TheWitch Skrevet søndag kl 17:26 #1 Skrevet søndag kl 17:26 Jeg er spent på å se om politet selv eller noen på venstresiden kommer til å levere inn anmeldelse på denne fyren for å hengt ut både barn og foreldre på nettet? Eller gjelder det bare den andre siden? Men om venstresiden ikke gjør noe med denne saken så åpner de faktsik muligheten for at om en ung innvanvdrer begår et lovbrudd så kan hele familien bli sendt ut av landet. https://www.vg.no/nyheter/i/ArEkR3/henger-ut-nettroll-paa-sosiale-medier
Østerdølen Skrevet søndag kl 18:17 #2 Skrevet søndag kl 18:17 TheWitch skrev (46 minutter siden): Jeg er spent på å se om politet selv eller noen på venstresiden kommer til å levere inn anmeldelse på denne fyren for å hengt ut både barn og foreldre på nettet? Eller gjelder det bare den andre siden? Men om venstresiden ikke gjør noe med denne saken så åpner de faktsik muligheten for at om en ung innvanvdrer begår et lovbrudd så kan hele familien bli sendt ut av landet. https://www.vg.no/nyheter/i/ArEkR3/henger-ut-nettroll-paa-sosiale-medier Hæ! Seriøst? Hva har innvandrere med dette å gjøre? Uansett synes jeg å henge ut folk på nettet, i hvertfall når det er mindreårige er en uting/ulovlig. Og det må være rimelig flaut når det viser seg at denne personen selv har vært litt av et nettroll. Og forresten, hva forventer du at vi på venstre skal gjøre med denne saken? Det samme som dere på høyresiden gjorde når Frp rådgiveren dret seg ut?
Wicked_Witch_of_the_West Skrevet søndag kl 18:29 #3 Skrevet søndag kl 18:29 Høyresiden (som jeg tilhører) er jo som regel enda mer opptatt at lover og regler følges, så akkurat her skjønner jeg helt hvorfor du snakker om venstresiden?
Lus Skrevet søndag kl 18:38 #4 Skrevet søndag kl 18:38 Østerdølen skrev (4 minutter siden): Hæ! Seriøst? Hva har innvandrere med dette å gjøre? Uansett synes jeg å henge ut folk på nettet, i hvertfall når det er mindreårige er en uting/ulovlig. Og det må være rimelig flaut når det viser seg at denne personen selv har vært litt av et nettroll. Og forresten, hva forventer du at vi på venstre skal gjøre med denne saken? Det samme som dere på høyresiden gjorde når Frp rådgiveren dret seg ut? Det er dobbeltmoralen i den offentlige diskursen, som adresseres. Altså at fremtredende personer på venstresiden, grep det halmstrået som bildet Jon Helgheim la ut var, og begjærlig prøvde å få diskusjonen til å handle om personvern, heller enn innvandret voldskriminalitet. Når selvoppnevnte godhetsapostler som Riis-Gjertsen henger ut mindreårige for langt mindre alvorlige forseelser, så er det ingen av dem som reagerer. Heller ikke i Hemsedalsaken, for noen år siden, var det noen som løftet en finger. Og med tanke på personvernet, så var det et langt grovere overtramp. Jeg tror imidlertid den innvandringsliberale venstresiden har forregnet seg denne gangen. Nettopp fordi volden ble kringkastet slik den gjorde (av BA i utgangspunktet), har det blitt helt åpenbart hva venstresiden prøver på. Det handler ikke om personvern, men om ønsket om å få fokuset bort fra sammenhengen mellom innvandring og vold. Anki Gerhardsen har skrevet en glitrende kronikk i Aftenposten om dette. Det vi ikke snakker om når vi snakker om volden i Bergen
Østerdølen Skrevet søndag kl 18:56 #5 Skrevet søndag kl 18:56 Lus skrev (5 minutter siden): Det er dobbeltmoralen i den offentlige diskursen, som adresseres. Altså at fremtredende personer på venstresiden, grep det halmstrået som bildet Jon Helgheim la ut var, og begjærlig prøvde å få diskusjonen til å handle om personvern, heller enn innvandret voldskriminalitet. Når selvoppnevnte godhetsapostler som Riis-Gjertsen henger ut mindreårige for langt mindre alvorlige forseelser, så er det ingen av dem som reagerer. Heller ikke i Hemsedalsaken, for noen år siden, var det noen som løftet en finger. Og med tanke på personvernet, så var det et langt grovere overtramp. Jeg tror imidlertid den innvandringsliberale venstresiden har forregnet seg denne gangen. Nettopp fordi volden ble kringkastet slik den gjorde (av BA i utgangspunktet), har det blitt helt åpenbart hva venstresiden prøver på. Det handler ikke om personvern, men om ønsket om å få fokuset bort fra sammenhengen mellom innvandring og vold. Anki Gerhardsen har skrevet en glitrende kronikk i Aftenposten om dette. Det vi ikke snakker om når vi snakker om volden i Bergen Hvordan vet du at vi ikke reagerer? Ellers preges innlegget ditt av kaos, sammensurium, snev av konspirasjonstanker og det er tydelig at du er meeeeeeeeget langt ute på høyresiden. Så her melder jeg pass. Ha en strålende søndag videre.
TheWitch Skrevet søndag kl 20:07 Forfatter #6 Skrevet søndag kl 20:07 Østerdølen skrev (1 time siden): Hæ! Seriøst? Hva har innvandrere med dette å gjøre? Uansett synes jeg å henge ut folk på nettet, i hvertfall når det er mindreårige er en uting/ulovlig. Og det må være rimelig flaut når det viser seg at denne personen selv har vært litt av et nettroll. Og forresten, hva forventer du at vi på venstre skal gjøre med denne saken? Det samme som dere på høyresiden gjorde når Frp rådgiveren dret seg ut? Både MDG og SV har forsøkt å få Jon Helgheim kastet ut av stortinget for sin post på FB. Alle media har fordømt posten men ikke saken, så rett etterpå kommer VG med en artikkel som ikke stiller et eneste kritsisk spørsmål til en person som gjør det sammen men for mye mindre forbrytelser. Her burde noen i f.eks. SV eller MDG eller politet selv anmeldt han. Men neida han blir fremstilt som en helt i media.
Lus Skrevet søndag kl 20:47 #7 Skrevet søndag kl 20:47 Østerdølen skrev (1 time siden): Hvordan vet du at vi ikke reagerer? Ellers preges innlegget ditt av kaos, sammensurium, snev av konspirasjonstanker og det er tydelig at du er meeeeeeeeget langt ute på høyresiden. Så her melder jeg pass. Ha en strålende søndag videre. Vi? Jeg vet ikke om du deltar så mye i den offentlige diskursen? Representanter som Sofia Rana, Redaktøren i Klassekampen, Journalistene i BA, politiadvokat Linn Søfteland, Kamzy Gunaratnam med flere. Dette er representanter for den innvandringsliberale venstresiden. De satte straks et høylytt fokus på publiseringen, når Helgheim en kort stund la ut et usladdet bilde av voldsutøverne. En filleting i denne sammenheng. Og ingenting sammenlignet med videoen BA la ut. Sladdet eller ei. Allikevel klarer de å hekte seg mer opp i belastningen gjerningsmennene opplever, enn volden offeret ble utsatt for. Og det til tross for at det på ingen måte er sagt at publiseringen er ulovlig. Du har kanskje ikke brydd deg med å lese kronikken til Anki Gerhardsen? Den forklarer dobbeltmoralen på en bedre måte, enn jeg sikkert gjør. Og hun er på ingen måte meeeeeget langt ute til høyre, som du uttrykker det. Kanskje du skulle lese den, og eventuelt forsøke å argumentere for hva du er uenig i. Du gjør nemmlig ikke det. Argumenterer altså. Du slenger bare ut en masse tull.
Lus Skrevet søndag kl 21:01 #8 Skrevet søndag kl 21:01 TheWitch skrev (41 minutter siden): Både MDG og SV har forsøkt å få Jon Helgheim kastet ut av stortinget for sin post på FB. Alle media har fordømt posten men ikke saken, så rett etterpå kommer VG med en artikkel som ikke stiller et eneste kritsisk spørsmål til en person som gjør det sammen men for mye mindre forbrytelser. Her burde noen i f.eks. SV eller MDG eller politet selv anmeldt han. Men neida han blir fremstilt som en helt i media. Du har helt rett. Og det er så gjennomsiktig, det som foregår. De hekter seg opp i publiseringen (selv om den på ingen måte behøver å være ulovlig), kun fordi det er snakk om innvandrerungdom. Den videoen har eksponert den innvandrerdrevne ungdomsvolden, på en mer effektiv måte en alle artikler skrevet de 10 siste årene til sammen. Det er jeg overbevist om. Og det skjønner de, både SV, MDG og resten av apologetene. Så da handler det om en avledningsmanøver i bunn og grunn, når de hekter seg opp i et usladdet bilde, som lå ute en kort stund.
TheWitch Skrevet mandag kl 15:37 Forfatter #9 Skrevet mandag kl 15:37 Så at han også fikk et eget innslag på fredagens dagsnytt 18. Han fikk ikke mange vanskelige spørsmål nei, men i innslaget før som omhandlet Helgheim sitt bilde der var det problematisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå