Gå til innhold

Begynnende overgangsalder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 42 år dette året, vet det er tidlig. Men mor og søster var og tidlig. Svetter ekstremt nattestid, men det verste et det ustabile humøret og psyken. Kan plutselig bli veldig langt nede. Kan det være symptom på overgangsalder?

Anonymkode: 67fa0...f45

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Er 42 år dette året, vet det er tidlig. Men mor og søster var og tidlig. Svetter ekstremt nattestid, men det verste et det ustabile humøret og psyken. Kan plutselig bli veldig langt nede. Kan det være symptom på overgangsalder?

Tok celleprøve i fjor og fikk ho til å sjekke antall egg som var igjen og ho ble overraska over at det var så lite igjen. Har hormonspiral så kan ikke følge med i forhold til mens. HI

Skrevet

Ja, det kan absolutt være overgangsalderen.

Men om du allerede har hormonspiral skal det hjelpe på symptomene, mange leger anbefaler å ha spiral gjennom overgangsalderen. 

Men snakk med legen din, nattesvette er et symptom som bør undersøkes, for det kan være andre mer alvorlige ting også. 

Anonymkode: cc4df...b7f

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Tok celleprøve i fjor og fikk ho til å sjekke antall egg som var igjen og ho ble overraska over at det var så lite igjen. Har hormonspiral så kan ikke følge med i forhold til mens. HI

Jeg startet når jeg var 45. Har startet med Estrogel ved siden av hormonspiral og har fått ett nytt liv. 

Anonymkode: 2eeb3...4e5

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Absolutt. Hvis du ikke har andre sykdommer så er det jo ikke noe å lure på. Perimenopause. 
Startet i samme alder hos meg.

Anonymkode: e8db5...b4d

Skrevet

Samme her, er 44 og har nå flere netter per uke med nattesvette. Også mer labil i humør og har fått kraftigere/hyppigere migrene enn jeg pleier. Menstruasjon fortsatt men ustabil og varierer veldig, kan plutselig ha kun 1 dag med blødning etc. Vet ikke hvor lenge jeg orker dette uten østrogen😅

Anonymkode: c1581...79e

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Ja, høres slik ut

Anonymkode: 7f9df...3f9

Skrevet

Jeg begynte da jeg var 36.  Ikke uvanlig. Har vært litt til og fra. Er 42 nå, syns psyken er verst. Føler meg helt flat, men sur. Sukk.  Hadde noen uker med nattesvette. Så forsvant det plutselig. Mensen ble borte noen mnd, men plutselig fikk jeg det hver 3. Uke. Nå plutselig hver 4. Uke igjen. 

Anonymkode: 33eb3...519

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...