Gå til innhold

Bare meg som ikke dreper edderkopp?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Får sikkert et hav med kritikk (helt greit😂), men nei, jeg dreper ikke edderkopper heller. Er ekstremt dyrekjær og idag skulle jeg ta kostebrettet forsiktig å hive den ut. Istedenfor måtte den bøte med livet. Bare meg som er så "idiot"? Jeg kjenner ingen. 

Anonymkode: 5a5a7...093

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler alle er som deg. Jeg får i hvert fall kritikk for å drepe dem. Men jeg gjør det likevel, om de er kommet seg inn. Det er jo flust av dem, så en fra eller til bryr jeg meg ikke om. Jeg er også dyrekjær, vegetarianer til og med, men jeg får så angst for disse dyrene at jeg kvitter meg med dem. Jeg vet det ikke er bra, men de har vel hatt gode liv. 

Anonymkode: d6d8f...7a3

Skrevet

Jeg dreper ikke, men det er ikke fordi jeg er så dyrekjær. Jeg synes det er ekkelt med insektskvis 😅

Så jeg fanger alle små kryp, edderkopper, veps, fluer, stankelben osv og kaster de ut vinduet.

Anonymkode: 6883b...0b8

Skrevet

Ingen i vårt hus som dreper dem heller. Eneste vi dreper er mygg og flått og ved et par anledninger har vi drept noen maur. Resten fanges og slippes ut. 

Anonymkode: b8378...2b2

Skrevet

Dreper ikke edderkopper - de spiser midd og skjeggkre. Pluss at de er for store - orker ikke drepe dyr av en viss størrelse. Så er det også det lille snevet av overtro - det betyr ulykke å drepe edderkopper 😬

Anonymkode: d0a9c...b7b

Skrevet

Dreper aldri edderkopper. Eller humler og veps som forvillet seg inn.

Anonymkode: fe563...f99

Skrevet

Edderkopper er de eneste insektene jeg liker å ha i hus. De dreper alle andre insekt. 

Anonymkode: 797cb...372

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Edderkopper er de eneste insektene jeg liker å ha i hus. De dreper alle andre insekt. 

Anonymkode: 797cb...372

Ja men jeg drepte ved et uhell. Fikk seriøst vondt av den. 

Anonymkode: 5a5a7...093

Skrevet

Det er jo et liv, et lite individ med sine følelser og tanker. Jeg føler ikke det er i min rett å frata den livet, så den bæres forsiktig ut ☺️

Anonymkode: d84bf...d56

Skrevet

Jeg dreper ikke insekt. Bærer de ut ved hjelp av glass og ark. Noen edderkopper, de jeg ikke synes er skumle, lar jeg bli i huset pga de spiser andre insekter.

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Det er jo et liv, et lite individ med sine følelser og tanker. Jeg føler ikke det er i min rett å frata den livet, så den bæres forsiktig ut ☺️

Anonymkode: d84bf...d56

Gidamei. 

Anonymkode: 797cb...372

Skrevet

Jeg har lært barna dette fra de var små. Så de redder småkryp som fortvilelse seg inn. 

Vi er giganter, vi trenger ikke drepe de stakkars små krypa.  Ikke greit. 

Så her bærer vi dem ut. 😊 samme hvor lang tid det tar. 

Koselig å høre at andre tar hensyn også. 😊💗

Anonymkode: 10036...404

Skrevet

Jeg redder selv det minste kryp om jeg kan, det gir meg god samvittighet. Store edderkopper finnes bare i kjelleren, de er det umulig å gjøre annet med enn å kverke. Det gjør jeg med god samvittighet. Det er alltids en og annen som lurer seg unna, fordi de dukker opp stadig vekk. Edderkopper er de ekleste krypene som fins. Synd for dem.

Anonymkode: 61d60...78c

Skrevet

Mygg, fluer og veps finner ingen nåde hos meg. Edderkopper dreper jeg helst ikke, fordi de jo er nyttedyr. Det samme med bier og humler. 

Anonymkode: cb87e...f80

Skrevet

Dreper ikke, men bærer de ut av huset. I hånden :)

Skrevet

Jeg er og veldig dyrekjær. Virkelig. 
Jeg får vondt i meg av å drepe edderkopper. Men jeg må. Sommeren kan være en evig angst-tid for meg.  Jeg er redd når jeg går inn og ut av ytterdøren, jeg klarer ikke å sitte på verandaen, jeg unngår hytter og skur og klatrestativ og gapahuker på sommeren av frykt for edderkopper. 
jeg går ikke ut med søpla fra nå av og frem til september/oktober pga edderkopper på søppelkassene. 
Jeg har i år skjønt at jeg må prøve å søke hjelp for den ekstreme edderkoppfobien, for det er utrolig hemmende og unødvendig. 
Finner jeg noen innendørs går de rett i støvsugeren, utendørs blir de sprayet ned med permetrin. 

Anonymkode: dab04...ed3

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er og veldig dyrekjær. Virkelig. 
Jeg får vondt i meg av å drepe edderkopper. Men jeg må. Sommeren kan være en evig angst-tid for meg.  Jeg er redd når jeg går inn og ut av ytterdøren, jeg klarer ikke å sitte på verandaen, jeg unngår hytter og skur og klatrestativ og gapahuker på sommeren av frykt for edderkopper. 
jeg går ikke ut med søpla fra nå av og frem til september/oktober pga edderkopper på søppelkassene. 
Jeg har i år skjønt at jeg må prøve å søke hjelp for den ekstreme edderkoppfobien, for det er utrolig hemmende og unødvendig. 
Finner jeg noen innendørs går de rett i støvsugeren, utendørs blir de sprayet ned med permetrin. 

Anonymkode: dab04...ed3

Jeg vil ikke gjøre deg mer redd enn du allerede er, men å støvsuge de er en veldig dårlig ide.

Anonymkode: c1867...af5

Skrevet

Her tar kattene det meste 😁

Anonymkode: b7d68...a3e

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Det er jo et liv, et lite individ med sine følelser og tanker. Jeg føler ikke det er i min rett å frata den livet, så den bæres forsiktig ut ☺️

Anonymkode: d84bf...d56

Følelser og tanker? For å kunne tenke og føle må man ha en avansert hjerne. Det har ikke insekter. Den sitter stille 24/7 og venter på mat, blir irritert og spiser sine artsfrender, tror du kan være glad den ikke føler så mye. 

Anonymkode: 7bdc9...5af

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Følelser og tanker? For å kunne tenke og føle må man ha en avansert hjerne. Det har ikke insekter. Den sitter stille 24/7 og venter på mat, blir irritert og spiser sine artsfrender, tror du kan være glad den ikke føler så mye. 

Anonymkode: 7bdc9...5af

Jeg kjenner meg igjen i en del av svarene. Likevel håper jeg at svarene her inne ikke er representative for Norges befolkning. Da risikerer vi selv å bli utryddet. Noe vi forsåvidt allerede er godt i gang med.

Hvis en kan kaste et insekt ut av vinduet så er det selvsagt bedre enn å drepe, og ofte like enkelt. Mye mer bør en ikke legge i det.

Anonymkode: 61d60...78c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...