Anonym bruker Skrevet 2. juni #1 Skrevet 2. juni Jeg har en datter på 11,5 år som det siste året har blitt veldig blyg. Hun er alene på badet og går aldri naken eller lettkledd for å hente noe feks (hvis hun har glemt sokker på badet liksom). Dette er helt naturlig tenker jeg, og har ikke tenkt noe over det. Ved et uhell (fordi jeg nok kom litt stille på, jeg banket på døren i det jeg gikk inn, men ventet ikke) har jeg nå gått på henne naken i senga ved to anledninger. Hun ligger uten dyne eller bamser, de er på gulvet, og så er hun på senga alene. Jeg «mistenker» at hun driver og finner ut av seg selv? Dette er mitt eldste barn, og jeg føler meg kanskje litt «tatt på senga» av at det skjer alt nå.. hva slags erfaringer har dere andre? Når begynner de med slikt? Kan jo legge til at hun ikke fått mensen, så jeg har ikke tenkt at hun var i puberteten. Anonymkode: 63c9e...ea8
Anonym bruker Skrevet 2. juni #2 Skrevet 2. juni Bare for å ha understreket det; jeg tenker det er helt naturlig og fint, ikke noe galt i det hun gjør, jeg er bare ute etter andres erfaringer😅 Anonymkode: 63c9e...ea8
Anonym bruker Skrevet 2. juni #3 Skrevet 2. juni Det er bare å holde seg unna rommene deres. De trenger privatliv. Ikke bank på og så gå rett inn etterpå. Anonymkode: 9cacc...cce
Anonym bruker Skrevet 2. juni #4 Skrevet 2. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er bare å holde seg unna rommene deres. De trenger privatliv. Ikke bank på og så gå rett inn etterpå. Anonymkode: 9cacc...cce Jeg har aldri ment annet. Bare var ikke forberedt på at det var begynt allerede nå. Har du svar på spørsmålet jeg lurer på? Anonymkode: 63c9e...ea8
Anonym bruker Skrevet 2. juni #5 Skrevet 2. juni Jeg tenker at man skal være varsom med å dele beskrivelser av eget barns seksualitet på nett, også som anonym, og jeg blir usikker på hva du egentlig lurer på. Vil du ha erfaringsbaserte svar på når barns seksualitet utvikles? Er du bekymret for at hun er utsatt for f.eks. overgrep? Hvis ikke syns jeg du skal ta til etterretning at hun ønsker privatliv, og la det bli med det. Anonymkode: 55fe2...437
Anonym bruker Skrevet 2. juni #6 Skrevet 2. juni Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jeg tenker at man skal være varsom med å dele beskrivelser av eget barns seksualitet på nett, også som anonym, og jeg blir usikker på hva du egentlig lurer på. Vil du ha erfaringsbaserte svar på når barns seksualitet utvikles? Er du bekymret for at hun er utsatt for f.eks. overgrep? Hvis ikke syns jeg du skal ta til etterretning at hun ønsker privatliv, og la det bli med det. Anonymkode: 55fe2...437 Neimen altså herlighet. Snakk om å gjøre det større enn det er. Jeg lurte bare på når andre foreldre oppdaget at barna deres er kommet i den fasen at de utforsker seg selv. Anonymkode: 63c9e...ea8
Anonym bruker Skrevet 2. juni #7 Skrevet 2. juni Jeg syns dette er en ubehagelig tråd. Hvorfor lærte du ikke første gang du braste inn på rommet? Og hvorfor er du så opptatt av dette? Det er ikke noe du trenger å ha en formening om, la jenta utvikle seg i sitt tempo. Anonymkode: ec29d...dd2
Anonym bruker Skrevet 2. juni #8 Skrevet 2. juni Jeg banker alltid på før jeg går inn, av respekt for hennes privatliv. Resten ofrer jeg ikke en tanke. Det er hennes private greier og ikke noe jeg bryr meg med. Anonymkode: e0609...89c
Anonym bruker Skrevet 3. juni #9 Skrevet 3. juni Jeg begynte å utforske egen kropp i barnehagen, tror det er helt vanlig. Når barnet mitt begynte vet jeg ikke Anonymkode: 5b436...dbb
Anonym bruker Skrevet 3. juni #10 Skrevet 3. juni Anonym bruker skrev (12 timer siden): Neimen altså herlighet. Snakk om å gjøre det større enn det er. Jeg lurte bare på når andre foreldre oppdaget at barna deres er kommet i den fasen at de utforsker seg selv. Anonymkode: 63c9e...ea8 Hvorfor lurer du på det? Syns du at det er en diskusjon man bør ta på et foreldreforum? Jeg er redd for at det tiltrekker seg klientell man ikke ønsker her inne. La jenta få fred, respekter hennes lukkede dør og vær åpen om/når hun kommer med spørsmål. Anonymkode: 9ec3e...226
J_29 Skrevet 3. juni #11 Skrevet 3. juni Anonym bruker skrev (15 timer siden): Jeg har en datter på 11,5 år som det siste året har blitt veldig blyg. Hun er alene på badet og går aldri naken eller lettkledd for å hente noe feks (hvis hun har glemt sokker på badet liksom). Dette er helt naturlig tenker jeg, og har ikke tenkt noe over det. Ved et uhell (fordi jeg nok kom litt stille på, jeg banket på døren i det jeg gikk inn, men ventet ikke) har jeg nå gått på henne naken i senga ved to anledninger. Hun ligger uten dyne eller bamser, de er på gulvet, og så er hun på senga alene. Jeg «mistenker» at hun driver og finner ut av seg selv? Dette er mitt eldste barn, og jeg føler meg kanskje litt «tatt på senga» av at det skjer alt nå.. hva slags erfaringer har dere andre? Når begynner de med slikt? Kan jo legge til at hun ikke fått mensen, så jeg har ikke tenkt at hun var i puberteten. Anonymkode: 63c9e...ea8 Tenker også som ei over her at du burde være forsiktig å skrive om henne og det hun måtte holde på med, tenker det er mange griser her ute som kan lese dette. Det er absolutt helt normalt utforske seg selv. Snakker av min egen erfaring. Har to barn (10 og 17) selv om ville ikke brukt en kalori å tenkt på dette. La de styre å holde på.
J_29 Skrevet 3. juni #12 Skrevet 3. juni Jeg er litt sånn at jeg ikke vil tenke på hva mine barn gjør der. 🙉 Temaet er veldig intimt.
Anonym bruker Skrevet 3. juni #13 Skrevet 3. juni Anonym bruker skrev (16 timer siden): Jeg tenker at man skal være varsom med å dele beskrivelser av eget barns seksualitet på nett, også som anonym, og jeg blir usikker på hva du egentlig lurer på. Vil du ha erfaringsbaserte svar på når barns seksualitet utvikles? Er du bekymret for at hun er utsatt for f.eks. overgrep? Hvis ikke syns jeg du skal ta til etterretning at hun ønsker privatliv, og la det bli med det. Anonymkode: 55fe2...437 Enig. Alle skjønner at unger vokser til, og at de trenger mer alenetid etter hvert som de blir eldre. Å følge med på. og spekulere rundt dette, er helt unødvendig, så lenge det ikke er gutter inne i bildet. Slike innlegg hvor en spør om andres erfaring osv kan veldig gjerne være utspekulerte og ekle. Ingen burde trenge info om andres erfaring rundt dette, så lenge en selv er voksen, i hodet. Anonymkode: 585f3...720
Anonym bruker Skrevet 3. juni #14 Skrevet 3. juni Jeg selv fikk mensen som 9 åring så at det kan skje om ikke lenge med datteren er meget sannsynlig. Utforsking av kropp skjer i forskjellige former i alle alders trinn. Så legg bind tilgjengelig, vurder å pakk en diskré pose med bind og evt truse i sekken. Så om det skjer på skolen så vet hun at hun er hjulpen Anonymkode: b85b9...689
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå