Anonym bruker Skrevet 25. mai #1 Skrevet 25. mai Dersom man spør henne: hvordan går det, eller hvordan har du det? Da svarer hun alltid, jo, de går bra, hvordan går det med deg da? Hun smiler knapt, er stille, tar ingen plass og forteller aldri en eneste historie. Hun kan si hvor hun jobber og når hun begynner på jobb, arbeidstider etc. men aldri hørt henne fortelle en eneste historie, ikke engang at det var trafikk på vei hjem,. Jeg har kjent henne i over 10 år og blir ikke kjent med henne. En venninne av meg mener at hun har en diagnose. Hva kan det være? Anonymkode: 8f945...b31
Anonym bruker Skrevet 25. mai #2 Skrevet 25. mai Anonym bruker skrev (14 minutter siden): En venninne av meg mener at hun har en diagnose. Hva kan det være? Privatliv. Anonymkode: 33132...d35
Anonym bruker Skrevet 25. mai #3 Skrevet 25. mai Hvem er alle dere som mener at personlighetstrekk må være diagnoser? Hun høres innadvent, sjenert eller innesluttet ut. Eller kanskje hun ikke liker eller stoler på deg. Hvis hun har en diagnose, hva skal du anvende den kunnskapen til? Anonymkode: ff7d4...8e5
Anonym bruker Skrevet 25. mai #4 Skrevet 25. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Dersom man spør henne: hvordan går det, eller hvordan har du det? Da svarer hun alltid, jo, de går bra, hvordan går det med deg da? Hun smiler knapt, er stille, tar ingen plass og forteller aldri en eneste historie. Hun kan si hvor hun jobber og når hun begynner på jobb, arbeidstider etc. men aldri hørt henne fortelle en eneste historie, ikke engang at det var trafikk på vei hjem,. Jeg har kjent henne i over 10 år og blir ikke kjent med henne. En venninne av meg mener at hun har en diagnose. Hva kan det være? Anonymkode: 8f945...b31 Hva det kan være? Hva skal du med den informasjonen’? Anonymkode: 3fbdd...714
Anonym bruker Skrevet 25. mai #5 Skrevet 25. mai Slutt å diagnostiser alt mulig. Anonymkode: 4f85a...42f
Anonym bruker Skrevet 25. mai #6 Skrevet 25. mai Jeg tenker at diagnosen her kan kalles å verne om sitt privatliv, ispedd en dose introverthet, samt å beskytte seg selv mot nysgjerrig grafsing. Anonymkode: 9be9d...1d2
Anonym bruker Skrevet 25. mai #7 Skrevet 25. mai Verner sikkert om sitt privatliv. Jeg snakker ikke om alt mulig på jobb for å si det slik. Kun med de jeg kan stole på. Har blitt brent før. Anonymkode: cc2e2...b0d
Anonym bruker Skrevet 25. mai #8 Skrevet 25. mai Dette er en person som er i min familie og ikke en person jeg jobber med. Hun sier ikke et eneste ord i familieselskaper, ei heller på tomannshånd. Jeg er bekymret, fordi hun virker til å søke etter venner, men blir avslått. Dersom hun inviterer fra barselgruppa, sier de nei til invitasjonen. Det må jo være fordi hun ikke forteller noe som helst? Man kan gjerne være privat altså, men det er jo ingen som ønsker å omgås med henne, ei heller jeg. Jeg har prøvd i over 10 år. HI Anonymkode: 8f945...b31
gale damen Skrevet 26. mai #9 Skrevet 26. mai Kanskje hun ikke liker deg. Jeg hadde fått fnatt av et menneske som hadde oversikt over hvem jeg inviterte når, og i tillegg fortsatte å initiere kontakt når hun åpenbart ikke likte meg. La henne være i fred for diagnoseforslagene dine.
Anonym bruker Skrevet 26. mai #10 Skrevet 26. mai Min venninne er slik. Ingen (bortsett fra noen få) vet noe om henne. Hun ble nesten mobbet til døde som barn. Da jeg møtte var vi 14. Vi var bestevenner fra første sekund. Mobbingen fortsatte, men hun hadde meg. Jeg gikk i krigen for henne. Nå sier hun at hun klarer ikke slippe folk inn. Hun har bygd seg opp, er tøff og har god jobb, er leder og har blomstret. MEN, hun har et forsvar hun ikke klarer slippe, dele om seg selv gir henne en følelse av å utsette seg for mobbing, ikke være bra nok. Hun er fullstendig klar over dette og har konkludert med at hun har lov å beskytte seg selv. Hun er et fantastisk menneske. Og hun er godt likt. Alle har sin historie og personlighet. Ikke funder på om hun har en diagnose. Anonymkode: 806f2...97d
MissSaigon Skrevet 26. mai #11 Skrevet 26. mai Anonym bruker skrev (11 timer siden): Dette er en person som er i min familie og ikke en person jeg jobber med. Hun sier ikke et eneste ord i familieselskaper, ei heller på tomannshånd. Jeg er bekymret, fordi hun virker til å søke etter venner, men blir avslått. Dersom hun inviterer fra barselgruppa, sier de nei til invitasjonen. Det må jo være fordi hun ikke forteller noe som helst? Man kan gjerne være privat altså, men det er jo ingen som ønsker å omgås med henne, ei heller jeg. Jeg har prøvd i over 10 år. HI Anonymkode: 8f945...b31 Hva er du bekymret over? Hvis hun er beskjeden og ønsker kontakt så kan jo du være den som inviterer henne med. Jeg har aldri hørt om noen som ikke får besøk av barselgruppen fordi vertinnen ikke forteller noe om seg selv. Det høres jo ut som hun er høflig og svarer på tiltale, og tilogmed spør tilbake hvordan det er med andre? Noen klarer ikke å ta ordet og liker ikke å være i sentrum. Det trenger ikke å sykeliggjøres, men man kan være et medmenneske og respektere andres grenser.
Anonym bruker Skrevet 26. mai #12 Skrevet 26. mai Hun gjør seg bare spesiell og viktig. Gidder ikke bry meg med slike mennesker og jeg slutter å hilse Anonymkode: 56154...d0f
Anonym bruker Skrevet 26. mai #13 Skrevet 26. mai gale damen skrev (3 timer siden): Kanskje hun ikke liker deg. Jeg hadde fått fnatt av et menneske som hadde oversikt over hvem jeg inviterte når, og i tillegg fortsatte å initiere kontakt når hun åpenbart ikke likte meg. La henne være i fred for diagnoseforslagene dine. Det var selvsagt ikke hun selv som fortalte at hun inviterte ei i barselgruppa, det var kjæresten hennes som fortalte det. Kan godt hende hun ikke liker meg, hun liker jo ikke noen andre enn kjæresten sin. Det er kun ham hun kommuniserer med. Dersom noen sier noe skjevt til henne på jobb, kommer hun hjem og forteller det til ham. Ikke et ord på jobb, ikke et ord til noen andre enn ham. Anonymkode: 8f945...b31
Anonym bruker Skrevet 26. mai #14 Skrevet 26. mai MissSaigon skrev (2 timer siden): Hva er du bekymret over? Hvis hun er beskjeden og ønsker kontakt så kan jo du være den som inviterer henne med. Jeg har aldri hørt om noen som ikke får besøk av barselgruppen fordi vertinnen ikke forteller noe om seg selv. Det høres jo ut som hun er høflig og svarer på tiltale, og tilogmed spør tilbake hvordan det er med andre? Noen klarer ikke å ta ordet og liker ikke å være i sentrum. Det trenger ikke å sykeliggjøres, men man kan være et medmenneske og respektere andres grenser. Jeg har invitert henne mange ganger og hun har blitt med. Det er akkurat det samme. Jeg er lei av å invitere henne nå, så har helt sluttet med det. Det er som å være med en robot. Anonymkode: 8f945...b31
Sommerkroppen 2029 Skrevet 26. mai #15 Skrevet 26. mai Jeg tenker hun bare er innadvendt og har vansker med å prate med folk. Tror ikke at du trenger å være bekymret. Når det er sagt, så er den type mennesker litt kjipe å ha med i sosiale lag. De sier ingenting men får med seg alt som deles rundt. Det kan oppleves ubehagelig, og så blir det ofte slit at de blir utelatt ved invitasjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå