Gå til innhold

Hva er en enkel middag for dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, jeg er syk, og orket ikke å stå lenge på kjøkkenet.
Var en tur på Kiwi og kjøpte en urtemarinert svin indrefile, frossen pommes frits, en brokkoli og chilli barneise på boks.
La kjøttet i ovnen med steketermometer, delte opp brokkolien og lot den trekke i 5 minutter, og hadde pomes fritsen i frityren.

Sto maks 10 minutter på kjøkkenet totalt, satt ned innimellom.

Eldste stakk like før middag, og skulle visstnok ikke ha, og ei venninne kom innom.
Siden eldste dro spurte jeg om hun var sulten siden vi hadde mer enn nok mat, men det var bare enkelt siden jeg ikke har orket å stå lenge på kjøkkenet i dag. Hun takket ja.
Når hun så hva jeg serverte ble hun "sjokkert", det der var da ikke enkelt, det er da god helgemat, og langt fra bare noe enkelt.

For meg er enkel mat noe som gjør at jeg tilbringer minst mulig tid på kjøkkenet.
Hva er enkel mat for dere? 

Anonymkode: aa431...960

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vel mer prisen enn tiden på kjøkkenet som gjorde middagen deres til helgemat i hennes øyne?

For meg er også enkel middag ting som tar liten tid på kjøkkenet, men også rimelig mat.

Vi hadde enkel mat i dag fordi ingen var hjemme samtidig. Her ble det da tortilla-lefse, blandet grønn salat med avokado, sånne ferdigstekte kyllingbiter og aioli. 

En annen enkel middag er fiskeburger 

Anonymkode: 81526...337

Skrevet

Taco/nachos er enkel og lite tidkrevende middag

Anonymkode: 75039...6e9

Skrevet

Jeg tror også at det var kjøttet som gjorde at hun tenkte på retten som helgemat, og ikke tidsbruken. Vi har sjelden indrefilet midt i uken. 

Enkel mat for oss er kyllinglår, fiskepinner, fiskeboller i hvit saus, stekt ris, pasta… Enkel, rimelig og mettende. 

Anonymkode: 0b2bc...86b

Skrevet

Enkel middag er mikro mat, bestilling eller bokse mat 

Anonymkode: ebf11...b45

Skrevet

Enkel middag er noe kjapt og lett. I går var det pinsa, i dag var det take-away 

Anonymkode: d7539...334

Skrevet

Indrefilet er ikke enkel ukemiddag for meg heller, det er det for dyrt til Enkel middag her er

- pølse i brød
- omelett med pølse eller skinke, og et eller annet av grønnsaker - har alltid noe i fryseren jeg kan hive i panna sammen med egg
- restemat som alt kan kjapt hives i samme panne. f.eks pytt i panne eller stekt ris aktige versjoner
- pinsa med det jeg måtte ha på bunnen, noen skinkeskiver eller salami, og revet ost
- fiskekake i pitabrød eller hamburgerbrød
- fiskegrateng fra butikk med revne gulrøtter og pose-potetmos
- havregrøt
- kyllinglår med ris
- fjordland o.l, pizza, risgrøt eller annen ferdigmat
- take away

Anonymkode: 1f36f...735

Skrevet

Fjordland og frossenpizza er enkel middag. Blir ikke stort enklere enn det. Og så er det godt. 

Anonymkode: 8876a...4db

Skrevet

Havregrøt, omelett eller brødskiver.

Anonymkode: 1bc70...bae

Skrevet

Det kan være rester eller en kjøpepizza. 

Skrevet

En av mine go-to kjappe middager er Sommerruller. Taco er raskt, og laksebowl. Jeg syns jo middagen du beskriver var enkel, men ville likevel kategorisert den som helgemat; pommes frites og godt kjøtt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Altså, jeg er syk, og orket ikke å stå lenge på kjøkkenet.
Var en tur på Kiwi og kjøpte en urtemarinert svin indrefile, frossen pommes frits, en brokkoli og chilli barneise på boks.
La kjøttet i ovnen med steketermometer, delte opp brokkolien og lot den trekke i 5 minutter, og hadde pomes fritsen i frityren.

Sto maks 10 minutter på kjøkkenet totalt, satt ned innimellom.

Eldste stakk like før middag, og skulle visstnok ikke ha, og ei venninne kom innom.
Siden eldste dro spurte jeg om hun var sulten siden vi hadde mer enn nok mat, men det var bare enkelt siden jeg ikke har orket å stå lenge på kjøkkenet i dag. Hun takket ja.
Når hun så hva jeg serverte ble hun "sjokkert", det der var da ikke enkelt, det er da god helgemat, og langt fra bare noe enkelt.

For meg er enkel mat noe som gjør at jeg tilbringer minst mulig tid på kjøkkenet.
Hva er enkel mat for dere? 

Anonymkode: aa431...960

Er enig med deg. Enkel mat er mat der jeg gjør minst mulig, ikke nødvendigvis at den tar kortest mulig tid. Eks på enkel mat for meg:

Alle typer steker som bare skal stå i ovnen. Sette på poteter eller lage en saus. 

Hjemmelaget pasta carbonara. Koke spaghetti. Blande sammen rå eggeplommer med litt vann og parmesan. 

Pinnekjøtt

Lapskaus med ferdigkutta grønnsaker

Det som ikke er enkel mat for meg er f. eks risgrøt (type geisha), retter der ørten grønnsaker skal kuttes, alt med hvit saus, ting som skal stekes (vi er 8 til bords). Generelt mat der jeg må stå ved platene og røre. 

Anonymkode: 72125...48c

Skrevet

Enkel middag: alt som tar maks 20 minutter fra råvare til middag. Dvs det meste.

Anonymkode: 8c829...cbd

Skrevet

Tomatsuppe fra Toro med kokte egg oppi. Eventuelt trekke pølser, men det er bare hvis gutta skal ha mat alene. Vi andre er ikke så fan av pølser.

Anonymkode: 86b68...fb8

Skrevet

For meg er enkel middag noe som går veldig fort, fortrinnsvis noe som ikke skal varmes i det hele tatt. Kyllingsalat med ferdigstekt kylling og salat i pose, for eksempel. 

Anonymkode: c4533...79a

Skrevet

Enkel middag er for meg det samme som rimelig middag. 

Anonymkode: 9b812...753

Skrevet

Enkel middag for meg er en middag så er enkel og rask å lage og som er rimelig. En middag som er rask å lage for meg, men som har noen avanserte steg som kan være vanskelige om du ikke har gjort det før, går da f.eks. ikke inn under en enkel middag. Det gjør heller ikke en middag som er dyr, selv om den er rask å lage.

Anonymkode: 424f1...8aa

Skrevet

Enkel middag for meg er ting som går lynraskt når jeg er sulten og ikke gidder å kokkelere. Omelett, karbonade og speilegg på brød, ostesmørbrød, salat eller ferdigsuppe fra Rema. 

Skrevet

Enkel middag for meg er noe som nesten ikke tar tid å gjøre i stand og som ikke koster mye.

Som for eksempel omelett, ostesmørbrød/toast, frossen pizza, pasta med dolimio(eller lignende) saus, pølser

Anonymkode: 6faeb...e6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...