Gå til innhold

Betale for å ikke rulle med russebuss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer har en sønn som er russ om 2 år. Det er allerede snakk om russebuss. Dette må han finansiere selv. Jeg er ikke så glad i disse bussene, men mener at han må jobbe for det og lære hvis det ikke blir som de har tenkt 

Samboer vil prøve å kjøpe gutten bort fra russebuss. Han sier at hvis han ikke blir med på buss så skal han betale for russetiden.  Er det en bra ide?

Anonymkode: 459ff...5b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye bedre å legge de pengene i en BSU-konto, eller til egenkapital til gutten trolig må ut på leiemarkedet hvis han skal studere.

Å "betale for russetiden" kan jo tolkes i mange retninger... hva dekkes av det? Russeklær? Fri alkohol? Reiser sammen med andre russ? Fester? Konserter? Overnattinger og mat ifm. dette? Annet?

Gi gutten et valg - å velge forsvarlig for å sikre egen fremtid... eller kaste bort masse penger og kanskje skaffe seg gjeld for å feste...

Anonymkode: 13070...d96

Skrevet

Det kommer til å bli forbud med russebuss når han er gammel nok. Kanskje hele russegreia avvikles. Det er alltid noen få som ødelegger for alle andre. Resultatet blir forbud. Det tror jeg kommer til å skje. 

Anonymkode: e9f75...483

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det kommer til å bli forbud med russebuss når han er gammel nok. Kanskje hele russegreia avvikles. Det er alltid noen få som ødelegger for alle andre. Resultatet blir forbud. Det tror jeg kommer til å skje. 

Det tror jeg ikke vil skje ila 2 år. Russebusser er noe dritt.

Anonymkode: 4178c...ec9

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Mye bedre å legge de pengene i en BSU-konto, eller til egenkapital til gutten trolig må ut på leiemarkedet hvis han skal studere.

Å "betale for russetiden" kan jo tolkes i mange retninger... hva dekkes av det? Russeklær? Fri alkohol? Reiser sammen med andre russ? Fester? Konserter? Overnattinger og mat ifm. dette? Annet?

Gi gutten et valg - å velge forsvarlig for å sikre egen fremtid... eller kaste bort masse penger og kanskje skaffe seg gjeld for å feste...

Anonymkode: 13070...d96

Han sier han skal dekke alt 

Anonymkode: 459ff...5b6

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Det tror jeg ikke vil skje ila 2 år. Russebusser er noe dritt.

Anonymkode: 4178c...ec9

Hvorfor ikke? Det er bare for (den ubrukelige) regjeringen å si fra og med våren 2027 blir det forbudt å ha russebuss. Verre er det altså ikke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Hvorfor ikke? Det er bare for (den ubrukelige) regjeringen å si fra og med våren 2027 blir det forbudt å ha russebuss. Verre er det altså ikke. 

Hvordan skal det skje? Kan myndighetene forby privatpersoner å kjøpe en buss? Hva er det da som kvalifiserer som russebuss? Er det malinga? Musikkanlegget? At passasjerene er dritings? Er ikke bare bare å forby russebuss….

Anonymkode: d8982...bbb

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hvordan ser du for deg at det skal håndheves? Sånn konkret og praktisk?

Anonymkode: 9ca83...387

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...