 12 timer siden MissSaigon skrev (8 minutter siden): Hadde kanskje irritert meg i det stille, men aldri sagt noe. Det er en del av pakken når man lever så tett på andre. Nei, jeg sier selvfølgelig ikke noe, det er deres hage og valg. Syns det likevel er irriterende Anonymkode: 0c9b6...3f2
Anonym bruker Skrevet 12 timer siden #4 Skrevet 12 timer siden Men selv om jeg ikke sier noe har jeg vurdert å lære barna der å lage blomsterkrans av løvetannen slik at de blir plukket før de blir masse frø som flyr over alt 😜 HI Anonymkode: 0c9b6...3f2
Anonym bruker Skrevet 12 timer siden #5 Skrevet 12 timer siden Jeg hadde kanskje irritert meg litt i det skjulte, men ikke giddet bruke mye negativ energi på det Det er positive og negative sider ved alt, også det å bo tett på naboene. Anonymkode: 0e642...0f9
Anonym bruker Skrevet 12 timer siden #6 Skrevet 12 timer siden Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Vi bor i rekkehus, og alle boenhetene har en liten hageflekk foran ved inngangene. Disse hageflekkene er enten delt med et gjerde, eller en hekk. Jeg bruker mye tid (og penger) for at vår skal se fin ut. Masse blomster, busker, velstelt plen og så videre. Så var det dette med plenen og bedene. Luker ugress, og prøver å fjerne alt av blant annet løvetann. Vår nabo som har plen rett inntil vår steller ikke hagen sin. Per nå har de mer løvetann enn gress. Dette gjør selvfølgelig at frø blåser over til oss, og vi får et mye større problem med løvetann enn hva vil ellers ville hatt. Kjenner det irriterer meg veldig. Hadde dere blitt irritert av det? Og jo, de har gressklipper, og de er friske så det er ikke det det går på Anonymkode: 0c9b6...3f2 Løvetann liker vi og insektene, så det er helt topp! Anonymkode: 19669...557
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 12 timer siden #7 Skrevet 12 timer siden Du må nesten bestemme selv. Er det virkelig noe du vil bruke energi på? Hva gir det deg?
Anonym bruker Skrevet 11 timer siden #8 Skrevet 11 timer siden Det er jo mange årsaker til at man ikke har slått og luket på hageflekken sin. En av dem kan være at de ønsker å legge til rette for bier og andre insekt. Man ønsker gjerne at folk f.eks. ikke klipper plenen før tidligst i juni for å gi bedre vilkår for insektene. Det kan være de ikke har kapasitet av diverse årsaker og det kan være at de ikke gidder. Jeg har to bekjente som bor i hver sin del av landet, men som opplevde neste det sammen. I begge tilfeller ble den ene partneren alvorlig kronisk syk eller ble permanent skadet. Den andre var veldig engasjert frivillig (f.eks. som trener i den lokale idrettsklubben). Når den ene parten ble syk og (nesten) ikke kunne bidra ble det merarbeid for den andre. Både i form av å ta over alle den andres oppgaver, men også i tid som gikk vekk i å hjelpe partnere. Det var dermed en del ting den andre partneren ikke rakk. Der i blant hagen. Den prioriterte f.eks. i stedet å fortsette med frivillighetene. På den ene plassen stilte naboene opp og fikset. På den andre plassen klaget de høylytt og viste tydelig sin misnøye. Nå sier jeg ikke at folk skal fikse naboene sin hage (i alle fall ikke uten å snakke med dem). Men når jeg ser slike prioriteringen - f.eks hager som hadde trengt arbeid så tenker jeg at det er en grunn til det og dermed irriterer jeg meg ikke. Anonymkode: 4aefe...c9a
junimamma81 Skrevet 11 timer siden #9 Skrevet 11 timer siden Jeg er den med Hagen full av løvetann. Her har det vært mye regn gjennom hele mai, og har derfor ikke klipt gresset. Er også opptatt med å følge opp barn på aktiviteter og når vi kommer hjem fra disse, er det for sent å klippe, da det ligger småbarn og sover i nabohusene. Men skal ta en del nå i helga, da jeg endelig har en helg uten planer. Men fint for insektene😊
Anonym bruker Skrevet 10 timer siden #10 Skrevet 10 timer siden Du kan jo nevne det til naboen om det med løvetann, det er jo ikke sikkert at dem tenker noe på det Men det er også viktig å ha i bakhodet at det er mange som ser friske å raske ut uten å faktisk være det Anonymkode: 101d2...06e
Rhapsody in blue Skrevet 8 timer siden #11 Skrevet 8 timer siden Du kan jo spørre dem om det er jorden at du plukker toppene før de frør seg?
Himmel og hav Skrevet 7 timer siden #12 Skrevet 7 timer siden Du kan jo spørre om det er ok at du klipper plenen for dem? Du hadde ikke fått klippe min. Hos meg blomstrer løvetann og alt annet som kunne finne på å dukke opp i plenen. Gress er monokultur og gir ikke livsgrunnlag for noen insekter. Markblomster, derimot, er bra. Hva naboene gjør i sin hage blåser jeg i. Det kan godt tenkes at de irriterer seg over at min plen har løvetann, legeveronika, prestekrage, blåklokker, ryllik og en del annet, men det tar jeg i så fall helt med ro. Om naboene hadde bedt meg om å luke for at de selv skal få strøken plen så hadde jeg humret for meg selv. Vi klipper gresset rundt alt som blomstrer og har en hage med masse insekter.
Anonym bruker Skrevet 6 timer siden #13 Skrevet 6 timer siden Anonym bruker skrev (6 timer siden): Vi bor i rekkehus, og alle boenhetene har en liten hageflekk foran ved inngangene. Disse hageflekkene er enten delt med et gjerde, eller en hekk. Jeg bruker mye tid (og penger) for at vår skal se fin ut. Masse blomster, busker, velstelt plen og så videre. Så var det dette med plenen og bedene. Luker ugress, og prøver å fjerne alt av blant annet løvetann. Vår nabo som har plen rett inntil vår steller ikke hagen sin. Per nå har de mer løvetann enn gress. Dette gjør selvfølgelig at frø blåser over til oss, og vi får et mye større problem med løvetann enn hva vil ellers ville hatt. Kjenner det irriterer meg veldig. Hadde dere blitt irritert av det? Og jo, de har gressklipper, og de er friske så det er ikke det det går på Anonymkode: 0c9b6...3f2 Jeg gidder heller ikke stelle i hagen. Jeg driter å hva naboene sier om det. Det er mitt valg. Men de bryr seg ikke da. Anonymkode: 5fd75...8c5
Anonym bruker Skrevet 3 timer siden #14 Skrevet 3 timer siden Hva gjør det om du får løvetann i plenen? De er jo pene 🌼 Anonymkode: 22b5e...5b2
Anonym bruker Skrevet 2 timer siden #15 Skrevet 2 timer siden Samme som gaten her. Vi gjør ikke annet enn å klippe gress og luke det verste altså. Men ser alle utlendingene i gaten her, gjør 0 i hagen sin. Ingenting. Gresset er lårhøyt omtrent. De er bare inne. Irriterer mer ikke. Men legger merke til det. Anonymkode: 64f39...0fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå