Anonym bruker Skrevet torsdag kl 13:41 #1 Skrevet torsdag kl 13:41 Har jobbet siden januar som BPA, aldri mer. Tok til meg en 30% jobb vedsiden av min 70% stilling på kontor. Angrer meg ihjel. Kjenner meg skikkelig brukt hjemme hos vedkommende, ikke blir jeg hørt og kvass i tonen. Familien med 3 barn gjør det ekstra tungt, jeg er veldig sliten. Hvordan si opp? Jeg klarer ikke oppsigelsestiden, da møter jeg veggen og like langt. Anonymkode: 367ee...5ea
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 13:43 #2 Skrevet torsdag kl 13:43 Hvordan si opp? Skriv en e-post. Og om du er syk får du sykemelding i oppsigelsestiden, hvis ikke biter du tenna sammen og holder ut. Litt ubehag har aldri drept noen. Anonymkode: 96b9f...79f
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 14:01 #3 Skrevet torsdag kl 14:01 Å være BPA er nærmest slavearbeid med uerfaren og ubrukelig arbeidsleder. Bare å si opp Anonymkode: f2b57...550
Iiiiik Skrevet torsdag kl 14:53 #4 Skrevet torsdag kl 14:53 Det står vel i arbeidsavtalen din hvor lang oppsigelsestid du har? Hvis du har seks mnd prøvetid, er oppsigelsestiden ofte bare én mnd. minner om at den som har BPA vel blir uten hjelp hvis du slutter brått.
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 16:56 #5 Skrevet torsdag kl 16:56 3 hours ago, Anonym bruker said: . Litt ubehag har aldri drept noen. Jo det har det Anonymkode: acaba...6e7
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 19:09 #6 Skrevet torsdag kl 19:09 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Har jobbet siden januar som BPA, aldri mer. Tok til meg en 30% jobb vedsiden av min 70% stilling på kontor. Angrer meg ihjel. Kjenner meg skikkelig brukt hjemme hos vedkommende, ikke blir jeg hørt og kvass i tonen. Familien med 3 barn gjør det ekstra tungt, jeg er veldig sliten. Hvordan si opp? Jeg klarer ikke oppsigelsestiden, da møter jeg veggen og like langt. Anonymkode: 367ee...5ea Du har vel en leder du kan gi/sende oppsigelse til? Når du har sagt opp så blir det mye lettere, da vet du at du snart er ferdig, stå i det. Anonymkode: 1e896...84f
Anonym bruker Skrevet fredag kl 06:25 #7 Skrevet fredag kl 06:25 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Å være BPA er nærmest slavearbeid med uerfaren og ubrukelig arbeidsleder. Bare å si opp Anonymkode: f2b57...550 Ja jeg er helt enig😪 Aldri følt meg så alene og tiden som går sent. Vanskelig å kommunisere med vedkommende og familien. Søte barn, men trives ikke med å se en annen familie gjøre sitt og jeg står der som en statue og venter på hva jeg skal gjøre neste. Eksen og søstra kommer innom. Kjefting fordi jeg ikke ser hvor vediommende peker, gjøre rent i fuglebur og toalett. Nei, det er synd og si, men dette er ikke noe for meg. Klarer ikke én dag til Anonymkode: 367ee...5ea
Anonym bruker Skrevet fredag kl 06:27 #8 Skrevet fredag kl 06:27 Iiiiik skrev (15 timer siden): Det står vel i arbeidsavtalen din hvor lang oppsigelsestid du har? Hvis du har seks mnd prøvetid, er oppsigelsestiden ofte bare én mnd. minner om at den som har BPA vel blir uten hjelp hvis du slutter brått. Jeg har problemer med ryggen og vørt delvis sykemeldt. Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle den jobben med verken god rygg eller trivsel. Er vel ikke lov å sykemelde seg i oppsigelsestid? Det står oppsigelsestid er på 3mnd, men det må være for de som har jobbet lengre enn et halvt år. Anonymkode: 367ee...5ea
Anonym bruker Skrevet fredag kl 06:40 #9 Skrevet fredag kl 06:40 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jeg har problemer med ryggen og vørt delvis sykemeldt. Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle den jobben med verken god rygg eller trivsel. Er vel ikke lov å sykemelde seg i oppsigelsestid? Det står oppsigelsestid er på 3mnd, men det må være for de som har jobbet lengre enn et halvt år. Anonymkode: 367ee...5ea Det var da voldsomt til syt! Du mistrives i jobben, det er helt greit. Da sier du opp og går ut oppsigelsestiden. Er du syk kan du få sykemelding uansett når det er, spørsmålet er om du har rett på sykepenger (noe jeg tror du har under oppsigelsestiden, det kan du selv sjekke på NAV.) Ta tak og slutt og sutre. Anonymkode: 96b9f...79f
Anonym bruker Skrevet fredag kl 06:49 #10 Skrevet fredag kl 06:49 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Det var da voldsomt til syt! Du mistrives i jobben, det er helt greit. Da sier du opp og går ut oppsigelsestiden. Er du syk kan du få sykemelding uansett når det er, spørsmålet er om du har rett på sykepenger (noe jeg tror du har under oppsigelsestiden, det kan du selv sjekke på NAV.) Ta tak og slutt og sutre. Anonymkode: 96b9f...79f Syting? Ja, nei de pengene går fint uten. Takk for et oppriktig svar. God helg til deg å 😊 Anonymkode: 367ee...5ea
Iiiiik Skrevet fredag kl 08:25 #11 Skrevet fredag kl 08:25 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har problemer med ryggen og vørt delvis sykemeldt. Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle den jobben med verken god rygg eller trivsel. Er vel ikke lov å sykemelde seg i oppsigelsestid? Det står oppsigelsestid er på 3mnd, men det må være for de som har jobbet lengre enn et halvt år. Anonymkode: 367ee...5ea Hvis det står tre mnd, og ikke noe om prøvetid, så er det tre mnd. Man kan være sykemeldt i oppsigelsestiden, men er jo kjipt for den som er avhengig av hjelp og ikke får ansatt en ny i 30% på så kort varsel. For denne personens skyld håper jeg du jobber gjennom sommeren.
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 14:45 #12 Skrevet lørdag kl 14:45 Iiiiik skrev (På 22.5.2026 den 10.25): Hvis det står tre mnd, og ikke noe om prøvetid, så er det tre mnd. Man kan være sykemeldt i oppsigelsestiden, men er jo kjipt for den som er avhengig av hjelp og ikke får ansatt en ny i 30% på så kort varsel. For denne personens skyld håper jeg du jobber gjennom sommeren. Jeg fikk litt lite info av uloba men jeg må henvende meg til Arbeidslederen som da er brukeren selv. Det sitter ikke veldig langt inne. Brukeren har selv sagt noe som jeg ikke likte å høre, rakket litt med på personligheten. Det liker jeg ikke. Anonymkode: 367ee...5ea
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 16:41 #13 Skrevet lørdag kl 16:41 Anonym bruker skrev (På 21.5.2026 den 15.41): Har jobbet siden januar som BPA, aldri mer. Tok til meg en 30% jobb vedsiden av min 70% stilling på kontor. Angrer meg ihjel. Kjenner meg skikkelig brukt hjemme hos vedkommende, ikke blir jeg hørt og kvass i tonen. Familien med 3 barn gjør det ekstra tungt, jeg er veldig sliten. Hvordan si opp? Jeg klarer ikke oppsigelsestiden, da møter jeg veggen og like langt. Anonymkode: 367ee...5ea Det er vel 2 uker oppsigelsestid i prøvetiden? Anonymkode: 551a1...fdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå