Anonym bruker Skrevet 27. mai #1 Skrevet 27. mai Hadde dere flytta for å spare 5000 kroner på å bo? Det er på en annen plass enn der jeg bor nå. Anonymkode: abfd1...a06
Anonym bruker Skrevet 27. mai #2 Skrevet 27. mai 5000 i måneden? Året? Er det langt unna der du bor nå? Er det større/mindre? Blir det langt unna jobb? Venner og Familie? Anonymkode: 1417b...054
Anonym bruker Skrevet 27. mai #3 Skrevet 27. mai 5000 kroner i måneden. Ja er 2 timer unna her jeg bor nå. Er ufør og det er 2 timer unna familie men i en annen retning i Norge. Har flytta mye i livet så har ikke ett hjemsted. Har lite kontakt med familie. Anonymkode: abfd1...a06
Anonym bruker Skrevet 27. mai #4 Skrevet 27. mai Det er mindre enn der jeg bor nå. Har ingen barn. Anonymkode: abfd1...a06
Anonym bruker Skrevet 27. mai #5 Skrevet 27. mai Det hadde kommet an på hvor viktig det var for meg å kunne betale 5000 mindre hver måned. Om det å flytte hadde gitt meg en bedre eller dårligere hverdag, hva jeg flyttet fra og hva jeg flyttet til, om økonomien var veldig stram. 5000 kroner mindre hver måned er ganske mye, men det hadde kommet an på hva som var viktigst for meg. Anonymkode: e2760...8ca
Anonym bruker Skrevet 27. mai #6 Skrevet 27. mai Anonym bruker skrev (36 minutter siden): 5000 kroner i måneden. Ja er 2 timer unna her jeg bor nå. Er ufør og det er 2 timer unna familie men i en annen retning i Norge. Har flytta mye i livet så har ikke ett hjemsted. Har lite kontakt med familie. Anonymkode: abfd1...a06 Da hadde jeg flytta. 5000,- i mnd. er mye penger når man har lite fra før av. Anonymkode: f5a43...0ee
Anonym bruker Skrevet 27. mai #7 Skrevet 27. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Det hadde kommet an på hvor viktig det var for meg å kunne betale 5000 mindre hver måned. Om det å flytte hadde gitt meg en bedre eller dårligere hverdag, hva jeg flyttet fra og hva jeg flyttet til, om økonomien var veldig stram. 5000 kroner mindre hver måned er ganske mye, men det hadde kommet an på hva som var viktigst for meg. Anonymkode: e2760...8ca Enig i dette. Man må ta en vurdering på om fordelene oppveier ulempene. Anonymkode: 0725d...990
Anonym bruker Skrevet 28. mai #8 Skrevet 28. mai Ja sliter med økonomien. Men ønsker mest å bo her. Anonymkode: abfd1...a06
Anonym bruker Skrevet 28. mai #9 Skrevet 28. mai Hva gjør dere andre her da når dere sliter med økonomien? Anonymkode: abfd1...a06
Anonym bruker Skrevet 28. mai #10 Skrevet 28. mai 1 hour ago, Anonym bruker said: Hva gjør dere andre her da når dere sliter med økonomien? Anonymkode: abfd1...a06 Forsøker å begrense utgiftene Anonymkode: 1417b...054
Anonym bruker Skrevet 29. mai #11 Skrevet 29. mai Anonym bruker skrev (På 28.5.2026 den 10.06): Ja sliter med økonomien. Men ønsker mest å bo her. Anonymkode: abfd1...a06 Hva går det utover hvis du blir biende da? For meg er det stor forskjell på om det betyr at du ikke klarer å betale regningene dine, at du ikke har råd til nok mat og medisiner. at du ligger søvløs og bekynmrer deg over økonomien. Eller om du generelt ønsker litt mer økonomisk handlerom. Jeg kommer på sikt til å flytte, bor billig nå. Og da kommer jeg til å få en mye strammere økomnomi, men for meg er det verdt det for å få ting jeg ønsker meg som jeg ikke har her, som b.l.a en fin uteplass og lov til å ha hund. Anonymkode: e2760...8ca
Anonym bruker Skrevet 29. mai #12 Skrevet 29. mai Det er mange ting som må tas med i beregningen, ikke bare nærhet til familie. Nærhet til venner. Nærhet til butikker og sosiale arenaer. Jeg har ikke noe særlig med venner, så for min mentale helse er det viktig å bo litt sentralt så jeg kan gå en tur, gå innom butikken, møte folk, smile til folk, hilse på folk. Jeg kan ikke bo midt i skogen liksom, vi trenger å møte blikket til noen. Hva med bil, kollektivtrafikk, hvor vankelig blir det å komme seg til lege, fysio, trening eller hva du nå trenger for å få kroppen til å fungere best mulig. Anonymkode: 14aba...7ac
Anonym bruker Skrevet 29. mai #13 Skrevet 29. mai Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det er mange ting som må tas med i beregningen, ikke bare nærhet til familie. Nærhet til venner. Nærhet til butikker og sosiale arenaer. Jeg har ikke noe særlig med venner, så for min mentale helse er det viktig å bo litt sentralt så jeg kan gå en tur, gå innom butikken, møte folk, smile til folk, hilse på folk. Jeg kan ikke bo midt i skogen liksom, vi trenger å møte blikket til noen. Hva med bil, kollektivtrafikk, hvor vankelig blir det å komme seg til lege, fysio, trening eller hva du nå trenger for å få kroppen til å fungere best mulig. Anonymkode: 14aba...7ac Det blir lengre til venner noe som er minus, Butikker er langt uansett. Spørs om man mener sentralt med butikker om det er nærme matbutikk eller ett lite handlesenter? Trenger også å se folk. Har bil og må da bytte fastlege. Trener ikke. Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hva går det utover hvis du blir biende da? For meg er det stor forskjell på om det betyr at du ikke klarer å betale regningene dine, at du ikke har råd til nok mat og medisiner. at du ligger søvløs og bekynmrer deg over økonomien. Eller om du generelt ønsker litt mer økonomisk handlerom. Jeg kommer på sikt til å flytte, bor billig nå. Og da kommer jeg til å få en mye strammere økomnomi, men for meg er det verdt det for å få ting jeg ønsker meg som jeg ikke har her, som b.l.a en fin uteplass og lov til å ha hund. Anonymkode: e2760...8ca Sliter med alt det økonomiske som regninger, mat og medisiner. Anonymkode: abfd1...a06
Anonym bruker Skrevet 29. mai #14 Skrevet 29. mai Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Det blir lengre til venner noe som er minus, Butikker er langt uansett. Spørs om man mener sentralt med butikker om det er nærme matbutikk eller ett lite handlesenter? Trenger også å se folk. Har bil og må da bytte fastlege. Trener ikke. Sliter med alt det økonomiske som regninger, mat og medisiner. Anonymkode: abfd1...a06 Som at du går i minus hver måned? Anonymkode: e2760...8ca
Anonym bruker Skrevet 29. mai #15 Skrevet 29. mai Tja, kanskje for en kort periode, men da dreier det seg ikke om flytting egentli. Men det er ikke alle steder man har lov til å bo fast på hytta, så det må søkes om dvs. sende inn en bruksendring og se om kommunene godtar det. Det er andre vilkår for en fastboende enn for en "ferie- og week-end-gjest". Anonymkode: 9f6a5...c55
Anonym bruker Skrevet 31. mai #16 Skrevet 31. mai Anonym bruker skrev (På 29.5.2026 den 23.25): Som at du går i minus hver måned? Anonymkode: e2760...8ca Ja hver måned. Anonymkode: abfd1...a06
Anonym bruker Skrevet 31. mai #17 Skrevet 31. mai Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Ja hver måned. Anonymkode: abfd1...a06 Det er ikke liv laga i lengden, det er utrolig stressende. Er det ikke noe du kan gjøre for å senke utgifter eller øke inntekt utenom å flytte? Anonymkode: e2760...8ca
Anonym bruker Skrevet 31. mai #18 Skrevet 31. mai Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Ja hver måned. Anonymkode: abfd1...a06 Da må jo noe endres ja, men om løsningen er å flytte kan jeg ikke svare på uten å kjenne hele din økonomi. Du må sette deg ned og skrive et skikkelig budsjett, se hvor du evt kan spare inn. Så kommer spørsmålet om prisen på bil, om du kan bo i en mindre og billigere bolig i nærheten av der du bor, eller om du må flytte vekk fra stedet. Å flytte 2 timer unna venner er mye, særlig om du er ufør og ikke har sosial kontakt gjennom jobb. Hvor ofte ser du for deg å kjøre til hjemstedet og hva koster det i drivstoff og bom? Anonymkode: 14aba...7ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå