Gå til innhold

Hva gjør man i en slik situasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en siste periode med nattevakter igjen nå før jeg begynner i ny jobb.

Jeg har en kropp som ikke tåler nattevakter og har i lang tid slitt med søvn og i det hele tatt hente meg inn etter nattevakter. I tillegg reagerer kroppen med diverse symptomer med migrene, magesmerter o.l.

Derfor hadde jeg ikke så mye annet valg enn å finne meg ny jobb, dagstilling, selv om jeg trives i nåværende jobb.

Uansett, jeg har kun brukt noen få egenmeldingsdager og aldri vært sykemeldt i jobben. Hadde legetime tidligere i uken for å be om en sykemelding nå den siste perioden, fordi nettene sliter sånn på kroppen, men trakk meg da jeg ikke ønsker å bli sykemeldt.

Jeg skal gå denne første natten, men vurderer om jeg er nødt til å ta ut egenmelding de siste nettene. Kroppen er helt i ubalanse. Men samvittigheten min sier at jeg bare må holde ut.

Hva gjør jeg?

Er jo ikke direkte syk, bare ekstremt utslitt.

Anonymkode: 7c3b2...249

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jobben gjør at migrenen din forverres, ta vare på deg selv og gjør det som er best for deg. Ingen takker deg for å ødelegge helsen din. Jeg hadde migrene, hadde det mye på jobb og pushet det altfor lenge av ren samvittighet og fordi jeg var så glad i jobben min. Jeg skulle aldri pushet det så lenge i følge legen min, sitter nå uføretrygdet med kronisk migrene og ingen takker meg for det akkurat. 

Anonymkode: 98375...ab1

Skrevet

Takk for svar 😊

Ja, migrenen blir verre og generelt hele kroppen.

Blodtrykket har skutt til værs etter at jeg begynte med nattevakter så det er også en av årsakene til at jeg snart skal over i ny jobb.

Hi

Anonymkode: 7c3b2...249

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...