Gå til innhold

Russefeiringen startet i går

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går startet russefeiringen og allerede er en russefeiringen kritisk skadet og en buss har brent. Tørr vi håpe på at det ikke blir mye mer sånt de neste ukene?

Anonymkode: d46d4...729

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte akkurat det samme.  Krysse fingrene for at det ikke skjer noe mer nå. 

Anonymkode: 13628...1dc

Skrevet

Her startet den natt til 1.mai, som vanlig :) Men, så langt ingen ulykker eller uhell. Russen har oppført seg bra her i år

Anonymkode: 18650...9c9

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

I går startet russefeiringen og allerede er en russefeiringen kritisk skadet og en buss har brent. Tørr vi håpe på at det ikke blir mye mer sånt de neste ukene?

I går morges stoppet politieti nabobyen en russebuss med russ på taket, på vei ut på E-18 i 100 sone. Politiet så de bare tilfeldig, så det var bare ren flaks at de var der akkurat da, Hva i alle dager tenker de med når de gjør sånt.

Anonymkode: 2fe1c...d67

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

I går morges stoppet politieti nabobyen en russebuss med russ på taket, på vei ut på E-18 i 100 sone. Politiet så de bare tilfeldig, så det var bare ren flaks at de var der akkurat da, Hva i alle dager tenker de med når de gjør sånt.

Jeg gruer meg til neste år når gutten er russ. Han vil være på buss, men vi er ikke enig om det her hjemme 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg gruer meg til neste år når gutten er russ. Han vil være på buss, men vi er ikke enig om det her hjemme 

Er han russ neste år og ikke på en buss-gruppe enda? Da spørs det vel om han får innpass noe sted.... De som har buss her organiserte gruppene allerede i 1.klasse og har samlet inn penger, drevet med dugnader osv i hele vgs 🙈 De har jo planlagt å kjøpe buss av årets russekull så fort de er ferdige med dem.

Jeg har et barn født i 2007, så kullet som er russ nå. Veldig rart hvordan dette har blitt synes jeg. Nå er det kullet som feirer, spiller ingen rolle hva de har gjort av skole. Alle er rødruss, og fester sammen uansett om de har gått studiespes, er lærlinger eller har droppet ut. Er de født i 2007 kan de være med på festen, kjøpe russeklær osv.

Datteren min er lærling og har valgt å ikke delta noe særlig, har kjøpt en hettejakke med Russ 2006 på ryggen og var med på noen russekroer gjennom vinteren, men er ikke med nå. Hun var sjåfør på onsdag, skal være sjåfør i dag, tjener litt penger på det. Hun jobbet i går og skal på jobb mandag morgen, så hun gidder ikke feste. Men mange av vennene hennes er med, jeg smiler litt bak hånden av elektrikerlærlingen som er rødruss liksom, men sånn har det blitt 😅

De har det moro da, jeg unner de den moroa jeg, og skjønner meg ikke på surpompene som klager i avisen og på sosiale medier over høy musikk. Dette er da et skikkelig vårtegn, yre russ fulle av glede, adrenalin og alkohol, som spiller kjempehøy musikk noen netter i mai.

Anonymkode: 67bc8...74c

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Er han russ neste år og ikke på en buss-gruppe enda? Da spørs det vel om han får innpass noe sted.... De som har buss her organiserte gruppene allerede i 1.klasse og har samlet inn penger, drevet med dugnader osv i hele vgs 🙈 De har jo planlagt å kjøpe buss av årets russekull så fort de er ferdige med dem.

Jeg har et barn født i 2007, så kullet som er russ nå. Veldig rart hvordan dette har blitt synes jeg. Nå er det kullet som feirer, spiller ingen rolle hva de har gjort av skole. Alle er rødruss, og fester sammen uansett om de har gått studiespes, er lærlinger eller har droppet ut. Er de født i 2007 kan de være med på festen, kjøpe russeklær osv.

Datteren min er lærling og har valgt å ikke delta noe særlig, har kjøpt en hettejakke med Russ 2006 på ryggen og var med på noen russekroer gjennom vinteren, men er ikke med nå. Hun var sjåfør på onsdag, skal være sjåfør i dag, tjener litt penger på det. Hun jobbet i går og skal på jobb mandag morgen, så hun gidder ikke feste. Men mange av vennene hennes er med, jeg smiler litt bak hånden av elektrikerlærlingen som er rødruss liksom, men sånn har det blitt 😅

De har det moro da, jeg unner de den moroa jeg, og skjønner meg ikke på surpompene som klager i avisen og på sosiale medier over høy musikk. Dette er da et skikkelig vårtegn, yre russ fulle av glede, adrenalin og alkohol, som spiller kjempehøy musikk noen netter i mai.

Han er med i en russegruppe som planlegger å kjøpe buss. Men vet ikke om det skjer. Bussen de har sett på er ett vrak. Så de må kanskje se etter en ny og vet ikke om det går 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg skjønner godt at de klager, de som bor nært der russebussene står og det fester hele nettene, Det er jo helt fryktelig å høre på.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Nå er sjåføren siktet for brudd på vegtrafikkloven

https://www.vg.no/nyheter/i/7pVAvK/person-funnet-kritisk-skadet-paa-e6-ved-stange

Skjønner ikke at noen er villig til å ha ansvaret med å kjøre de her bussene.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor får sjåfør skylden? Vet de hva som skjedde?

Antageligvis fordi han har ansvaret for alle på bussen.

Skrevet

Håper denne tragiske ulykken kan føre til at det kan settes forbud mot russebusser. Russebusser er rullende dødsmaskiner, og nå må det virkelig være nok. 

Håper inderlig gutten som var i ulykken på E6 natt til lørdag kommer fra det på best mulig vis, og at dette er den endelige spikeren i kista for disse hersens bussene. 

Anonymkode: 0e4a9...919

Skrevet

Stakkars ungdom! Akkurat ferdig med så mye skole, mange av de skulle tatt tak i arbeidslivet. Så ender situasjonen slik. Det smerter i mitt hjerte for disse stakkars ungdommene. ❤️ 

Anonymkode: 16d5c...90b

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 17.5.2026 den 0.08):

Hvorfor får sjåfør skylden? Vet de hva som skjedde?

For et dumt spørsmål... 

Anonymkode: 577ed...772

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 17.5.2026 den 0.26):

at dette er den endelige spikeren i kista for disse hersens bussene. 

Det kommer til å fortsette så lenge idiotforeldre er med på å både signere kontrakter og gjemme seg bak at gullungene blir utestengt og ekskludert om de ikke får være med på buss.

Anonymkode: 18650...9c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...