Anonym bruker Skrevet 28. mai #1 Skrevet 28. mai Har dere noen gjerrige venner eller familie? Glemmer aldri en opplevelse vi hadde for noen år siden. Vi hadde fått låne en hytte. I området skulle det være en aktivitet og en barndomskamerat av mannen (som bor langt unna) lurte på om det var plass til dem også for barna deres skulle delta. Det var det og siden vi hadde fått låne fikk de bo sammen med oss gratis i to uker. Før de kom bestemte de seg for å utvide ferien med en uke. Da var ikke hytten tilgjengelig, men vi klarte å finne et alternativ til dem, der vi fikk store rabatter siden vi kjente litt til de som leide ut og hadde gjort dem noen tjenester tidligere. Mannens kompis synes likevel det var dyrt, men det var selvsagt ikke mulig å finne billigere siden vi hadde fått en slik rabattert pris. De var misfornøyd fordi de mente at vi burde klart å snakkes oss ned til gratis eller nesten gratis pris til dem. De synes også de som leide var griske som tok penger når de som booket var noen de kjente (vi skulle ikke bo der selv). Mannens kompis med familie var hyggelige når de var her, men lot være å bidra med noe til fellesutgifter mens vi bodde sammen. I ettertid har de gått rundt å fortalt om hvor utrolig dårlig deal vi fikk til dem... Kompisen til mannen har veldig god råd, men det viste seg at de er vant med å snakke seg til å få ting gratis. Noen andre som har noen historier om andre som er gjerrige? Anonymkode: 9307d...9bc
Anonym bruker Skrevet 28. mai #2 Skrevet 28. mai Eksen min var gjerrig. Hun hadde dårlig råd, men hun mente at hun ikke var gjerrig men sparsommelig. For en del år tilbake ville jeg gjøre noe hyggelig for oss. Så spanderte på oss et flott hotell på sørlandet fra fredag til søndag. Jeg sto også for transporten og hadde kjøpt med masse rødvin. På lørdagen bestemte vi oss for å kjøpe smågodt sammen og bare kose oss i sengen. Jeg spurte om hun kunne betale for godteriet iom at jeg ikke hadde så mye penger igjen. Hun slet med å svare ja, men hun gikk med på det. Men hun skulle velge smågodtet, jeg fikk ikke lov til å ta en "tung" hvalsjokolade fordi den ville øke prisen på smågodtet... Jeg sa ingenting, for jeg visste at det ville ødelegge resten av helga. Men her hadde jeg stått for hotell, masse vin og to gode middager, men hun kunne ikke engang la meg bestemme hvilke biter jeg skulle velge til en godtepose på knapt 100,-... Mer smålig går det ikke an å bli. Anonymkode: abd35...2cd
Anonym bruker Skrevet 28. mai #3 Skrevet 28. mai En mann i nabolaget her har vannmåler, han kobler vannslangen til utekrana hos naboen sin som ikke har vannmåler når han skal vaske bilen eller vannet i hagen 😅 Anonymkode: 88a0e...bce
Anonym bruker Skrevet 28. mai #4 Skrevet 28. mai Anonym bruker skrev (30 minutter siden): En mann i nabolaget her har vannmåler, han kobler vannslangen til utekrana hos naboen sin som ikke har vannmåler når han skal vaske bilen eller vannet i hagen 😅 Anonymkode: 88a0e...bce Og det synes naboen er helt greit? Anonymkode: abd35...2cd
Anonym bruker Skrevet 28. mai #5 Skrevet 28. mai Mannen til svigermor var en gjerrigknark. Han reiste seg faktisk i et selskap vi var bedt i hos dem for å påpeke at noen brukte for mye dopapir, og at det måtte vi tenke på alle sammen. Det var ikke rart det gikk mye dopapir. Han hadde kjøpt inn det tynneste og billigste som var å få tak i. En julaften vi skulle feire hos søster til mannen min så spurte hun om vi alle kunne bidra litt. De hadde akkurat bygd hus og økonomien var ikke på topp. Alle ble spurt om å ta med noe. Svigermor og mannen skulle ta med akevitt. Da vi setter oss til bordet sniker mannen til svigermor opp ei flaske fra en pose på gulvet, skjenker til seg selv og svigermor og gjemmer flaska igjen. Alle så det, alle visste at det var de som skulle ha med akevitt til alle. Svigermor tok affære, for hun så at vi alle stirret, men jeg tror han gråt blod da flaska gikk rundt bordet og folk skjenket av den. Han hadde ingen kvaler med å spise ribba vi hadde med, karamellpuddingen noen andre hadde laget eller drikke av ølen til vertskapet. Anonymkode: ec4b0...a48
Anonym bruker Skrevet 28. mai #6 Skrevet 28. mai 4 hours ago, Anonym bruker said: Mannen til svigermor var en gjerrigknark. Han reiste seg faktisk i et selskap vi var bedt i hos dem for å påpeke at noen brukte for mye dopapir, og at det måtte vi tenke på alle sammen. Det var ikke rart det gikk mye dopapir. Han hadde kjøpt inn det tynneste og billigste som var å få tak i. En julaften vi skulle feire hos søster til mannen min så spurte hun om vi alle kunne bidra litt. De hadde akkurat bygd hus og økonomien var ikke på topp. Alle ble spurt om å ta med noe. Svigermor og mannen skulle ta med akevitt. Da vi setter oss til bordet sniker mannen til svigermor opp ei flaske fra en pose på gulvet, skjenker til seg selv og svigermor og gjemmer flaska igjen. Alle så det, alle visste at det var de som skulle ha med akevitt til alle. Svigermor tok affære, for hun så at vi alle stirret, men jeg tror han gråt blod da flaska gikk rundt bordet og folk skjenket av den. Han hadde ingen kvaler med å spise ribba vi hadde med, karamellpuddingen noen andre hadde laget eller drikke av ølen til vertskapet. Anonymkode: ec4b0...a48 Er de gift fortsatt? Anonymkode: a661f...3e1
Anonym bruker Skrevet 28. mai #7 Skrevet 28. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Er de gift fortsatt? Anonymkode: a661f...3e1 Nei. Han døde. Anonymkode: ec4b0...a48
Anonym bruker Skrevet 28. mai #8 Skrevet 28. mai Jeg er utrolig gjerrig på tiden min. Jeg er arbeidsnarkoman og er lite sammen med venner og familie utenom de nærmeste. Det plager meg en hel del, men jeg klarer ikke endre adferd. Er nok for selvsentrert. Anonymkode: 0325a...ab5
Anonym bruker Skrevet 28. mai #9 Skrevet 28. mai 1 hour ago, Anonym bruker said: Nei. Han døde. Anonymkode: ec4b0...a48 Det er trist (selv om han hørtes ikke ut som en veldig snill mann) Anonymkode: a661f...3e1
Anonym bruker Skrevet 29. mai #10 Skrevet 29. mai Min far er gjerrig. Han tok tiden på oss i dusjen. 4 min var mere en nok tid til hårvask og alt som hører med. Om vi åpnet kjøleskapet for lenge fikk vi til snakk for det var å kaste bort strøm. Nå når vi bor for oss selv og han er på besøk så spiser han seg syk for å få i seg mest mulig. Kunne skrevet bok om alle de merkelige tingene han var gjerrig på. Anonymkode: 139c6...a2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå