Anonym bruker Skrevet 18. mai #1 Skrevet 18. mai Jeg måtte få hjelp av bvtj og krisesenteret for å få eksen ut av huset. Det var helt forferdelig. Han var ekstremt psykisk voldelig, materialistisk voldelig og ekstremt sint. Jeg hadde ingen valg. Var redd han og måtte tenke på barna. Dette er veldig lenge siden, og eksen er nå veldig vanskelig! Blir sur på meg FORAN barna konstant! Hvis jeg spør om han kan hjelpe våres felles barn så blir han sint. Det er som om eksen tror jeg ønsker å plage han. Jeg har tatt det opp med han. Da sier han at han stolte på meg 100%, men at jeg "kastet" han ut den gangen. Jeg hadde INGEN valg den gangen, jeg måtte tenke på våre felles barn. Det er heller ikke mye jeg ber om. Kan du hjelpe datteren vår med en pose med ekstra klær? Da blir han kjempe sur ! Kan du følge barnet vårt til legen? (Far har ikke jobb) han blir rasende! Eller hvis jeg spør: Siden du kjører forbi den butikken, kan du hente noen klær jeg har holdt av til barnet vårt? Da blir han drit sur ! Jeg forstår ikke hva jeg skal gjøre? Jeg er i full jobb og tar meg av barna omtrent 100%. Fordi han er så sliten. (Jeg er forresten også sliten, men det gjelder ikke) Anonymkode: 14cf8...be6
Anonym bruker Skrevet 18. mai #2 Skrevet 18. mai Er han interessert i å ha barna? Det beste ville jo vært å bare kutte ham ut, han tilfører jo ikke noe til dere. Men lag tydelig avtale hvor samvær og regler er avtalt, og ha minst mulig kontakt utenom kevering/henting. Ingen vits å be slike folk om tjenester, det bare utnytter de for å fortsatt ha kontroll over deg. Har han narsisistiske trekk eller bare emosjonelt umoden? Anonymkode: b771f...420
Anonym bruker Skrevet 18. mai #3 Skrevet 18. mai Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Er han interessert i å ha barna? Det beste ville jo vært å bare kutte ham ut, han tilfører jo ikke noe til dere. Men lag tydelig avtale hvor samvær og regler er avtalt, og ha minst mulig kontakt utenom kevering/henting. Ingen vits å be slike folk om tjenester, det bare utnytter de for å fortsatt ha kontroll over deg. Har han narsisistiske trekk eller bare emosjonelt umoden? Anonymkode: b771f...420 Han er autist. Men det må jo være noe mer..? Noen ganger er det egentlig krise, jeg må spørre han. Pga vi har flere barn. Logistikken blir altfor vanskelig for meg. Men ja, virker som han ikke ønsker å ha barna. Eller ønsker å "gjøre det vanskelig for meg". Jeg har sagt at han burde gå til en psykolog hvis han tror at jeg "kastet han ut". Da blir han og rasende! Fordi ingenting er hans feil (psykisk vold mot meg og barna, materiell vold, voldtektene osv) Anonymkode: 14cf8...be6
Anonym bruker Skrevet 18. mai #4 Skrevet 18. mai Du kan ikke samarbeide med en sånn personlighet, jo før du innser det og slutter prøve, jo bedre for deg og barna. Ikke regn med han rett og slett Du sier kabalen blir vanskelig for deg, men isteden for å tenke at du har en barnefar som burde stille opp og bli frustrert, lei deg og bitter, tenker du at de som er enke eller har barnefar på andre siden av kloden klarer det, så det gjør du også. Lag deg et nettverk, betal en tenåring for å være litt barnevakt eller bytt tjenester med andre foreldre. Ta med ekstra unger i bilen på vei til trening, vær barnevakt for barnas venner når foreldrene deres skal noe o.l, da er det mye lettere å be om tjenester tilbake når kabalen ikke går opp hos deg. Anonymkode: f9f06...475
Anonym bruker Skrevet 18. mai #5 Skrevet 18. mai Jeg er enig med 420 her om å i alle fall ikke be han om noe ekstra. Skaff deg andre alierte som du kan be om hjelp, men hold han utenfor. Klær kan du f.eks. handle på nettet om du ikke har tid. Ja det kan kanskje være små ting du ber om men dere er jo ikke sammen lenger så hvorfor skal han gå ærend for deg? Anonymkode: 24a85...04d
Anonym bruker Skrevet 18. mai #6 Skrevet 18. mai Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg er enig med 420 her om å i alle fall ikke be han om noe ekstra. Skaff deg andre alierte som du kan be om hjelp, men hold han utenfor. Klær kan du f.eks. handle på nettet om du ikke har tid. Ja det kan kanskje være små ting du ber om men dere er jo ikke sammen lenger så hvorfor skal han gå ærend for deg? Anonymkode: 24a85...04d Det er ikke ærend for meg. Men for barna. Et eksempel: far står utenfor skolen og jeg spør: kan du hjelpe datteren vår inn med denne posen ? Da blir han rasende! Anonymkode: 14cf8...be6
Anonym bruker Skrevet 18. mai #7 Skrevet 18. mai Han er autist. Du kan ikke forvente at han skal respondere raskt på ting du sier. Han trenger tid til å bearbeide. Men det gir han ikke rett til å være drittsekk. Kunne dere ha snakket sammen på familievernkontoret? Med en mekler til stede? Det er stor sjanse for at du er anklagende mot han, og at han derfor trekker seg unna deg. Anonymkode: 4243d...e98
Anonym bruker Skrevet 18. mai #8 Skrevet 18. mai Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Han er autist. Du kan ikke forvente at han skal respondere raskt på ting du sier. Han trenger tid til å bearbeide. Men det gir han ikke rett til å være drittsekk. Kunne dere ha snakket sammen på familievernkontoret? Med en mekler til stede? Det er stor sjanse for at du er anklagende mot han, og at han derfor trekker seg unna deg. Anonymkode: 4243d...e98 Dette er bare victimblaming. Han er ikke et offer. Anonymkode: 04cff...397
Anonym bruker Skrevet 18. mai #9 Skrevet 18. mai Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Han er autist. Du kan ikke forvente at han skal respondere raskt på ting du sier. Han trenger tid til å bearbeide. Men det gir han ikke rett til å være drittsekk. Kunne dere ha snakket sammen på familievernkontoret? Med en mekler til stede? Det er stor sjanse for at du er anklagende mot han, og at han derfor trekker seg unna deg. Anonymkode: 4243d...e98 Jeg er ikke anklagende. Det er ingen i hele hans liv som har forstått han som meg. Er ingen annen kvinne som har "sett han", var jeg som skjønte at han er autist. Og som virkelig sto på for han! Så nei. Jeg VET at han må vite ting i forkant! Men noen ganger er det virkelig ikke lett med små barn ! Barna kommer først. Vi har prøvd parterapi hos familievernkontoret, samtaler, foreldreveiledning. Det er virkelig ikke mer jeg kan gjøre. Bortsett fra å godta at han oppfører seg svært vanskelig og alt er min feil. Anonymkode: 14cf8...be6
Anonym bruker Skrevet 18. mai #10 Skrevet 18. mai Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Det er ikke ærend for meg. Men for barna. Et eksempel: far står utenfor skolen og jeg spør: kan du hjelpe datteren vår inn med denne posen ? Da blir han rasende! Anonymkode: 14cf8...be6 Jeg spør fordi vårt yngste barn sitter syk i baksetet. Sånne ting. Anonymkode: 14cf8...be6
Anonym bruker Skrevet 18. mai #11 Skrevet 18. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er ikke ærend for meg. Men for barna. Et eksempel: far står utenfor skolen og jeg spør: kan du hjelpe datteren vår inn med denne posen ? Da blir han rasende! Anonymkode: 14cf8...be6 Jo men om du har en fyr som har vært så aggressiv at du måtte flykte til krisesenter så er det beste å aliere seg med andre i stede for han. Har du et sykt barn i bilen og et du må følge inn på skolen, vel da tar du med deg det syke barnet inn på skolen. Det er ingen kur for å forandre andre dessverre. På et eller annet tidspunkt så må du innse at om du skal ha hjelp så må du aliere deg med andre. Jeg skjønner at du tenker at det å hente klær på en butikk er for barna, men han ser det tydligvis ikke på den måten, han ser bare du som maser. Anonymkode: 24a85...04d
Anonym bruker Skrevet 18. mai #12 Skrevet 18. mai Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jo men om du har en fyr som har vært så aggressiv at du måtte flykte til krisesenter så er det beste å aliere seg med andre i stede for han. Har du et sykt barn i bilen og et du må følge inn på skolen, vel da tar du med deg det syke barnet inn på skolen. Det er ingen kur for å forandre andre dessverre. På et eller annet tidspunkt så må du innse at om du skal ha hjelp så må du aliere deg med andre. Jeg skjønner at du tenker at det å hente klær på en butikk er for barna, men han ser det tydligvis ikke på den måten, han ser bare du som maser. Anonymkode: 24a85...04d Ja, jeg er jo enig i det du skriver . Men han er svært urimelig! Og vanskelig! Anonymkode: 14cf8...be6
Anonym bruker Skrevet 18. mai #13 Skrevet 18. mai Anonym bruker skrev (4 timer siden): Han er autist. Du kan ikke forvente at han skal respondere raskt på ting du sier. Han trenger tid til å bearbeide. Men det gir han ikke rett til å være drittsekk. Kunne dere ha snakket sammen på familievernkontoret? Med en mekler til stede? Det er stor sjanse for at du er anklagende mot han, og at han derfor trekker seg unna deg. Anonymkode: 4243d...e98 Er du lege? Anonymkode: 10b86...e18
Anonym bruker Skrevet 18. mai #14 Skrevet 18. mai Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ja, jeg er jo enig i det du skriver . Men han er svært urimelig! Og vanskelig! Anonymkode: 14cf8...be6 Jeg skjønner hva du mener, men du kommer aldri til å få det bedre selv før du slutter å forvente at han skal virke som alle andre. Han kommer aldri til å innfri... Jeg har en far med div diagnoser, og jeg har grått og rast, vært lei meg og sint, bitter og frustrert, men han kommer aldri til å virke noe bedre. Jeg var godt voksen før jeg klarte innse det, men da kunne jeg legge fra meg alt sammen. Han er ikke en pappa som alle andre, han kommer aldri til å bidra med noe positivt i livet mitt, han kommer aldri til å bidra som bestefar. Da jeg innså det og sluttet forvente noe som helst ble livet mitt så mye bedre Det er eneste veien ut av bitterheten for deg også. Slutt å forvente at han skal virke, han virker ikke. Anonymkode: f9f06...475
Anonym bruker Skrevet 18. mai #15 Skrevet 18. mai Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg skjønner hva du mener, men du kommer aldri til å få det bedre selv før du slutter å forvente at han skal virke som alle andre. Han kommer aldri til å innfri... Jeg har en far med div diagnoser, og jeg har grått og rast, vært lei meg og sint, bitter og frustrert, men han kommer aldri til å virke noe bedre. Jeg var godt voksen før jeg klarte innse det, men da kunne jeg legge fra meg alt sammen. Han er ikke en pappa som alle andre, han kommer aldri til å bidra med noe positivt i livet mitt, han kommer aldri til å bidra som bestefar. Da jeg innså det og sluttet forvente noe som helst ble livet mitt så mye bedre Det er eneste veien ut av bitterheten for deg også. Slutt å forvente at han skal virke, han virker ikke. Anonymkode: f9f06...475 Det er helt sant. Det er en sorg. Men det var jo derfor det ble slutt og. Han virket ikke Anonymkode: 14cf8...be6
Anonym bruker Skrevet 18. mai #16 Skrevet 18. mai Det som er så ufattelig merkelig! Er at han nekter å hjelpe når jeg spør. Men plutselig ringer han på døren, går rett inn ! Helt på soverommet mitt ! For å levere klær ! Hva i alle dager ? Hvorfor gjør han det ?? Anonymkode: 14cf8...be6
Anonym bruker Skrevet 18. mai #17 Skrevet 18. mai Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg måtte få hjelp av bvtj og krisesenteret for å få eksen ut av huset. Det var helt forferdelig. Han var ekstremt psykisk voldelig, materialistisk voldelig og ekstremt sint. Jeg hadde ingen valg. Var redd han og måtte tenke på barna. Hvorfor har barna samvær? Regner at det i det minste er med tilsyn Anonymkode: 526c8...0e2
Anonym bruker Skrevet mandag kl 17:12 #18 Skrevet mandag kl 17:12 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det som er så ufattelig merkelig! Er at han nekter å hjelpe når jeg spør. Men plutselig ringer han på døren, går rett inn ! Helt på soverommet mitt ! For å levere klær ! Hva i alle dager ? Hvorfor gjør han det ?? Anonymkode: 14cf8...be6 Det kan være flere grunner, eller en kombinasjon av grunner... Du sier han er autist, det er ingen unnskyldning for å ikke forstå forskjellen på rett og galt. Jeg har en nevø med asbergers, og selv om han har en del utfordringer forstår han da godt dette med grenser og hva som er lov og ikke lov i et samfunn. Eksmannen din kan selvfølgelig være lettere psykisk utviklinghemmet i tillegg til å ha autisme, og derfor totalt mangle filter og forståelse av andres grenser. Han kan også mangle helt oppdragelse, og pga sine utfordringer ikke forstå hvorfor noen ikke liker å bli invadert på den måten. Men mest sannsynlig er han en kontrollerende drittsekk, som mener han har retten til å styre deg som en statist i hans liv. Det kan selvfølgelig tyde på en diagnose eller to i tillegg til autismen, men uansett er det helt uakseptabelt og det må han lære på den ene måten eller den andre. Gi klar beskjed, han kan ikke gå rett inn i ditt hus, da blir han politianmeldt! Anonymkode: f9f06...475
Anonym bruker Skrevet mandag kl 18:20 #19 Skrevet mandag kl 18:20 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det kan være flere grunner, eller en kombinasjon av grunner... Du sier han er autist, det er ingen unnskyldning for å ikke forstå forskjellen på rett og galt. Jeg har en nevø med asbergers, og selv om han har en del utfordringer forstår han da godt dette med grenser og hva som er lov og ikke lov i et samfunn. Eksmannen din kan selvfølgelig være lettere psykisk utviklinghemmet i tillegg til å ha autisme, og derfor totalt mangle filter og forståelse av andres grenser. Han kan også mangle helt oppdragelse, og pga sine utfordringer ikke forstå hvorfor noen ikke liker å bli invadert på den måten. Men mest sannsynlig er han en kontrollerende drittsekk, som mener han har retten til å styre deg som en statist i hans liv. Det kan selvfølgelig tyde på en diagnose eller to i tillegg til autismen, men uansett er det helt uakseptabelt og det må han lære på den ene måten eller den andre. Gi klar beskjed, han kan ikke gå rett inn i ditt hus, da blir han politianmeldt! Anonymkode: f9f06...475 Han har normal IQ. Han har sjekket, jeg var med han på tilbakemeldingsmøte Jeg er ganske sikker på at han vil kontrollere meg! Han har alltid vært ekstremt sjalu og kontrollerende. Men ingen kan tro det om han, utad er han verdens søteste. HI Anonymkode: 14cf8...be6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå